This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Electric Orange Sr

kleffie

Well-Known Member
ik heb een aprilia sr www



toen reed hij al behoorlijk leuk voor op de straat

de setup was toen:

70 Evo Ac
Evo krukas
Evo vario
speedclutch koppeling
polini v-snaar
21 dellortho
samba competition

maar toen op een gegeven moment alles beetje op was,
ben ik is hard gaan nadenken over wat ik toen wilde

conclusie niet meer op straat rijden maar gewoon gruwelijk knallen
dus alles uitelkaar gehaald en op zoek naar nieuwe onderdelen

malossi mhr speed 2004
malossi rhq
malossi multivar
malossi deltaclutch
malossi overrange poelies
malossi wingbelt
malossi 13/44
malossi epron
malossi VL 13 van pia
malossi kort recht spruitstuk van pia
home made wig + opvulplaatjes
keihin pkw 28mm d-slide
kart luchtfilter
topperformens vertandingsdeksel
topperformens kickstartdeksel

update: 29-10 07

na alles in elkaar gezet te hebben krijg je dit



en toen me blokkie af was wilde ik me subframe gaan verbouwen
omdat die carb nu naar achter staat
nou dat was ook een geval appart want dacht dat wel even uit
het blote hooft te doen achja hij was redelijk netjes
maar als die dan nog paste ook maar dat deed hij dus niet.



dus jah aangezien het subframe niet meer paste werd er iets anders bedacht.
een starre ophanging ook weer zo'n vak appart :shock:


daar staatie dan klaar voor de operatie

de binneste ophangpunten alvast weggeslepen

hier al de bekkies gemaakt

een voorbeeldje hoe het ongeveer moes gaan worden

en alles nu nog gaan aflassen

en als het lassen dan gebeurd is krijg je dit


zo en dan kan je weer gaan opbouwen


hier zat de rs 24 er nog onder die is inmiddels gedegradeerd


toen ff tussendoor een remschijf gekocht voor een aerox,
want toen was hij er nog niet voor sr.
ik denk zo'n monsterschijf van 280mm krijg ik wel pas maar jah dat werd lastiger dan ik dacht.
niet veel later kwam hij voor sr uit, en deze bleek in diameter 2 cm kleiner te zijn 260mm

dus de remchijf weer verkccht en tot heden is er nog steeds geen nieuwe.

nog wat fototjes met een aantal kappies er op voor dat ze gespoten gingen worden


de plaatsvervanger voor de rs 24


en dan na de eerste paar keer rijden gaf de rpm teller dit aan

een leuk begin alleen nog niet goed genoeg want moet tog wel naar de 14,500 rpm gaan maar daar wordt aan gewerkt.

zo de kappen zijn weer trug van de spuiter en die heb ze Electric Orange gespoten ofterwel parelmoer oranje (ford focus st oranje)
en ze zijn echt super vet geworden als het zonlicht er op schijnt dan krijgen ze een gouden gloed :mrgreen:




gelijk maar me rpm/temp meter er in gemaakt



ben nu zover dat ik weer moet gaan lassen inverband met onstabiliteit als ik me gas los laat of ga remmen heb hier een fototje voor het idee alvast.


8-11-2007 update

zo ben weer even druk beziggeweest met het verbouwen van me frame en heb hier weer een paar pics









28-01-2008
zo tis een tijdje stil geweest rond de feestdagen maar nu gaan we weer verder.
Heb me frame zojuist ook ff laten spuiten door een maatje van me bij brevini, en heb me zadel laten bekleden met wit skyleer tis echt een plaatje geworden :mrgreen:
hier wat pics hoe de status nu is





en me zadeltje




zo nu weer even een update 29-02-2008
weer aardig bezig geweest deze week had vrij namelijk
he hem nu zo goed als weer in elkaar staan en het draait weer lekker beukend hier wat pics











en nog even een mooie geflipte foto van me zadel


zo weer even een updatje heb ben weer ff bezig geweest want ben 1 mei aanwezig op jubbega nr. #148




de koplamp het rooster en het ruitje moeten er nog op die worden namelijk nu wit gespoten



 
Last edited:
vet project,

oranje is echt mijn kleur!

volg hem cker
verder: die laatste foto is echt vet!

kun je goed zien dat het parelmoer is..
verschil van buddyrand met achterkap./

Jeroen onder arthur's account!
 
ben nu zover dat ik weer moet gaan lassen inverband met onstabiliteit als ik me gas los laat of ga remmen heb hier een fototje voor het idee alvast.

als je last hebt van onstabiliteit hebt bij gas los of remmen moet je het echt ergens anders zoeken. je frame verstevigen op deze manier is onnodig tenzij je het mooi vind.
kijk naar de vele lichtgewicht sprinters hier. of kijk naar de scooters die op het circuit rijden. niemand verstevigd op deze manier.
Misschien dat je dit terug ziet bij sommige circuit scooters, maar dit is dan om het buigen van het frame tegen te gaan bij een crash.
 
Ik vind hem aardig old-skool overkomen, kartfilter, niet aan gewicht denken etc etc

En dat is vet! :W

Ziet er goed uit allemaal!
 
had eerst die rs 24 maar die was te kort omdat als ik ging remmen viel die uit omdat me ophanging aan de voorkant iets korter had gemoeten waardoor me carb het niet trok die kreeg geen nbenzine of liep over heb geen idee maar hiuj viel uit toen merkte ik al dat met een ophoog blokje het beter ging dus vandaar die lange stang maar zoek nog de perfeckte oplossing want hij is hierdoor hoog en stug hobbels en oneffenheden zijn echt kut om tegen te komen


als jullie nog een goeie tip hebben over die ophanging of die achterveer/stang plaats die dan maar

thx
 
ja hij is ook wel oldscool maar dat is de bedoeling met bijna alle kappen een vette orginele sprint sr bouwen

ohja en dat kart filter dat was in toen ik dat kocht heb hem ook al een poos ergens liggen
 
Weet jij mischien hoeveel dat kost om zon kappen-set in die kleur te spuiten?

En waar je dat hebt gedaan?

Ik wil dat namelijk ook graag, kun je dat antwoorden op dennis_dtc12@hotmail.com of via pm

Alvast bedankt.

Vriendelijke Groeten,
Dennis Meijnen
 
erg mooie sr heb je 8)
zadeltje is prachtig 9||6

wat voor uitlaat heb je er eigelijk op, staat niet in je set-up lijstje
gr, martijn