Electrisch probleem?

Rev

Well-Known Member
Weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen maja,

Ik heb een aerox gp uit 2003 en die is er sinds afgelope zaterdag mee opgehouden. Niets vreemds gedaan, gewoon stilgezet even ergens binnen geweest en 2 uur later wou die niet meer starten. Naja, ff naar gekeken en wat bleek dat de bougie niet meer vonkte. Bougie laten doormeten, was goed. Dus misschien cdi? Andere CDI geprobeerd, was het ook niet. Dus nu zit ik met de vraag, wat is het dan? Ik denk ontsteking maja..

ff wat feitjes:
Rode lampje van me olie doet het wel gewoon (als je het contact tussen aan en uit inzet)
Maaaarr, knipperlicht/elec. start/ toeter doen het nietx|

Is het zo dat als je ontsteking naar ze moer is dat dat het ook niet meer doet?

Mvg, michael

edit: Zekering is ook gewoon goed ;) zou anders iemand eventueel dat ff kunne testen bij zijn/haar aerox? OF als je de ontsteking loskoppelt (1 stekkertje in de buurt van je CDI) of je toeter het dan nog doet? Dan weet ik namelijk genoeg :D

edit2: omg, kan het misschien ook in me kabelboom zitten? -_- leeeuuukkk, alles doormeten dus *HELE DIEPE ZUCHT*

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is je accu niet messchiens leeg of kapot? Je olie lampje gebruikt veel minder spanning dan bv. je toeter of knipperlicht. En als je bougie niet vonkt kan het ook een slechte massa zijn.

Al een andere bougiekap en bougiekabel geprobeerd? En een andere bougie? Zo duur zijn ze niet, dus kan je er beter een nieuwe inzetten ipv doormeten.

Back