eerste scooter kopen?

Lisettelf

New Member
Hoi Allemaal!

Sinds 2 maandjes ben ik me aan het oriënteren op een scooter.
Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik uitgekomen op de volgende modellen.
- sym fiddle 2
- kymco agility
- Peugeot kisbee
- piaggio zip
Mijn vraag is welke van deze 4 scooters zouden jullie aanbevelen? En welke juist niet?
Ik ben van plan om de scooter nieuw te bestellen.
 
Advertisement - register to remove this

Ligt ook aan je lengte en budget. ik heb zelf een zip 4t carburateur versie op snorkenteken. Hiervoor heb ik ook een Zip gehad op bromkenteken. Ik ben over beide zeer tevreden. Weinig onderhoud en start altijd.

De andere die je opnoemt zijn ook bekende merken en allemaal goed van kwaliteit.
 
Elke van die scooters hebben hun voors en hun tegens.
Het is wel lastig in te schatten wat je zelf wilt hebben. Ik adviseer liever om gewoon eens bij een dealer langs te gaan en te mogen proberen.

Piaggio zip:

Nadelen hier aan vind ik zelf de weg ligging(voelt goedkoop) *heb zelf in 2011 een 2t zip gehad nieuw en ze zitten en rijden allemaal zowat het zelfde.
Probleem is dat deze scooter 10 inch velgen heeft. Als je voor een 45km gaat raad ik je deze scooter niet aan want dan vind ik het een levensgevaarlijke scooter. De mijne ging toen 60 op de teller (en vond dit ook snel zat) En er zaten standaard vanuit de fabriek hele slechte chinese bandjes onder. Bij slechter weer (regen / koud) vaker bijna onderuit geklapt. Reed 40 / 45km/u op de scooter en toen wilde ik remmen, maar toen breek ineens het voorwiel los.. Ik heb daarna toen nooit meer zo hard op dat ding gereden.. Ik heb hem even gehad, en heel snel van de hand gedaan.
Want een scooter die krassen heeft door een val is weinig meer waard.
Ook de voorvork (grijze dubbel poot) is een slecht ding. Als die nieuw is is deze zo stijf als een bevroren vis.
En als die los komt is die zo los, alsof de voorvork al versleten is. Nadeel van de 10 inch velgen is dat als de scooter vrij vlug moet afremmen dat het voorwiel ineens kan blokkeren en daarom onderuit schuift.


Nadelen van Syms scooters zijn vooral de want kleinere brandstof tank, verder heb ik er geen ervaring mee.


Betreft kymco.

Scooter zijn oke, alleen bij aftersales kan de importeur wel eens lastig / moeilijk gaan doen. De hebben dan een kut smoes om eronderuit te komen.



Betreft alle nieuwe scooters zijn met injectie. Voor onderhoud kan je er zelf niet zo heel veel aan doen. Maar ben je echter bij een dealer aanwezigen.
 
Hoi Allemaal!

Sinds 2 maandjes ben ik me aan het oriënteren op een scooter.
Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik uitgekomen op de volgende modellen.
- sym fiddle 2
- kymco agility
- Peugeot kisbee
- piaggio zip
Mijn vraag is welke van deze 4 scooters zouden jullie aanbevelen? En welke juist niet?
Ik ben van plan om de scooter nieuw te bestellen.
Als je voor betrouwbaarheid wilt gaan, dan zijn kymco en sym het beste. (vind ik)
 
Hoi Allemaal!

Sinds 2 maandjes ben ik me aan het oriënteren op een scooter.
Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik uitgekomen op de volgende modellen.
- sym fiddle 2
- kymco agility
- Peugeot kisbee
- piaggio zip
Mijn vraag is welke van deze 4 scooters zouden jullie aanbevelen? En welke juist niet?
Ik ben van plan om de scooter nieuw te bestellen.
Iedereen geeft verschillende meningen maar het beste is echt om erop te rijden en te kijken wat je het fijnst vind. Qua gewicht zadel etc. Qualiteit maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit komt allemaal op hetzelfde neer. Als je het allemaal een beetje bijhoudt gaat het even lang mee. Voordeel van zip is het motorblokje die zit namelijk onder veel andere scooters.
 
Back
Top