Elke van die scooters hebben hun voors en hun tegens.
Het is wel lastig in te schatten wat je zelf wilt hebben. Ik adviseer liever om gewoon eens bij een dealer langs te gaan en te mogen proberen.
Piaggio zip:
Nadelen hier aan vind ik zelf de weg ligging(voelt goedkoop) *heb zelf in 2011 een 2t zip gehad nieuw en ze zitten en rijden allemaal zowat het zelfde.
Probleem is dat deze scooter 10 inch velgen heeft. Als je voor een 45km gaat raad ik je deze scooter niet aan want dan vind ik het een levensgevaarlijke scooter. De mijne ging toen 60 op de teller (en vond dit ook snel zat) En er zaten standaard vanuit de fabriek hele slechte chinese bandjes onder. Bij slechter weer (regen / koud) vaker bijna onderuit geklapt. Reed 40 / 45km/u op de scooter en toen wilde ik remmen, maar toen breek ineens het voorwiel los.. Ik heb daarna toen nooit meer zo hard op dat ding gereden.. Ik heb hem even gehad, en heel snel van de hand gedaan.
Want een scooter die krassen heeft door een val is weinig meer waard.
Ook de voorvork (grijze dubbel poot) is een slecht ding. Als die nieuw is is deze zo stijf als een bevroren vis.
En als die los komt is die zo los, alsof de voorvork al versleten is. Nadeel van de 10 inch velgen is dat als de scooter vrij vlug moet afremmen dat het voorwiel ineens kan blokkeren en daarom onderuit schuift.
Nadelen van Syms scooters zijn vooral de want kleinere brandstof tank, verder heb ik er geen ervaring mee.
Betreft kymco.
Scooter zijn oke, alleen bij aftersales kan de importeur wel eens lastig / moeilijk gaan doen. De hebben dan een kut smoes om eronderuit te komen.
Betreft alle nieuwe scooters zijn met injectie. Voor onderhoud kan je er zelf niet zo heel veel aan doen. Maar ben je echter bij een dealer aanwezigen.