electrisch onderdeel schakelen via contactslot

Richy

Well-Known Member
ik wil een nieuw electrisch onderdeel laten schakelen via mijn contactslot
maar ik raak in de knoop bij het contactslot :p
het gaat om een Gilera Runner oude type maar wel accu in de buddy
bij het contactslot zijn 4 draden, wit/rood groen wit en zwart de wit/rode is de constante plus, de zwarte massa en de groene is voor het uitzetten van de motor, en wit weet ik niet
ik dacht rood word dan doorgeschakeld naar wit ofzo, maar dan doet hij helemaal niks, en op de andere draden ook niet. en op de rode draad voor het contactslot doet hij het wel, maar dan staat hij in directe verbinding met de accu waarsch
waar moet ik hem nou op aansluiten dat hij pas aangaat als het contact op on staat?
 
Advertisement - register to remove this

meestal zitten in je contactslot. 2 contacten, een verbreek en een maak contact. dus een keer maakt hij het contact, als jij de sleutel omdraaidt, en omdat zelfde moment verkbreekt hij er ook eentje. Dit is iniedergeval bij Aprilia zo weet alleen niet of dit bij Runner ook zo is :?
 
als je het contactslot draait zouden er op minimaal 2 draden stroom moeten staan , dus 1 constant en 1 als ie op contact staat..
 
idd, ff massa draad zoeken @ contact, dan moet er 1 draad continu stroom geven, deze komt wss vanaf je accu, en als je dan je contact omdraaid, staat er op een andere draad ook iets van 12-13 volt:)
 
Back
Top