Eigen webwinkels en/of sites

Hoi,

ik ben een tijdje terug mijn eigen webwinkel begonnen. Ik maak en verkoop muziek voor films en games met rechtenvrije licenties.
Op dit moment gebruik ik mijn Youtube kanaal en Facebook pagina om mijn site wat te promoten.
Het loopt op dit moment best leuk allemaal en krijg enorm veel positieve reacties op mijn muziek en prijzen.
De "mond op mond" reclame lijkt goed te werken als ik kijk naar mijn wekelijkse statistieken, maar ik zou toch eens willen kijken of ik wat sneller een groter publiek kan bereiken.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met webwinkels, sites, etc, die wellicht wat goede tips hebben.
Ik heb op dit moment helaas nog geen groot budget om te adverteren.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!


Groetjes Andries
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou je link hier in onze link directory plempen. @A-Bizar is het niet een relatief kleine markt waar je in zit?
 
Ik zou je link hier in onze link directory plempen. @A-Bizar is het niet een relatief kleine markt waar je in zit?

Ik ben een beetje noob op het gebied van "link direcory" denk. Hoe, wat, waar kan ik dat doen? :D

De markt is gigantisch trouwens (internationaal).
Op dit moment maak ik enkel nog hybrid/orkest muziek (gewoon de std film en game muziek.)
Hier is al een enorme markt voor en ik ben van plan uit te gaan breiden met andere muziek stylen en componisten.

Er zijn miljoenen mensen bezig met het maken van filmpjes en games en heel veel mensen hebben problemen met het vinden van muziek wat betaalbaar is en rechtenvrij.
De 1ne site vraagt 1250 euro per jaar voor 1 track, een ander 75- 100- 300 etc. Alles is verschrikkelijk duur of je krijgt echt slechte muziek.
Allemaal wazige/moeilijke regels, etc.

Ik kwam oa deze review nog tegen toen ik een paar dagen terug op mijn eigen naam aan het googlen was.
http://22dayslater.com/tag/a-scores/

Bij mij is het gewoon zo dat je 1x een licentie koopt voor een bepaalde track (persoons/bedrijfsgebonden) en die track kun je dan de rest van je leven gebruiken in video en game producties.

Ik heb naast mijn rechtenvrije licentie ook een persoonlijke licentie ( +/- 90% goedkoper).
Die licentie is voor mensen die filmpjes maken voor fun/hobby , maar het toch graag zonder gezeur willen uploaden. (Youtube bijvoorbeeld)


Dus ik denk dat dit wel een groot publiek kan trekken als ik de mensen weet te bereiken. :)
 
Andries, ik zou de afbeelding met je logo even opnieuw maken, de resolutie is nu erg laag.

Daarnaast is het nu echt puur een webshop, zou je het niet iets persoonlijker willen maken/hebben?
 
Andries, ik zou de afbeelding met je logo even opnieuw maken, de resolutie is nu erg laag.

Daarnaast is het nu echt puur een webshop, zou je het niet iets persoonlijker willen maken/hebben?

Ik had het idd in de gaten van het logo en stoor me er elke dag ook aan. Origineel is 1920-1080. Helaas moest ik het plaatje gigantisch verkleinen omdat het logo anders niet paste en over bepaalde balken/teksten (zoals "Home" ) heen kwam te liggen.
Erg irritant.

Ik zal er nog eens naar kijken of ik het logo kan verkleinen met een andere programma. Wellicht helpt dat.
Het is nu iig erg lelijk en onprofessioneel :(

(edit : logo even verkleint met AE. Ziet er al een stuk beter uit nu)

Ik heb er bewust voor gekozen om alles niet te persoonlijk te maken en het een plek te houden waar je puur komt om nieuwe muziek te zoeken en kopen.
Het was van het begin af aan ook direct mijn bedoeling om in de toekomst muziek toe te voegen van andere componisten (wanneer ik een interessant platform heb te bieden) en dan is het ook wat beter als alles gewoon strak en simpel is.
Daarnaast heb ik ook het idee dat mensen liever iets kopen van een bedrijf dan van een persoon.
Voelt toch (misschien onbewust) allemaal wat beter en professioneler denk ik.

Misschien zit ik er wel helemaal naast met mijn gedachte hierover hoor. :)
 
Last edited:
Ik heb zelf www.vincentfotografie.nl als site maar gebruik mn Facebook page veel meer, zo niet alleen maar.
Voor mij is het veel nuttiger om foto´s op Facebook te zetten omdat mensen daar kunnen liken, delen en weet ik het allemaal. Via mijn site niet..

Wellicht zie ik hier straks ook wat tips waar ik zelf wat aan heb :)
 
Facebook is daar inderdaad onovertroffen in. Het grote voordeel dat zoveel mensen makkelijk met je werk bekend kunnen worden. Zelfs het forum is tegenwoordig op Facebook aktief.

