Een vraag over benzine/lucht verhouding

Bassievrucht

Active Member
Ok, dus ik ben laatst best geintereseerd geweest in de manier dat auto's sterkere ontbrandingen krijgen door middel van een turbo. Dat komt natuurlijk omdat een turbo de lucht samenperst waardoor er meer lucht en zuurstof aanwezig is waardoor er dus meer benzine kan worden ingespoten. Nu vroeg ik mij af, mensen zeggen altijd, zet je luchtschroef x (1.5, 2.5) slagen open en zoek daar een bepaalde maat sproeier bij, maar als je meer power wilt is het dan niet logischer om de luchtschroef helemaal open te zetten en daarbij de beste sproeier maat te vinden zodat je de perfecte mix heb en dat je cilinder het meest gevuld is. Of begrijp ik dit verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

Mengselschroef/luchtschroef is grofweg alleen van toepassing op het stationaircircuit van de carburateur.
Naar mate je het gas verder open draait des de minder invloed heeft deze schroef op het totale mengsel.
Dus je redenatie gaat helaas niet op.
 
Mengselschroef/luchtschroef is grofweg alleen van toepassing op het stationaircircuit van de carburateur.
Naar mate je het gas verder open draait des de minder invloed heeft deze schroef op het totale mengsel.
Dus je redenatie gaat helaas niet op.
Ah, dus dan zou het een grotere carb moeten zijn zodat die meer lucht aanzuigt?
 
Back
Top