Drukveer vervangen

Advertisement - register to remove this

gewoon , moer van het koppelingshuis los , poelies met koppeling eraf ,moet van de koppeling los draaien , drukveer vervangen en weer in elkaar..
 
en draag een helm en tok :D

voor het geval de koppeling ongewenst los schiet..

en dat komt er dan zo uit te zien:

2aeq8a8.jpg
 
nee, 1 hand zat in t gips,

dus koppeling in de bankschroef, moer losdraaien, en de poulies klapten naar beneden

dus ik dacht, oooooo daar is de kracht wel af, en ik draai de bankschroef los en klapte die koppeling tegen me knar:+

bankschroef stond btw wel op de grond
 
Grappig als je de koppeling niet eraf kan krijgen. Oke als beginneling moet je even uitzoeken wat het beste is. Het veiligste naar mijn idee:

koppeling in de bankschroef. Draai de koppeling wat losser (dus niet eraf draaien)
Haal de koppeling + poelies er weer eruit.
Dan zet je hem met de poelies op de grond.
Dan zet je je rechter voet op de koppeling.
Dan zet je je linkerhand op de koppeling.
Beide druk je de koppeling naar beneden.
Met je rechterhand draai je de moer er af..
En dan laat je de koppeling rustig omhoog komen.

Als je het zo doet en goed dan is er echt niks aan te hand.
 
Dat is geen antwoord melf :p Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar. :)
Nu haal ik altijd me pa erbij zodat een hem vast houd en de ander hem los draait (moet zeggen dat ik ook een rode drukveer heb, gaat al wat lastiger).
 
Wat bedoel je met schuin erin? Ikzelf gebruik normaal altijd een workmate, omdat dit hout is draai je het hout kapot ipv je poulies krom...
 
idd..

ik zet altijd mijn onderste poulie met een doek vast in de bankschroef..
en een halve slag los draaien met een grote baco of waterpomptang.
dan met 1 voet (tenen) en mijn andere hand druk ik de koppeling op de grond en dan kan ik de moer zo los draaien..
werkt bij mij altijd goed..
kan soms wat lastiger zijn als de moer voor de eerste keer los moet :X als die nog "fabrieksvast" zit..

zo is het bij mij nog nooit fout gegaan :)
wel de eerste keer toen ik de moer iets te ver eraf draaide toen die nog in de bankschroef hing.. met een rode drukveer kan de koppeling makkelijk tegen het dak :D
 
Back
Top