@Vinnie Zou jij misschien wat oudere foto's van sbo sprints willen uploaden in onze media directory? Ik probeer dat ook een beetje op te bouwen. In de volgende versie kunnen members elkaar ook taggen geloof ik :)
 
Ik heb zelf www.vincentfotografie.nl als site maar gebruik mn Facebook page veel meer, zo niet alleen maar.
Voor mij is het veel nuttiger om foto´s op Facebook te zetten omdat mensen daar kunnen liken, delen en weet ik het allemaal. Via mijn site niet..

Wellicht zie ik hier straks ook wat tips waar ik zelf wat aan heb :)

Facebook is idd erg mooi voor bepaalde dingen!
Zeker voor foto's en dergelijke.
Een site voor fotografie is eigenlijk ook meer een soort van portfolio denk ik. Facebook is dan erg mooi om je werk onder de aandacht te brengen. Zeker in je vrienden en kennissenkring. Als mensen een fotograaf zoeken is het altijd prettig als het iemand is die je een beetje kent.
Ook omdat de markt overspoeld is met fotografen, is een keuze maken lastig en het helpt als je iemand kent.

Enkel bereik je niet extreem veel mensen hiermee, dus ik ben van mening dat een Facebook pagina niet een zinvol platform is voor alle soorten bedrijfjes die wat serieuzere aandacht willen. :)
Het blijft een relatief kleine groep of je moet echt met een wonderbaarlijk grappig of ernstig iets komen wat de halve wereld deelt (maar dan moet je het ook nog om kunnen zetten in iets wat voor jou iets oplevert).

Facebook is dus zeker een leuk iets, maar het blijft wel een beetje een vrienden/kennissen ding :)

I heb extreem veel profijt van mijn Youtube kanaal op dit moment.
Maar een "succesvol" Youtube kanaal zien te krijgen is bijna net zo lastig als een site.
Het koste me bijna 3 jaar voordat mensen me begonnen te vinden. :p
 
Voor de hobby heb ik een brommobiel forum lopen.. Komt alleen niet echt van grond.. www.45cars.nl

Aangezien ook totaal geen kennis heb van photoshop / beeld bewerking word het helaas ook niet veel.
 
Voor de hobby heb ik een brommobiel forum lopen.. Komt alleen niet echt van grond.. www.45cars.nl

Aangezien ook totaal geen kennis heb van photoshop / beeld bewerking word het helaas ook niet veel.

Wat voor stappen heb je al ondernomen om je forum onder de aandacht te brengen?
Wellicht een idee om bedrijfjes te benaderen die deze dingen verkopen om te vragen of ze het met hun klanten willen delen?
Voornamelijk toch de wat oudere mensen die niet zelf gaan sleutelen, maar die wellicht met vragen zitten. Als je dat in een tactisch verhaal stopt zullen ze (de bedrijfjes) het misschien een leuk idee vinden.
Als het overkomt als een concept waardoor hun geld gaan mislopen, vinden ze het natuurlijk niet interessant.
Desnoods ook in ruil voor een banner?
 
Sowieso is het in deze tijden met Facebook lastig om een succesvol forum te krijgen. Merk dat hier ook. Sommige van de huidige generatie hebben totaal geen ervaring mee wat een forum is en doet. Je hebt ook een doelgroep die niet echt computer handig is. En je bent gewoon onvervalste concurrentie en ik pik al je bezoekers in ;) ;)

Maar probeer je te onderscheiden van de rest. Ik denk dat je daar bezoekers mee wint. Hier wil ik ook nog genoeg veranderen maar ik kan ook niet alles zelf. Dat is daardoor wel lastig.
 
Alles op zijn tijd.. Ik,zie steeds meer oldschool leden die toch nog wel enigszins last hebben van het virus, en ook weer op het forum rondkijken
 
Ik heb mijn forum al meerdere malen onder de aandacht gebracht.. Maar de groep brommobielers is gewoon totaal niet groot.. Dat zie ik ook aan andere forums (en ook brommobiel forum)
Daarnaast als je totaal geen ervaring met photoshop hebt kom je gewoon niet ver.. Programma opstarten kan ik nog wel en een afbeeldingen in laden.. En dan..

Betreft dat geef ik martini groot gelijk, dingen worden tegenwoordig gewoon op facebook gevraagd.. Ik heb het liever toch op forums, omdat de kwaliteit van het antwoord daar vaak hoger ligt omdat meer mensen samen komen betreft dezelfde hobby, dus dezelfde doelgroep. Ik zie dat sf nog wel aardig loopt, maar vind dat het momenteel een gajes forum is geworden.. Ook worden sommige vragen daar totaal niet beantwoord.
 
Ik ben ook zelf totaal niet handing in photoshop, en ik denk zelf niet dat het een vereiste is voor een succesvol forum. Het is natuurlijk belangrijk om een netjes logo te hebben, maar uiteindelijk gaat het erom dat je gebruikers geholpen worden en je een community weet te creeren. Het ligt aan een hele hoop factoren die net goed moeten zijn. De juiste mix daarin te vinden is niet altijd even makkelijk, dus soms wat geluk hebben helpt ook :)
 
Back
Top