Drukveren duidelijkheid.

R3mkush

New Member
Beste,
Ik zou graag eens duidelijk opsomming horen want overal lees ik verschillende dingen.

Nu hoor ik dat er wit,geel& rood bestaat van malossi, maar ook groen blauw paars en denkik zwart.
Wat is nu van slap naar sterker?
Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Icm wat voor uitlaat? Ik heb een groene in zowel mn type 3 met std look uitlaat als mn gilera stalker met yasuni r, maar ik zie ook veel jongens met een witte drukveer, ik zou voor piaggio gwn alleen de paarse en de blauwe niet aanschaffen, dus wit geel en groen,
 
Je moet een ZO LICHT MOGELIJKE drukveer nemen altijd. Groen lijkt mij wel een beetje zwaar.

Als wit volgens het boekje 7% is en geel is 15% dan zou een groene al 30% moeten zijn. In geval van minarelli zou je dan al op malossi rood zitten.

Een originele uitlaat heeft niks meer nodig dan een 7% drukveer. Veel zwaarder ga je als je van een originele cilinder naar een middentoerig cilinder gaat.. Zelfs met een DR70 zou een gele nog voldoende moeten zijn. Meeste terug lopers lopen vaak ook gewoon prima op een witte drukveer.
Het probleem met de drukveer is vaker dat of de originele ze standtijd heeft gehad en gewoon versleten is. Maar het komt ook voor dat een standaard drukveer het prima doet op een standaard ontgrensde setup met standaard cilinder en uitlaat. Maar bij het aanpassen van de uitlaat het ineens wat dipjes begint op te leveren.. Omdat door de hogere toeren de riem wat sneller omhoog en omlaag moet kunnen schakelen. Iets wat de standaard drukveer niet kan en dan ook de riem nog eens op de juiste spanning te houden.

Te zwaar zorgt alleen voor meer wrijving op de aandrijflijn.. Het kost je eerst top snelheid, dan nog vermogen.. En een riem die gigantisch snel slijt.

En als je iets veranderd dan doe je dat in kleine stapjes, zou kan je zien of dat de verandering positief of negatief uitpakt.
 
Back
Top