een vraag over een rare piep

piaggio bravo

Well-Known Member
hallo

ik heb even een vraag
ik wou gisteren even een blok om en toen hoorde ik een rare piep
waar het weg komt denk ik bij de vario maar weet ik niet zeker iemand een idee ? wat het misschien is

groet liekele
 
Advertisement - register to remove this

Nee ik denk eerder je starterkrans ofzo. Maak ff je carterkap los en bekijk alles goed, maak het schoon en smeer wat gesmeerd moet worden.

Als je je zuigerveer hoort... dan hoor je hem maar heel ff ;) en daarna is het over met de pret.
 
ik heb het over een vespa piaggio bravo en die heeft geen carterkap de carburateur zit daar achter kijk deze site http://members.lycos.nl/vespa/old/ciaoblok_60cc_membraan.jpg zo blok heb ik
moz-screenshot.jpg
 
mja , met een paar keer gassen los je noet zomaar een probleem op.

de V-snaar moet als ie nieuw is nog even aan de poelies aanpassen , en dus kan ie wat slapper worden met de tijd , dusf en toe moet deze even worden aangespannen , anders kan ie af en toe piepen door slippen.

verder kan het ook in de koppelig zitten die er voorop zit.

de zuigerveer schuur altijd tegen de cilinder , deze zal ook nooit gaan piepen , en als ie piept piept ie maar 1 keer en zit ie vast..

maar door de olie onstaat een filmpje in de cilinder waarover de veer glijdt en dus niet echt aanschuurt.

verder kan een koppakking die lekt ook even een piepend geluid maken.
 
ik vandaag naar school en toen begon het zelfde probleem weer ( was een paar dagen weer zo ) en toen ik naar school ging hielt ie in en een kilometer of zo een raar geluid het was of zo grrrrrrr en toe heb ik hem aan de kant gezet en viel die gelijk uit ( doen het lekker zelf dacht ie ) en niet meer aan te krijgen nou vanmiddag uit school gelijk met de brommer bezig even kijken of het blok rond kon draaien met een doppezet nee hoor bijna geen beweging in te krijgen ik haal het blok er onder weg en kijk er wat er mee is

gr liekele
 
kan vanalles zijn , lekke koppakking kan ook..

mja , wie weet , kom je alleen maar achter door los te halen , dus het heeft geen enkel nut om te gaan speculeren.

mooie van zo'n blokkie is dat je m zo even kunt reviseren , kost weinig en toch alles nieuwe ,nieuwe lagers , keerringen, pakkingen , contactpunten en condensator en je hebt een fris blokkie (mits de rest goed is natuurlijk)

en je moet natuurlijk even bekijken wat er aan de hand is waardoor ie niet meer loopt..
 
Back
Top