Eerste scooter kopen

Tygo

New Member
Ik ben van plan mijn eerste scooter aan te schaffen maar ben een beetje aan het twijfelen over welke het gaat worden, heb zelf totaal geen verstand van scooters maar wil een tweedehandse. Na wat online zoeken zit ik een beetje te twijfelen tussen Kymco Agility of de Sym Fiddle 2. Ik heb een Kymco gevonden bij mij in de buurt maar er zit wel wat roest op de uitlaat. Weet alleen niet of deze al naar vervanging toe is. (Ik heb fotos toegevoegt van de uitlaat) Als iemand nog andere scooters heeft met goeie prijs/kwaliteit verhouding hoor ik het graag!
 

Attachments

  • $_85.jpg
    $_85.jpg
    61.8 KB · Views: 18
  • $_85d.jpg
    $_85d.jpg
    56.6 KB · Views: 18
  • $_85f.jpg
    $_85f.jpg
    56 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

roest op de uitlaat is niet heel erg, is namelijk makkelijk en niet al te duur om te vervangen. wat meestal als eerste door roest is de plek war de uitlaatbocht en het demper samenkomen, Die is niet heel duidelijk te zien op de foto's maar lijkt er nog redelijk uit te zien.
 
roest op de uitlaat is niet heel erg, is namelijk makkelijk en niet al te duur om te vervangen. wat meestal als eerste door roest is de plek war de uitlaatbocht en het demper samenkomen, Die is niet heel duidelijk te zien op de foto's maar lijkt er nog redelijk uit te zien.
Hoelang denk je dat deze uitlaat nog ongv mee zou kunnen en zijn er nog andere belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aankoop? Is er bijvoorbeeld een manier om het motorblok te controleren op staat?
 
zoals ik al zei zijn de foto's niet duidelijk genoeg om te kunnen zeggen hoe lang, maar is denk ik nog wel een tijdje (minstens een jaar of 2)
Een motorblok controleren op staat kan eigenlijk alleen maar goed door hem helemaal open te maken. Maar als je let op rare geluiden (luid tikken, schrapen etc) zegt dat vaak wel genoeg. Ook is het slim de olie te controleren. Als deze tijdig is ververst zou hij niet donkerder moeten zijn als licht grijs en helder moeten zijn. Slechte olie betekend dat hij waarschijnlijk op alle delen niet of zo goedkoop mogelijk gerepareerd is en slecht onderhouden.
Ook moet hij goed koud starten, binnen een seconde of 2. Als hij al warm is heeft de eigenaar hem waarschijnlijk warmgereden om het slecht koud starten te verbergen.
Ook moet je niet emotioneel raken en de brommer kopen (voor een te hoge prijs) als er gebreken zijn.
Maar dit is ook allemaal afhankelijk aan de prijs. Als het een brommer is van 200 euro moet je niet te veel verwachten
Post automatically merged:

en natuurlijk controleren of alles het (goed) doet. Verlichting, remmen, banden etc
 
Back
Top