Sparky
Well-Known Member
Hallo allemaal,
allereerst een fijne Kerst en een voorspoedig Nieuwjaar.
Ik heb de zoon een Sym Orbit III gekocht voor zijn 16de verjaardag.
Nu staat "inspuiting" als brandstofvoorziening maar dit klopt natuurlijk niet helemaal omdat deze, volgens mij, werkt met een electrisch gestuurde carburateur. (ECS)
Ik zou graag wat meer detail informatie willen omtrendt dit systeem en een goede weg is, denk ik, het electrische schema van deze scooter te bestuderen.
Wie o wie heeft dit schema liggen want op internet heb ik het niet kunnen vinden.
Ik heb het stukje van @Floris van bommelstijn gelezen en de dwarsdoorsnede gezien van zo'n carburateur maar buiten de twee air solenoids (elektrisch gestuurde luchtklepjes) kan ik geen verschil ontdekken met bijvoorbeeld een normale CVT-carburateur.
Met andere woorden, deze electrisch gestuurde carburateurs werken niet met een, bij echte inspuiters, variabele inspuittijd van de brandstof (dus meer of minder brandstof) maar wordt er aan de hand van verschillende sensoren meer of minder lucht bij de brandstof gemengd?
Klopt mijn aanname?
allereerst een fijne Kerst en een voorspoedig Nieuwjaar.
Ik heb de zoon een Sym Orbit III gekocht voor zijn 16de verjaardag.
Nu staat "inspuiting" als brandstofvoorziening maar dit klopt natuurlijk niet helemaal omdat deze, volgens mij, werkt met een electrisch gestuurde carburateur. (ECS)
Ik zou graag wat meer detail informatie willen omtrendt dit systeem en een goede weg is, denk ik, het electrische schema van deze scooter te bestuderen.
Wie o wie heeft dit schema liggen want op internet heb ik het niet kunnen vinden.
Ik heb het stukje van @Floris van bommelstijn gelezen en de dwarsdoorsnede gezien van zo'n carburateur maar buiten de twee air solenoids (elektrisch gestuurde luchtklepjes) kan ik geen verschil ontdekken met bijvoorbeeld een normale CVT-carburateur.
Met andere woorden, deze electrisch gestuurde carburateurs werken niet met een, bij echte inspuiters, variabele inspuittijd van de brandstof (dus meer of minder brandstof) maar wordt er aan de hand van verschillende sensoren meer of minder lucht bij de brandstof gemengd?
Klopt mijn aanname?