Duidelijk.Dat je loodvrije benzine moet tanken.
Alle benzine is al langer loodvrij dan ik een rijbewijs heb dus dat zit wel goed.
Heeft niks met E10 te maken.
Wat moet er dan wel in een 4 takt scooter,? Gisteren was er op meerdere plekken te lezen dat er geen E5 was.
V power is geldverspilling, begrijp ik, wat blijft er over?
Het maakt opzicht niet zoveel uit als je de euro 95 e5 mengt met de oude euro 98.. Dat is denk ik ook wat ze gedaan hebben..
En de nieuwe voorraad zal denk ik gewoon weer euro 95 e5 worden.
Wil even het volgende uit de wereld helpen..
Ik ben gisteren eens voor de gein wezen kijken bij diverse benzine stations..
Zover ik gezien hebt veranderd er helemaal niets.. Wat ik vermoed wat ze gedaan hebben.
Meer ethanol bij de nieuwe `voorraad` gedaan die in de euro95 tank zit..
En vermoed dat euro98 tank gewoon dezelfde benzine is als wat in de oude euro95 tank heeft gezeten, alleen dan met 5% ethanol i.p.v 10 %
Ook zag ik dat de prijzen hetzelfde zijn voor euro98 en euro 95.(je betaald voor beiden hetzelfde tarief). Dus daarom denk ik dat euro 98 gewoon het oude euro 95 e5 word.
Dus dat betekend de gele slang gebruiken. Als het euro 98 was geweest dan waren de tarieven apart van elkaar geweest.
Dus ik denk dat euro 98 zelf is komen te vervallen.
Dat zal het ook wel blijvenIk kom nét vd shell v power is E5
Voor de 2 takt rijders. Mocht je (fabrieksaf) al Viton krukaskeerringen hebben dan zit je goed. Deze zijn chemisch bestand tegen Ethanol zolang het niet als een in water opgeloste vloeistof in je krukas holte komt te staan (google maar op chemische bestendigheid Viton).