ECU herprogrammeren

blablabla123

New Member
Heb een week geleden mijn scooter (GTS VICI) terug laten begrenzen omdat ik op controle moest bij de politie. Nu rijd hij dus 27 terwijl hij eerst 44 reed. Nu is mijn vraag hoe ik hem terug naar rond 44 kan laten gaan, ik heb vandaag heel de dag gezocht naar verschillende ontgrenzers maar bij elke ontgrenzer staat "Werkt niet als hij niet 25 gaat, hij mag niet hergeprogrammeert zijn." en ik heb eerlijk gezegt echt geen idee waar ze het over hebben. Mijn scooter dealer zei tegen mij dat hij de ECU programmeert en niet vervangt maar nu is mijn vraag of ik dat zelf ook kan doen.

MVG,
Rijstpapi
 
Advertisement - register to remove this

Als je moet vragen hoe je een ecu moet herprogrammeren kan je het waarschijnlijk niet. En je hebt ook een speciaal verloopstukje nodig. Voor datzelfde geld kan je het laten doen
 
Los van de obd2 reader heb je ook een programma nodig om dit aan te passen.

Bij de chinese blokken die je kan uitlezen is dit gewoon een obd2 poort. Een chiptuner kan ermee aan de slag, zal goedkoper zijn dan een dealer/scooterzaak.

Je kan het ook zelf doen met een beetje technische handigheid.

Obd2 reader nodig dus, je hoeft helemaal geen mobiel ding te hebben. Een reader naar usb die je in je laptop kan pluggen is ook prima. En een programmaatje. Wanneer je hem uitleest/'chiptuned' is het heel simpel om de toerenlimiet etc te vinden en te verhogen.
Post automatically merged:

Of je kan een andere ecu kopen.
 
Back
Top