DSB Bank

Je hebt gelukkig geen fucking clue waar je over praat. Ter uwer informatie; investeringen die Bos doet komen o.a uit de zak van de BELASTINGBETALER. 'Een handje helpen' betekende in deze dat hij de DSB Bank moest overkopen inclusief diens schulden, claims en hypotheekzaken e.d. die recht gezet moeten worden. Dat meneer Bos dit een risicovolle investering vind is niet meer dan normaal, dat hij er dus voor kiest om o.a. ONS GELD daarin niet te investeren pleit voor hem. Het kan goed gaan dan is hij de held, de kans dat dit echter een bodemloze put werd was aanzienlijk groot. M.a.w. wijze beslissing.

De WW uitkering van de paar duizend mensen die zometeen zonder werk zitten moet ook betaald worden hoor..
 
Neem aan van wel. Beetje lullig als die overgenomen word en iedereen word ontslagen... Al dat slijmerige steunen en moeite voor niks. :+
 
Dat het aantal ontslagen dan aanzienlijk minder is lijkt me vrij duidelijk.

Wat veel interessanter is, is het feit dat DSB niet de contracten met "gedupeerden" mocht tekenen van DNB. Omdat de andere banken dan ook onder die regeling van de ombudsman zouden gaan vallen. Dat zegt meer over de gezondheid van de andere GROTE banken in dit opzicht, dan over de DSB zelf. Als dit contract zou worden bekrachtigt zou het mij niet verbazen dat de andere banken zulke financiele schade krijgen, dat de hele Nederlandse economie in elkaar flikkert, best onvoorstelbaar he... Hopelijk krijgt dit iig nog een goed lange staart, want die andere banken stinken als een drol na een goed avondje zuipen :)
 
Feit blijft dat ook al word het overgenomen, zodra iedereen bij zijn geld kan trekken ze natuurlijk die hele bank leeg en gaan ze lekker ergens anders heen.

GROOOOTT gelijk.

En dit staat erop nu.nl

"AMSTERDAM - Het ministerie van Financiën en De Nederlandsche Bank zijn niet bereid om de noodlijdende DSB Bank van Dirk Scheringa te helpen.


Dat zegt Jelle Hendrickx van het Steunfonds Probleemhypotheken zondagavond. "Het is voorbij", aldus Hendrickx."
 
Last edited:
Feit blijft dat ook al word het overgenomen, zodra iedereen bij zijn geld kan trekken ze natuurlijk die hele bank leeg en gaan ze lekker ergens anders heen.

Werd al gezegd op het nieuws, dat als DSB overgekocht zou worden en dus verder gaat. De mensen hun geld gewoon kwijt waren.
 
Voor sommige spaarders idd, er waren dus mensen die met hun zuur verdiende miljoen bij de dsb zaten. Schande er hoeft maar 1 terminale AZ supporter te zijn en Lakeman is niet meer
 
Ik vind het ook nog steeds een grof schandaal dat Nout van DNB nog op zn plek zit. Wat een prutser is dat.

Niet helemaal mee eens. Zelfs in de media is enkele malen uitgelegd dat publiekelijke berichtgeving over banken in principe nooit gedaan word vanuit DNB. Als bepaalde ratio's daar aanleiding voor geven worden er achter de schermen dus allerlei gesprekken gevoerd. Ik denk dat wij lastig in kunnen schatten wat Wellink en Bos daar aan hebben gedaan. Zo iemand als Wellink is dus absoluut niet in de positie om te zeggen tegen het publiek van: ehh, jongens, ik heb mn twijfels over een bepaalde bank.
 
pff die Scheringa...
nu geeft hij de Nederlandse staat de schuld om zijn eigen verantwoordelijkheid te minimaliseren..
wat een ongelovelijk lutser, ZIJN beleid heeft gefaald en probeert nu de staat als het zwarte schaap te bestempelen.
De staat is gvd toch geen sinterklaas?
mooi kapot laten gaan die bank, leren ze misschien is wat van...
Wel jammer voor de spaarders, mja doe dan gwoon je geld op een staatsbank (ja achteraf is het heel makkelijk zeggen)
bron van de problemen ligt gewoon bij de bank zelf, niet bij de overheid
 
maar laten we wel eerlijk zijn; als de overheid hier geld in gaat stoppen is het einde zoek...
Heb je binnen no-time weer van die golddiggers die een bank gaan oprichten
Het belang is misschien wel groot, maar de overheid is geen sinterklaas;o
 
Back
Top