Due Plus (rode top) weinig compressie!!

FraNNa

beta blaast lkkr..
Hee

mijn nieuwe due plus (waarmee ik nu 120 km heb ingereden) heeft heel weinig compressie (merkte ik al toen ik voor het eerst kickte met alles er nieuw op)

en ik weet neit waar dit aan ligt! en i kweet 100 % cker dat me keeringen er goed in zitten!

is dit normaal voor een due plus? (al ken ik wel iemand met ook een due plus en die moet toch wel hard kicken!)

(me vinger word btw amper in het bougi gat getrokken )

me setup is:
Due plus aka rode top (70 cc)
21 mm DO
Doppler krukas
ToP Nardo
hebo vario
std membraan met polini klepjes
c3 lagers
lange schagt ngk bougi
alles goed afgesteld
 
Advertisement - register to remove this

ik heb vaker gehoord dat die alu voetpakking van top performances niet zo heel goed is.

Vriend van me had zelfde probleem, ding liep amper, toen maar vervangen door papieren pakking, en dat wou al een stuk beter.
 
Jammer voor jullie, maar compressie heeft NIX te maken met welke VOETpakking of keerringen je gebruikt.
Compressie voltrekt zich immers in de verbrandingskamer.... Dus zuigerveren, koppakking en bougie dichten het af.
 
Last edited:
me voetpakking is 99% in orde

ik denk dat het probleem ergens anders ligt.. maar waar?

en wat Aidix al zegt dat compressie zich in de verbrandings kamer afspeelt dus moet het dan aan me zuigerveer ofzo liggen?

maar wat ik dan wazig vind is dat me hele cil net nieuw is duz... :mad:
 
Originally posted by Aidix
Jammer voor jullie, maar compressie heeft NIX te maken met welke VOETpakking of keerringen je gebruikt.
Compressie voltrekt zich immers in de verbrandingskamer.... Dus zuigerveren, koppakking en bougie dichten het af.

maar als je een dikkere voetpakking gebruikt, dan heb je toch een grotere verbrandingsruimte (zuiger komt minder hoog in de cilinder) dus minder compressie, of zie ik dat verkeerd ??

je zegt nu wel alles dit is 100% zeker goed en dat ook, maja dat weet je natuurlijk nooit zeker, zou het gewoon eens nakijken, en loopt je scooter slecht dan of niet, zo nee zou ik me er niet zo druk om maken
 
Met voetpakking wordt hier bedoeld, een te dikke, zodat de squish niet goed staat en er dus geen goede compressie is.

COmpressie aan je kickstart voelen is toch geen vaste maat? Volgens mij kan dat niet echt. Met mn Speed (15:1) kickte hij ook heel licht, lichter dan dat ik wellis standaard scooter heb gevoeld. Dus haal een compressie meet ding.

Waarom vraag je je het af eignelijk, presteert hetn iet naar wens?
 
Originally posted by Sjoerd
Met voetpakking wordt hier bedoeld, een te dikke, zodat de squish niet goed staat en er dus geen goede compressie is.

COmpressie aan je kickstart voelen is toch geen vaste maat? Volgens mij kan dat niet echt. Met mn Speed (15:1) kickte hij ook heel licht, lichter dan dat ik wellis standaard scooter heb gevoeld. Dus haal een compressie meet ding.

Waarom vraag je je het af eignelijk, presteert hetn iet naar wens?

ik heb al verschillende keren alles gecheckt en drom (denk ik) dat ie cker geen valse lucht zuigt..

maar kickstart voelen is wel cker een indicatie van als de cil veel of weinig compressie heeft.. (maar ik heb ook me vinger op het bougi gat gehouden en toen gekikct en me vinger werd echt amper naar binnen gezogen...

me prestaties zijn iets minder jah

ik ken iemand met percies zelfde setup alleen hij heeft een yas R en hij heeft een stuk meer compressie met z;n due plus en dat ding van hem trekt (naar mijn mening) toch een stuk harder dan mijne (hij heeft ook een beta lc etc)
 
Nou moet je wel een heel erg DIKKE voetpakking monteren wil je compressie erg nadelig achteruit gaan.
De alu exemplaren zijn meestal ~0.3mm en de papieren ~0.5. Dat zijn geen verschillen waar je wakker van moet liggen, zelfs als je er 2 gebruikt moet je nog vrij degelijke compressie voelen.

Het is belangrijk dat als je met de hand aan de krukas draait je weerstand voelt tjdens de compressie opbouw, en je echt de lucht hoort sissen in de cylinder.
 
Originally posted by Aidix
Nou moet je wel een heel erg DIKKE voetpakking monteren wil je compressie erg nadelig achteruit gaan.
De alu exemplaren zijn meestal ~0.3mm en de papieren ~0.5. Dat zijn geen verschillen waar je wakker van moet liggen, zelfs als je er 2 gebruikt moet je nog vrij degelijke compressie voelen.

Het is belangrijk dat als je met de hand aan de krukas draait je weerstand voelt tjdens de compressie opbouw, en je echt de lucht hoort sissen in de cylinder.

ik kan zo aan me krukas draaien (gewoon heel simpel met de hand zo licht draait ie rond)

ik heb nu ook weer ff me membraan eraf gehaald en gehoord en ik hoor idd zo;n sissend geluid en daarna zo;n soort floep :rolleyes:

(ik heb dan meer 't idee dat bij dat isssend geluid er lucht langs de cil-wand en zuiger gaat of heb ik dta dan fout?)
 
ik heb dit oook


als je je krukas in de normale richting draait bijna geen compressie

in tegengestelde richting wel

heb er een 0,8 mm pakking onder

squish kan ik nie meten is iig meer dan 1 mm

dat spul (Tin ??) is 1mm dik en dat word niet ingedrukt
 
Originally posted by franky
ik heb dit oook


als je je krukas in de normale richting draait bijna geen compressie

in tegengestelde richting wel

heb er een 0,8 mm pakking onder

squish kan ik nie meten is iig meer dan 1 mm

dat spul (Tin ??) is 1mm dik en dat word niet ingedrukt


dat tegenover gestelde richting dat je dan meer compressie htb (of lijkt) komt door je starter-zooi

(tenminste bij is het zo als ik me krukas naar de andere richting draai dan draait me start motor mee)
 
die hebik dus niemeer (startmotor)

is ook bij mij @ piaggio

ala de snaar vario etc er allemaal af is draait ie linksom meer compressie dan rechtsom

aan de ontstekingskant
 
Back
Top