Duiding Cockpit Znen

Bakhol

New Member
Goedenavond,

Heb nu een paar weken een Znen 50cc scootertje (ZN50QT-F). Met geen/weinig problemen. En gebruik hem om 20Km naar werk te kachelen, en terug logischerwijs.
Het was een 25 Km/h ding, en hem (of is het een haar...lastig hoor tegenwoordig) laten omkeuren naar 45 Km/h.
Heb alleen de rolletjes (was 5 gr, nu 8 gr), brandstofvlotter en krukasoliekeerring vervangen (hij lekte een beetje achter de vario).
Nu heb ik alleen nog 1 vraag m.b.t. een teken in het cockpitje, die telkens oplicht.
Ik dacht eerst dat het te maken had met de brandstof, aangezien de oude vlotter het niet meer deed. Maar ook na vervangen van de vlotter brand hij nog steeds?

Het is het " telefoonhoorntje" links onderin (waar de km/h teller naar wijst). Dacht eerst dat ze hiermee de tankslang bedoelde????
Kan iemand het duiden?

En nu ik hier toch ben...
Toen ik de krukasoliekeerring verving, zat er achter de oude keerring geen lager die ik wel verwacht had. Maar keek ik direct tegen een tandwieltje aan, die waarschijnlijk de nokkenas in beweging zet. Ik neem aan dat dit tandwieltje zich in een ander compartiment begeeft, en dat hierachter het krukaslager zich bevind?
En ja, ik heb de handel even schoongemaakt met wasbenzine en een kwastje :)

Ik hoor het graag,

Attachments

• cockpit zn50qt.jpg
    cockpit zn50qt.jpg
    46.2 KB · Views: 8
  • krukas.jpg
    krukas.jpg
    296.8 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Maar keek ik direct tegen een tandwieltje aan, die waarschijnlijk de nokkenas in beweging zet.
Dat is correct , krukas lager zit hierachter . Dat telefoon hoorntje ben ik nog nooit tegen gekomen .
Post automatically merged:

Als ik deze handleiding bekijk , en dan bij het onderdeel dashboard kom (blz 5 ) , zie ik daar bij nr 9 cell phone light . misschien heeft jou scooter ook wel zo'n licht

Last edited:
Dat is correct , krukas lager zit hierachter . Dat telefoon hoorntje ben ik nog nooit tegen gekomen .

Als ik deze handleiding bekijk , en dan bij het onderdeel dashboard kom (blz 5 ) , zie ik daar bij nr 9 cell phone light . misschien heeft jou scooter ook wel zo'n licht
@trabiarie . Dank je voor je reactie. Qua krukas was dit inderdaad mijn gedachte. En anders was ik er snel genoeg achter gekomen (waarschijnlijk al na een paar meter).
Nu nog het Cell Phone Light. (zolang ik de Chinese customer service maar niet hoef te bellen :) )

Mijn Chinees is ook niet bijster goed.

Ik ben dit telefoontje ook nog nergens tegengekomen op een scooter met een brandstofmotor.
Als je de scooter op contact zet en je kijkt op je smartfone zie je dan misschien een extra apparaat verschijnen onder de settings van je bluetooth of wifi?
Is dit trouwens een injectiescooter met een ecu of een elektronisch geregelde carburateur of is dit nog een scooter met een gewone carb. ?

Ik ben dit telefoontje ook nog nergens tegengekomen op een scooter met een brandstofmotor.
Als je de scooter op contact zet en je kijkt op je smartfone zie je dan misschien een extra apparaat verschijnen onder de settings van je bluetooth of wifi?
Is dit trouwens een injectiescooter met een ecu of een elektronisch geregelde carburateur of is dit nog een scooter met een gewone carb. ?
Nou.. in het begin (2004/2006)waren een aantal Kymco filly clones welke ook een lampje in t dashboard hadden om aan te geven dat je telefoon over ging. Geloof dat de Flextech speedy (destijds te koop bij Wehkamp in NL meen ik me te herinneren) Die dit ook hadden en meerderen. Later werd dit minder. Ik meen wel te herinneren dat het een leuk idee was maar dat zeer weinig telefoons/scooters het ook echt deden qua koppeling. Het was vooral een leuk verkoop argument.

Logischerwijs heeft dit ding geen WiFi en/of BT. (Wel ff gecheckt).
Het heeft een elektronisch geregelde carb.

Nou.. in het begin (2004/2006)waren een aantal Kymco filly clones welke ook een lampje in t dashboard hadden om aan te geven dat je telefoon over ging. Geloof dat de Flextech speedy (destijds te koop bij Wehkamp in NL meen ik me te herinneren) Die dit ook hadden en meerderen. Later werd dit minder. Ik meen wel te herinneren dat het een leuk idee was maar dat zeer weinig telefoons/scooters het ook echt deden qua koppeling. Het was vooral een leuk verkoop argument.
Ah, dank je wel. Dan hoef ik mij niet meer kapot te zoeken wat het zou kunnen zijn.

Back