Verder lopen er een 5-tal dunne kabels (sturingskabels) mee, dat lijken me dan vermoedelijk de sensoren?
De volgende stap zal dus zijn het achterwiel open maken, om het een en ander te bekijken.
zolang de motor nog reageert lijkt het me beter om het openmaken daarvan pas te doen als het niet anders kan.
in alle eerlijkheid: ik heb geen ervaring met jouw type scooter.
maar aangezien dit vrijwel zeker een Zong-Neng scooter is, vermoed ik dezelfde techniek als in de vele anderen die hier rondrijden.
je zult via de controller drie/vijf dikkere draden naar de motor zien gaan, deze leveren de stroom.
met daarbij een stekker met idd erg dunne draadjes, en dat is idd voor de sensor in het wiel.
vraagje: hoe zitten die draadjes bevestigd tussen de controller en de motor?
(misschien es foto's plaatsen?)
zitten de stekkertjes wel goed op hun plaats/vast.
een haperend contact kan een controller in de war sturen, met problemen als gevolg...
Verder zitten er nog 2 sensoren meer op, volgens ebretti.
De zijstandaard sensor, die functioneert prima
En een remsensor, die onderbreekt de voeding, zit deze ook in de motor zelf?
Of loopt deze via de controller?
nee, als het goed is zit er aan beide remhendels een draadje.
allebei geven ze signalen naar de controller.
die geeft alleen stroom als die remsensoren én de standaardsensor onderbroken zijn (of gesloten, da's afhankelijk van aansluiting).
zo voorkomt ie dat je scooter er ongecontroleerd vandoor gaat, en ook dat de motor gelijk uitschakeld als je remt... dat ding heeft namelijk meer dan genoeg koppel om je door je remmen heen te duwen...