Ecu/cdi vespa lx 50 4t 4v doormeten

danzl

Well-Known Member
Hoi allemaal,

Weet iemand hoe je de ecu kan doormeten om te weten of hij wel of niet werkt?

Alvast bedankt

Het gaat om deze ecu
 

Attachments

  • 6679A4B1-FBF8-49CF-B74C-53A2B248A400.jpeg
    6679A4B1-FBF8-49CF-B74C-53A2B248A400.jpeg
    274.7 KB · Views: 6
  • 809EC231-E009-4361-99B9-6731BB912076.jpeg
    809EC231-E009-4361-99B9-6731BB912076.jpeg
    140.6 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Dit gaat niet.
Bepalen of een cdi defect is doe je door alle andere componenten van het ontsteeksysteem uit te sluiten, namelijk:

  • Is de ontsteekspoel en de verbinding naar de cdi in orde.
  • Is de massa van de cdi in orde.
  • Ligt de kill-draad van de cdi vrij van massa als je contactslot op "aan" staat.
  • Is de pickupspoel en de verbinding naar de cdi in orde.
  • Is de bobine en de verbinding naar de cdi in orde.
  • Is je bougiekabel in orde.
  • Is je bougiekap in orde.
  • Is je bougie in orde.
  • Is de massa van je motorblok in orde.
 
Dat is jammer, ik heb in het verleden vaker een 2de hands ecu gekocht en eenmaal aangesloten bleek deze niet te werken.
Ik had gehoopt dat je net als bij een elektronische ontsteking de weerstand kon meten en aan de hand van die waarde kon bepalen of hij wel of niet goed is.

Toch bedankt voor de reactie
 
Er zijn merken die publiceren een tabelletje in hun repair manual met de weerstandswaardes , die je moet meten tussen de diverse pinnen.
Echter dit geeft geen garantie of de cdi ook werkelijk goed is, dat zegt alleen dat het ingangscircuit de juiste waarde heeft maar zegt niks over de dieper liggende elektronica.

Ik wil hiermee zeggen dat als je alles goed meet dit niet automatisch betekent dat de cdi ook werkt.
 
Back
Top