E-Step schakelt uit..

Sona84

New Member
Hallo
Ik heb een probleem met mijn step...
Sinds een tijdje... als ik met de step rijd (volle battery) dan valt hij na een tijdje uit... soms na 500 meter... soms na paar km
De blokjes van de battery indicator gaan dan van 4 blokjes op 1 seconde naar 3.2.1 blokje en valt uit...
Ik krijg hem dan ook niet meer meteen op....na halfuur of uur kan ik hem trug aanzetten en dan heeft die dus ook gwn terug 4 blokjes...
Iemand die bekend is met dit probleem en mss een oplossing heeft? Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Een slechte accu geeft dezelfde problemen.

  • Snel geladen en de lader zegt de batterij is vol.
  • Als je de spanning dan meet is deze oké
  • Na de minste belasting van de accu is de accu ook weer gelijk leeg.
  • Na even rust herstelt zich de spanning weer enigsinds maar de accu is gelijk weer leeg bij de minste belasting.

Helaas zijn accu's veelal uitgesloten van garantie tenzij je aan kunt tonen dat het om een fabricagefout gaat.

Hoe oud is deze step/accu?

Eventueel al eens contact opgenomen met de zaak waar je de step gekocht hebt?
 
(Het gaat over een Easygo es2pro... was ik vergeten)
Deze is van february 2021.. en heb er nog geen 300km in totaal meegedaan :-/

En de verkoper is niet echt echt behulpzaam via de telefoon... 'moet je hem eens binnenbrengen'
Maar is via bol gekocht die winkel is hier 250km vandaan ongeveer... dus moeilijk om is ff langs te gaan :-(
 
Ik raad aan zoveel mogelijk via de email te communiceren!

Via de website van easygo heb je 2 jaar garantie na je aankoop mits je de factuur nog heb.

Je kan proberen het (reparatie/retourneren)via bol.com te regelen omdat zij de tussenpartij zijn
 
Ik raad aan zoveel mogelijk via de email te communiceren!

Via de website van easygo heb je 2 jaar garantie na je aankoop mits je de factuur nog heb.

Je kan proberen het (reparatie/retourneren)via bol.com te regelen omdat zij de tussenpartij zijn
Wel... ik zie net dat het eigelijk een Microgo is op het kleine stickertje dat op het stuurkolom plakt(is me maar net opgevallen :-/).. was wel geadverteerd als een easygo... en komt van matrix e bike...
Dus denk dat ik al niet al te veel opties meer heb dan
Ik zal eens via bol proberen zoals je zei...
Thnx :)
 
Denk dat de bms de accu uitschakeld.
Dit kan zijn omdat ie te heet word of dat er een kabelbreukje inzit.
Dan krijgt ie teveel weerstand en zal ook uitschakelen.
 
Hallo
Ik heb een probleem met mijn step...
Sinds een tijdje... als ik met de step rijd (volle battery) dan valt hij na een tijdje uit... soms na 500 meter... soms na paar km
De blokjes van de battery indicator gaan dan van 4 blokjes op 1 seconde naar 3.2.1 blokje en valt uit...
Ik krijg hem dan ook niet meer meteen op....na halfuur of uur kan ik hem trug aanzetten en dan heeft die dus ook gwn terug 4 blokjes...
Iemand die bekend is met dit probleem en mss een oplossing heeft? Alvast bedankt :)
Heyla,

Ik ben even aan het kijken op het internet want heb exact hetzelfde probleem en vroeg mij nu af als jij het hebt kunnen oplossen? ☺️
 
Back
Top