Drukveer vs Rollen

Dennis141080

Well-Known Member
Ik vroeg mij iets af, ik heb dus een gele malossi drukveer met 3.5
gram rollen.
Als je een lichtere druk veer erin doet dan moet je zwaardere rollen gebruiken toch?
Dus zwaardere drukveer is lichtere rollen, Lichtere drukveer is zwaardere
rollen.
Of zie ik dat verkeerd?

Dit vraag ik omdat ik 3 gram rollen heb besteld (twee weken geleden) maar
die zijn nog steeds niet binnen, witte drukveer hebben ze op vooraad.
Als ik het goed heb ga ik die halen.

Groetjes...
 
Advertisement - register to remove this

als je uw koppeling tegoei bijregeld zou dit in orde moete zijn

Hoe bedoel je "goed bijregel", Mijn scooter maakt te weinig toeren met op trekken, en trek daardoor niet goed.
Als ik mijn koppelingsveertjes wat strakker doe teveel toeren en trekt die ook niet lekker, en losser wordt ook niets beter.
Dus wilde ik lichtere rollen gebruiken maar die waren niet op vooraad en duurt erg lang voordat ze binnen zijn, dus dacht ik een andere drukveer, zwaarder of lichter.
 
Hoe bedoel je "goed bijregel", Mijn scooter maakt te weinig toeren met op trekken, en trek daardoor niet goed.
Als ik mijn koppelingsveertjes wat strakker doe teveel toeren en trekt die ook niet lekker, en losser wordt ook niets beter.
Dus wilde ik lichtere rollen gebruiken maar die waren niet op vooraad en duurt erg lang voordat ze binnen zijn, dus dacht ik een andere drukveer, zwaarder of lichter.

Licht aan je setup je kan wel een TE zware doen alleen dan rijd het niet zoals het hoort en bij een te lichte ook niet, je moet gewoon een goede drukveer gebruiken die bij je setup hoort daar pas je je toerental op aan door met de rollen te spelen, en de koppeling stel je goed af zodat die op het juiste moment aangrijpt. Je kan niet zomaat effe een zware drukveer erin doen dan trekt die sloom op ja.
 
Ik ga morgen eerst maar eens een witte drukveer halen en kijken wat ie doet.

Mijn setup is:
Polini evo 50cc Alu, 17.5 mm Carburatuur(78 Sproeier), Orgineel Luchtfilter, Polini Evo uitlaat, Polini Variateur (3.5 gr rollen), Polini Speeddrive, Polini koppeling, Polini vertanding (Primair: Orgineel) (Secundair: 14\43)

Mischien is rood te zwaar.
 
met een polini evo50 setup zul je minstens met een gele malossi veer moeten rijden..

het is NIET zo dat de drukveer helemaal samenhangt met het gewicht van de rollen..

je moet gewoon de boel goed afstellen , daarvoor moet je gewoon verschillende afstelmaterialen in huis hebben..

meer zeg ik er niet over...
 
Ik weet wat je bedoelt, ik heb al eens eerder gepost, maar ik zit te wachten op die *** rollen maar het duurd te lang.
Ik wil ook normaal kunnen gaan rijden op mijn scooter.
Dus ik ging maar eens vragen hier of ik de veer kon vervangen in plaats
rollen.
Maar als jij het zegt dan moet ik nog maar even wachten tot ze binnen
zijn.
 
Idd beter wacht je op je rollen.
Te sterke drukveer compenseren met zwaarder rollen kan je vermogen kosten.
Vriend van mij ging van malossi rood mina naar malossi blauw pia ( is iets sterker dan malossi geel mina en iets slapper dan malossi rood mina ) , en dat scheelde hem 2pk. UIteraard het rollen gewicht aangepast zodat ie bij beide metingen in zijn powerband zat. )
 
Het moet dan maar, ik heb rollen vanaf 3.5 (zitten erin) naar hoger.
Ik moet nu dus 3 gram hebben dan kan ik steeds 0.25 gram lichter en zo goed afstellen.
Klopt het dat dit soort gewichten gewoon moeilijk te verkrijgen zijn...ik heb
in de gaten van wel.
 
hey maar waarom probeer je geen andere rollen je kan altijd kijken en anders kan je als nog wachten op die bestelde rollen

gr bas

Ik heb wel zwaardere rollen geprobeerd, 4 gram maar dat had geen
resultaat.
Ik heb meer het idee dat er gewoon lichter in moet want in het begin
maakt die te weinig toeren, en met de veertjes strakker of losser wordt ook
niet beter.
Tja dan mot ik maar wachten...
 
Ik heb ze eindelijk, heb er wel een stukkie voor moeten rijden, maar
ik heb eindelijk mijn lichtere rollen, 2,7 gram.
Nu kan ik elke keer 0.25 gram lichter doen en kijken of hij nu
beter gaat trekken.
laat snel weten of het gelukt is.
 
Back
Top