EBR Voorvork NRG

NRG Ron

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een paar vraagjes over EBR voorvorken.
Heeft iemand ervaring met een EBR voorvork voor een NRG MC3?
Zijn dit ook upside down vorken of "normale" vorken?
Is een MC3 vork gelijk aan een MC2 vork?
 
Advertisement - register to remove this

is de ebr vork voor mc2 en mc3 met de buitenpoten onder of boven dan ?
want iki wil dus ook zo'n vork gaan halen en ik zach laats een project met een ebr vork die wel de buitenpoten onder heeft ?
 
die vervangende vork, dus die ebr, heeft de buitenpoten onder.
En als die boven zitten, noemen ze het ook wel upside-down, wat alle (zowat) piaggio scoots dus hebben
 
Ik heb voor m'n typhoon en op m'n nrg een EBR gekocht. (grijze en zwarte)

Ben er zeer tevreden over, en het hij is idd andersom dan de standaard. Dus de buitenpoten zitten beneden. Is alleen maar beter want dan komt er minder snel vuil op.

Volgens mij zijn alle NRG frames aan de voorkant gelijk, dus je kan er ook een vork van een MC2 of oud type NRG indoen.
 
mja , nu ga je het hebben over boven en onder , maar het gaat meer om het systeem .

piaggio gebruikt vorken met glijbussen en vet ipv Hydraulisch..

of de buitenpoot nou boven of onder zit maakt niks uit wat betreft vuil , als je de scooter regelmatig schoonmaakt en goed ondehoud blijft het een stuk langer goed.

een upsidedown voorvok heeft iig als voordeel dat ie minder onafgeveerde massa heeft
 
Ronnie_NRG said:
ja maar die vorken zijn ook troep...

Ik neem aan dat je hier de originele MC2 of oudere NRG vorken bedoelt....
Ik hoop dat de kwaliteit van EBR toch beter is, want een Malossi vind ik toch echt veel te duur en verder zou ik geen andere goede vork weten.
 
Ik kon goedkoop aan een EBR voorvork komen, en omdat mijn oude vast stond heb ik hem gekocht..

Of het een goede vork is.... mwaah niet erg stug, ik ga ff dikkere olie proberen.

Want nu heb ik "Light Fork" Motorcycle fork oil van Putoline en ik wil dus ff dikkere olie proberen....

Maja, als je voorvork niet vast staat zou ik de oude houden en als hij vast staat is het een leuke optie..

Hier is de mijne te zien, wel met gepolijste poten dan...
file.cfm
 
NRG Ron said:
Ik neem aan dat je hier de originele MC2 of oudere NRG vorken bedoelt....
Ik hoop dat de kwaliteit van EBR toch beter is, want een Malossi vind ik toch echt veel te duur en verder zou ik geen andere goede vork weten.

Ik denk dat het niet veel slechter kan worden...;)
 
ja maar dat is dus heel wat anders als pia
maar ik heb op me werk effe gekeken wat ie nou kost hij kost verkoop nieuw 265,- ofzo dat is dus de helft als malossi maar de orginel pia zijn dan weer 350,- ofzo
dus dan kan je toch beter een ebr nemen ik vindt ze ook nog mooi :).
alleen is de ebr die je heb rsvale46 met los kroonstuk of vast want dan zou je er eventueel andere poten in kunnen zetten ;)
want die van jou lijkt op die van een typhoon ik weet niet of die anders zijn als van een mc extreem ?:s
 
Ik had net in een advertentie gezien een moto-Runner met een nieuw soort voorvork. Dit is dus een orginele Pia vork maar dan RSU en schijnt erg goed te zijn. Dus iig voor Runner rijders zoals mij is er een mooie vork kweet alleen nog niet de prijs maar neem aan dat deze beter is dan die van Malossi.
 
Kuit@NRG said:
ja maar dat is dus heel wat anders als pia
maar ik heb op me werk effe gekeken wat ie nou kost hij kost verkoop nieuw 265,- ofzo dat is dus de helft als malossi maar de orginel pia zijn dan weer 350,- ofzo
dus dan kan je toch beter een ebr nemen ik vindt ze ook nog mooi :).
alleen is de ebr die je heb rsvale46 met los kroonstuk of vast want dan zou je er eventueel andere poten in kunnen zetten ;)
want die van jou lijkt op die van een typhoon ik weet niet of die anders zijn als van een mc extreem ?:s

Ik heb dus vaste poten, maar mischien dat de nieuwere met losse poten te krijgen zijn...
 
XoReP said:
Ik had net in een advertentie gezien een moto-Runner met een nieuw soort voorvork. Dit is dus een orginele Pia vork maar dan RSU en schijnt erg goed te zijn. Dus iig voor Runner rijders zoals mij is er een mooie vork kweet alleen nog niet de prijs maar neem aan dat deze beter is dan die van Malossi.

Dat is de std vork van 4takt motorrunners. Is een Sebac, stukken beter dan de normale Piaggio vorken. Schijnen zonder al te veel problemen te monteren zijn op andere Piaggio scoots. vork is wel aan de lange kant (lees: voorkant scooter is hoger).
 
Back
Top