duitse papieren in nl

witte-eend

Well-Known Member
hallo,

ik ga waarschijnlijk een Gilera Runner 180cc overkopen van een bekende. maar deze heeft duitse papieren. mijn vraag is nu dus, kan ik dit gewoon overschrijfen op het postkantoor ook al zijn het duitse papieren? dan haal ik een ander frame van een runner en heb ik een leuke nieuwe scooter.

kan het zo ja, ik ben 17 en op de papieren is het natuurlijk 180cc maakt dit uit?

mvg,
 
Advertisement - register to remove this

ja als goed is zit er een duits kenteken bij!
maar het gaat alleen om het tennaamstellen.
wil hem niet laten keuren en invoeren heb daar eerlijk gezegt geen zin in dan kijk ik wel naar wat anders.


bedankt voor je snelle reactie
 
okee jammer, laten we dat maar niet doen! haha
dat word dus doorkijken naar iets anders!
het enigste is dat ik niet iedereen vetrouw op marktplaats met hun leuke 180cc runnertjes etc...

bedankt voor je hulp melf
 
dat duitse ding moet in duitsland geexporteerd worden.Dus die gast moet het duitse kenteken inleveren in duitsland. En wat jij er mee doet moet je zelf weten. Je mag er alleen niet mee op de openbare weg
 
dat kan ook idd , maar dan is het kenteken niet meer geldig.

zelfde als slopen in eigen beheer in Nederland..

maar dan moet je alsnog een frame zien te vinden met kenteken.

mja , ik denk dat invoeren goedkoper/makkelijker is dan..
 
Kenteken moet idd ingeleverd worden. Je krijgt de papieren wel mee. Aan de hand hiervan kun je hem hier invoeren. In die tussentijd hoef je hem niet te schorsen of iets dergelijks.
 
http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/invoeren/Pages/MotorinvoerenuitEuropeseUnie.aspx


Op maandag en dinsdag alleen kan je motorfietsen laten keuren bij de rdw (weet niet of dit bij elk station hetzelfde is, waddinxveen iig wel)
Technische keuring is geen sprake meer van, vooral vanuit Duitsland is het alleen papierwerk en grof gezegd ff snel kijken of er geen grote mankementen zijn.
Vervolgens je ingevulde papieren van de belastingdienst inleveren bij de douane (zit in hetzelfde pand)

http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/

Kentekenpapieren krijg je thuis gestuurd, plaat laat je drukken bij een automaterialenzaak en scheuren maar :)
 
Back
Top