Laatst was ik fijn aan het toeren totdat het apparaat er ineens mee stopte. Mijn handige kleine broertje scootert zelf ook fantiek en hij heeft er wat meer kennis van...
Hij zegt: Je hebt een vastloper gehad.
Wij samen kijken en ja hoor: dikke krassen op zuigerwand en binnenzijde cilinderwand.
Ik moet dus nu gaan vervangen, maar wat kan ik het beste doen?
Het is zo'n lekkere ouderwetse (brom-)scooter met (tot nu toe) originele spullen der onder.
Nog even wat gegevens voor jullie:
Cilinder: 49,77 cc (origineel)
max. snelheid: 47 km/h
verbruik: 1liter op 30 kilometer.
vet optrekken: nou nee niet echt dus. Er zitten nu originele rollertjes in de variateur en die zijn vet zwaar.
1 ding vind ik echt wel belangrijk: ik wil niet een scooter die veel benzine (in mijn geval mengsmering) zuipt.
Wat ik wel leuk zou vinden is als deze scooter wat harder ging... max. 70 ofzo....
Optrekken mag wel wat pittiger.... gaat nu echt niet vlot.
(tjeemig de peemig hee, deze scooters rijden veel in Italie met 150 cc blokjes er onder..)
Help mij a.u.b. eens met wat ideetjes / of geef a.u.b. wat commentaar.
Wat ik tot nu toe zelf heb bedacht is:
- een ouwe "sloop"-scooter kopen en daar het blokje onder vandaan halen en dan kan ik weer rijden.. ( wel makkelijk vind je niet??) Eur 175.- bij een vriendelijke boer haha
- zo'n prachtige 50 cc Polini der onder en andere rolletjes der in.. EUR 180.-
- een 70 cc der onder klappen (vanaf Marktplaats.nl) plusminus EUR 100.-
- Wat anders ????
Vertel mij a.u.b. wat ik het beste kan doen om straks fijn (maar redelijk zuinig) kan scooteren.
Nog een vraagje: kan ik voortaan niet beter zelf mijn mengsmering maken i.p.v. kopen aan de pomp ??
Bedankt alvast!
Hij zegt: Je hebt een vastloper gehad.
Wij samen kijken en ja hoor: dikke krassen op zuigerwand en binnenzijde cilinderwand.
Ik moet dus nu gaan vervangen, maar wat kan ik het beste doen?
Het is zo'n lekkere ouderwetse (brom-)scooter met (tot nu toe) originele spullen der onder.
Nog even wat gegevens voor jullie:
Cilinder: 49,77 cc (origineel)
max. snelheid: 47 km/h
verbruik: 1liter op 30 kilometer.
vet optrekken: nou nee niet echt dus. Er zitten nu originele rollertjes in de variateur en die zijn vet zwaar.
1 ding vind ik echt wel belangrijk: ik wil niet een scooter die veel benzine (in mijn geval mengsmering) zuipt.
Wat ik wel leuk zou vinden is als deze scooter wat harder ging... max. 70 ofzo....
Optrekken mag wel wat pittiger.... gaat nu echt niet vlot.
(tjeemig de peemig hee, deze scooters rijden veel in Italie met 150 cc blokjes er onder..)
Help mij a.u.b. eens met wat ideetjes / of geef a.u.b. wat commentaar.
Wat ik tot nu toe zelf heb bedacht is:
- een ouwe "sloop"-scooter kopen en daar het blokje onder vandaan halen en dan kan ik weer rijden.. ( wel makkelijk vind je niet??) Eur 175.- bij een vriendelijke boer haha
- zo'n prachtige 50 cc Polini der onder en andere rolletjes der in.. EUR 180.-
- een 70 cc der onder klappen (vanaf Marktplaats.nl) plusminus EUR 100.-
- Wat anders ????
Vertel mij a.u.b. wat ik het beste kan doen om straks fijn (maar redelijk zuinig) kan scooteren.
Nog een vraagje: kan ik voortaan niet beter zelf mijn mengsmering maken i.p.v. kopen aan de pomp ??
Bedankt alvast!