Drukveer vs Rollen

Dennis141080

Well-Known Member
Ik vroeg mij iets af, ik heb dus een gele malossi drukveer met 3.5
gram rollen.
Als je een lichtere druk veer erin doet dan moet je zwaardere rollen gebruiken toch?
Dus zwaardere drukveer is lichtere rollen, Lichtere drukveer is zwaardere
rollen.
Of zie ik dat verkeerd?

Dit vraag ik omdat ik 3 gram rollen heb besteld (twee weken geleden) maar
die zijn nog steeds niet binnen, witte drukveer hebben ze op vooraad.
Als ik het goed heb ga ik die halen.

Groetjes...
 
Advertisement - register to remove this

dat is niet het beste , beter een iets te zware drukveer dan een veer die net te licht is..

Nou, ik ben zelf voorstander van lichte drukveren.
Ik ga niet onder een DR70, corsa oid. Een retezware rode malossi veer doen, dat het met 6.5 gram rolle pas goed loopt.
Zet er liever een gele oid. in wat met 3.5/4 gram al goed loopt :)
 
ik stel regelmatig scooters af en dan kom je soms op rare dingen , je moet daarom ook alles op voorraad hebben..

onlangs een DR70 setup met 19mm, tecnigas , Hebo vario etc. van rode drukveer voorzien ,perfect , ook weleens std setups met andere vario van rode drukveer voorzien , goed toerental en reed zelfs sneller dan std setup , geen overtoeren en ook nog vrij lichte gewichten..

een te lichte veer kan er voor zorgen dat ie onregelmatig loopt ,een zwaardere voor zorgt ervoor dat ie over het hele gebied mooi loopt. je kunt daarom beter te zwaar dan te licht , dat heb ik in mijn jaren wel geleerd. te zwaar kun je compenseren door verschillende dingen te doen, te licht niet..
 
Ik heb die 2.7 gram erin zitten, er is nog een probleem, dat hij bij de 20 pas door trekt.
vanaf de 20 trekt ie door als een zonnetje geen probleem.
Maar als ik een brug op moet rijden net nadat ik een bocht heb gemaakt komt
ie met veel moeite de brug op.
Pas als ik 20 rijd op de brug dan schietie vooruit.
Zou ik soms nog lichter erin moeten doen.
Ik weet niet tot hoe licht die rollen gaan, maar 2,7 is al erg licht.
Zou natuurlijk nog een zwaardere druk veer erin kunnen doen.
 
Hey mensen ik heb een vraag ik heb dus pas mijn rollen veranderd 8.5g malossi van mijn peugeot speedfight 4 4takt voor een hogere top snelheid maar nu trekt ie van pas 50 snel op naar de top hoe kan ik van 0 gelijk een snelle optrek hebben tot mijn top welke drukveer zou ik moeten gebruiken? Alvast bedankt
 
Back
Top