Fiko
Monteur mechatronica
Hallo,
Revisie van het blok is klaar en heb vandaag de eerste start gegeven. Scooter start en loopt mooi stationair. Luchtschroef 1.5 slag open. Na tien minuten warm draaien even de straat op gegaan om te testen. Niet echt tevreden over resultaat alhoewel ik weet dat er wat afstelwerkzaamheden nodig zijn.
De punten:
- Ik voel weinig koppel
- Rijdt max. 30 bij volgas.
Duidelijk dat de scooter niet op zijn toeren komt. Bougiekleur (NGK 9) grijsachtig
Persoonlijk denk ik dat er een grotere hoofdsproeier in moet. Ik heb een geheel nieuwe Polini CP 21 carb erop zitten met een polini powerfilter erop. Als ik het goed heb geven diverse sites aan dat er al standaard een hoofdsproeier van 100 in zit. Is al vrij groot eigenlijk.
Heeft iemand andere tips in welke richting ik moet gaan zoeken?
Setup van mijn Zip FR AC 2T:
- Athena racing 70cc met een squish van 0,6mm.
- Athena racing uitlaat
- Polini CP 21 carburateur
- Malossi spruitstuk recht met VL13 membraan
- Polini power filter
- Malossi overrange (achter poelies alleen)
- Malossi koppeling
- Malossi koppelinghuis
- Polini hi-speed vario ( 4.1gr rollen)
- Polini halfpoelie
- Ontsteking stnd
Revisie van het blok is klaar en heb vandaag de eerste start gegeven. Scooter start en loopt mooi stationair. Luchtschroef 1.5 slag open. Na tien minuten warm draaien even de straat op gegaan om te testen. Niet echt tevreden over resultaat alhoewel ik weet dat er wat afstelwerkzaamheden nodig zijn.
De punten:
- Ik voel weinig koppel
- Rijdt max. 30 bij volgas.
Duidelijk dat de scooter niet op zijn toeren komt. Bougiekleur (NGK 9) grijsachtig
Persoonlijk denk ik dat er een grotere hoofdsproeier in moet. Ik heb een geheel nieuwe Polini CP 21 carb erop zitten met een polini powerfilter erop. Als ik het goed heb geven diverse sites aan dat er al standaard een hoofdsproeier van 100 in zit. Is al vrij groot eigenlijk.
Heeft iemand andere tips in welke richting ik moet gaan zoeken?
Setup van mijn Zip FR AC 2T:
- Athena racing 70cc met een squish van 0,6mm.
- Athena racing uitlaat
- Polini CP 21 carburateur
- Malossi spruitstuk recht met VL13 membraan
- Polini power filter
- Malossi overrange (achter poelies alleen)
- Malossi koppeling
- Malossi koppelinghuis
- Polini hi-speed vario ( 4.1gr rollen)
- Polini halfpoelie
- Ontsteking stnd
Last edited: