Een lapje grond?

Isamu

a.k.a. OverLander
Het laatste jaar ben ik mij aan het oriënteren op een lapje grond om een kleine woning met grote loods op te bouwen. Mijn vorige woning was te groot en had een te kleine tuin, daarnaast ben ik alleen en heb je niets aan x kamers die leeg staan. Op een dag had ik dan ook besloten om hem te verkopen en te gaan huren voor tijdelijk, maar dat tijdelijk is nu al 10 jaar en het is tijd om weer te gaan kopen volgend jaar.

Regelmatig kijk ik wel naar stukken grond, en soms 1 met een bouwval voor de sloop er op. Een schone kavel die ik interessant vind, is 600 m2. De twee "vervuilde" kavels zijn beide net iets meer dan 2000 m2 maar daar komt dan weer een 15.000 aan sloop kosten overheen (als je het laat uitvoeren). Vervolgens wil ik een loodsje van een 8x12 ongeveer en daar dan de zonnepanelen op. Verder een leuke stacaravan (eventueel 2e hands) en ruimte voor een moestuin van 200 m2.

Als het allemaal doorgaat, ben ik eind dit jaar met "pensioen" en heb nog deels mijn eigen bedrijf voor een uurtje of 20 in de week. Naast dit wil ik mij gaan richten op mijn passie voor klussen/handelen en dat is waar ik het loodsje voor wil hebben. Scooters zullen wel blijven, maar ik zou ook meer richting de wat oudere brommers gaan. Verder wil ik weer met LaRo's aan de slag, dat is echt mijn passie, en een random project auto zoals ik die nu heb.

Wat ik mij nu voornamelijk afvraag uit nieuwsgierigheid, is wat jullie aan realistische oppervlakte wenselijk zouden vinden als je graag mag klussen en doen.
 
Advertisement - register to remove this

Dat dacht ik niet, zou niet mijn ding zijn. Daarnaast heb ik de kennis er ook niet voor en zie het puur als leuke hobby. De locaties waar ik naar kijk zijn ook zeer afgelegen omdat het anders niet betaalbaar is. Wanneer ik weer richting "bewoonbaar" gebiedt ga, kan ik niet veel meer kopen dan een leuke hoekwoning met 300 m2 grond.
 
Last edited:
Was ook maar een grapje. hoewel vaak zo'n zaak toch zo ontstaat. vind t leuk om te lezen hoe je er vol voor gaat om te klussen aan scooters. Ik doe dat ook veel(voor mijzelf) en van de week koop ik een hyosung rush.Gewoon om op te knappen.Wel denk je?! waarom juist een rush...is rommel...Nouja juist daarom. Iets opbouwen wat juist niet veel is en daar weer wat van te maken.
 
Ik geniet er ook van om iets te maken met weinig of wat net niet zo hoort te werken en toch wel werkt. Maar ik ben er zeer zeker niet vies van om een flinke duid neer te leggen als ik iets goeds wil. Het punt is gewoon dat ik telkens ruimte mis en heb een paar jaar geleden op het allerlaatste moment (binnen termijn) een koop afgeketst van een vrijstaande woning met 500 m2 grond. Ik twijfelde zo extreem over de woning en locatie.. Prachtig als je ene gezinnetje hebt en normaal wilt leven, maar een sportpark grenzend aan de woning en de buren zaten 10 meter van de woning af waardoor je geluidsoverlast kunt veroorzaken. Ik wil gewoon klussen wanneer ik er zin in heb.
 
Voor de een lapje grond en de opzet, of een scooterzaak? Een lapje grond en woning is niet ingewikkeld en dat gaat wel gebeuren, maar een scooterzaak zie ik echt niet zitten. Het idee van evenementen organiseren zie ik wel zitten en dat ga ik ook zeker proberen.

Een scooterzaak is ook te duur en veel werk, dat wat ik nu heb, is minder werk en heb niets met particulieren te maken. Als ik wil werken dan doe ik dat en als ik geen zin heb dan doe ik minder (alleen het noodzakelijke). Nu kan ik gaan en staan waar ik wil en als ik morgen weer op vakantie wil, dan kan ik weg en zit nergens aan vast; daarom wil ik ook geen gezin.

Het lapje grond, de woning en etc. is puur om een vaste plek te hebben met weinig lasten. Lineair hypotheek (heb niet meer volle recht op belasting teruggave en de regelgeving is al anders) en binnen 10 jaar afbetalen is dan het doel. Ik ben dan 52 ongeveer en vrij van alles.
 
Last edited:
Voor de een lapje grond en de opzet, of een scooterzaak? Een lapje grond en woning is niet ingewikkeld en dat gaat wel gebeuren, maar een scooterzaak zie ik echt niet zitten. Het idee van evenementen organiseren zie ik wel zitten en dat ga ik ook zeker proberen.

Een scooterzaak is ook te duur en veel werk, dat wat ik nu heb, is minder werk en heb niets met particulieren te maken. Als ik wil werken dan doe ik dat en als ik geen zin heb dan doe ik minder (alleen het noodzakelijke). Nu kan ik gaan en staan waar ik wil en als ik morgen weer op vakantie wil, dan kan ik weg en zit nergens aan vast; daarom wil ik ook geen gezin.
bedoelde die woning en grond haha.
 
Oke. Ja, dat gaat wel gebeuren en zoek gewoon rustig wat interessant is aan oppervlakte.

PS: Laat mij niet de illusie wekken dat ik rijk ben en alles maar kan doen, het is hard werken en goed nadenken wat je doet.
 
Als je net als ik aan te veel projecten tegelijk bezig bent dan mag je wel meer dan paar Hectare denken ff zonder gekkigheid. Mijn vloeroppervlakte is 50m2 dat is voor mij te klein. Als je een geordend persoon bent zal dat wel genoeg zijn.
 
Gewoon een grote schuur zou voor mij al voldoen.. Heb nou een mini schuur waar ik geen scooter in kwijt kan..

Denk dat als ik binnen zou kunnen werken heel veel tijds winst zou hebben..
Ten eerste staat het ding droog, geen last van kou, en savonds zou je ook nog aan je scooter kunnen werken..

Allemaal punten die momenteel niet gaan.
 
Het laatste jaar ben ik mij aan het oriënteren op een lapje grond om een kleine woning met grote loods op te bouwen. Mijn vorige woning was te groot en had een te kleine tuin, daarnaast ben ik alleen en heb je niets aan x kamers die leeg staan. Op een dag had ik dan ook besloten om hem te verkopen en te gaan huren voor tijdelijk, maar dat tijdelijk is nu al 10 jaar en het is tijd om weer te gaan kopen volgend jaar.

Regelmatig kijk ik wel naar stukken grond, en soms 1 met een bouwval voor de sloop er op. Een schone kavel die ik interessant vind, is 600 m2. De twee "vervuilde" kavels zijn beide net iets meer dan 2000 m2 maar daar komt dan weer een 15.000 aan sloop kosten overheen (als je het laat uitvoeren). Vervolgens wil ik een loodsje van een 8x12 ongeveer en daar dan de zonnepanelen op. Verder een leuke stacaravan (eventueel 2e hands) en ruimte voor een moestuin van 200 m2.

Als het allemaal doorgaat, ben ik eind dit jaar met "pensioen" en heb nog deels mijn eigen bedrijf voor een uurtje of 20 in de week. Naast dit wil ik mij gaan richten op mijn passie voor klussen/handelen en dat is waar ik het loodsje voor wil hebben. Scooters zullen wel blijven, maar ik zou ook meer richting de wat oudere brommers gaan. Verder wil ik weer met LaRo's aan de slag, dat is echt mijn passie, en een random project auto zoals ik die nu heb.

Wat ik mij nu voornamelijk afvraag uit nieuwsgierigheid, is wat jullie aan realistische oppervlakte wenselijk zouden vinden als je graag mag klussen en doen.
wat weerhield je om de lege kamers te benutten ;) een scooterblok (of LaRo blok*) reviseren lukt toch ook op een slaapkamer die je anders inricht ;)
*al wordt het er naartoe krijgen wat moeilijker, maar misschien met luiken en een hanenbalk?
 
Back
Top