Drukveer & trekveer

Nan-Z

Well-Known Member
Hai!

Welke veren kunnen in mijn geval het best gebruikt worden???

Momenteel: Drukveer, Malossi paars/rood
Trekveer, Malossi blauw

suggesties?... iemand...

Doei!

Nan-Z


------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm PHBG dellorto - Polini vario ±5gr - Malossi v-snaar - - Yasuni-R - Paioli Hat veer - pacecar lights - Alarm -
 
Advertisement - register to remove this

idd. Bij het wegrijden vanuit stilstand grijpt de koppeling te vroeg aan waardoor het wegrijden niet echt vlot gaat. Strakkere veertjes zouden uitkomst moeten bieden maar ik kan volgens mij nog maar een stapje hoger wat sterkte betreft.

Daarom hoopte ik dat er misschien wel een "standaard" keuze zou zijn waarop ik voort zou kunnen breien...

iig. bedankt!

Doei

Nancy


------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm PHBG dellorto - Polini vario ±5gr - Malossi v-snaar - - Yasuni-R - Paioli Hat veer - pacecar lights - Alarm -
 
Hé Nan-Z,
Ik had eerst (bij m'n orginele cilinder) ook een dipje tot 30/40. En toen heb ik er een racekoppeling (hebo) in gezet. Ook bij mijn 70cc die ik nou heb (dr70) zijn ze strak genoug. (de blauwe trek-veertjes die bijgeleverd werden).
Soww... Mischien dat je dat kan proberen.

------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, Hebo race-koppeling, Malossi gele drukveer, Polini V-snaar, Mallossi Multivar, DR70,enz.
 
Originally posted by enrico:
Nan-Z = meisje dat hard gaat!!! BRUUUUUT!!!

idd, enrico! dat zie je dus veeeeeeel te weinig
frown.gif
frown.gif
moet meer meer meer
wink.gif
wink.gif
 
Nou...
Zooo hard ga ik ook weer niet hoor
wink.gif


Op dit moment heb ik dus een probleem met de afstelling van de koppeling of de carburateur.

Het ene moment maakt hij ruim genoeg toeren om lekker snel weg te rijden vanuit stilstand en het andere moment (stoplichtje verder) is hij haast niet vooruit te branden.
Dus allemaal voordat de vario in actie komt.

Koppeling/Carb... ??? wie het weet mag het zeggen...

Doei!

Nancy
wink.gif



------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm PHBG dellorto - Polini vario ±5gr - Malossi v-snaar - - Yasuni-R - Paioli Hat veer - pacecar lights - Alarm -
 
Originally posted by Micky:
Hé Nan-Z,
...En toen heb ik er een racekoppeling (hebo) in gezet...

Micky... jij komt toch ook uit Breda/Prinsenbeek??? zo ja, waar heb je die koppeling dan gehaald en moest hij besteld worden?

Thankz...

Doei!

Nancy
wink.gif




------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Malossi trekveertjes blauw - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Originally posted by NastroAzzuro:
lijkt me toch niet de koppeling, die gaat niet opeens denken van: ach laat ik nu us wat anders gaan doen
wink.gif

Niet de koppeling... dus dan de afstelling van de carbedinges... (wat een woord
smile.gif
), deze zou wel kunnen varriëeren?
Hoofdsproeier 85, stationairsproeier 55 en gasnaald in de hoogste stand.

Voor de rest met een origineel filter (uiteraard alle buisjes eruit).

Doei!
Nancy
wink.gif




------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Malossi trekveertjes blauw - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
stationair sproeier moet volgens mij ook geen flikker uitmaken... ik heb geen idee wat voor hoofdsproeier erin zou moeten, ik hou mezelf nl. meer met mijn eigen minadinges bezig en die maten zijn weer heel anders verdeeld
cool.gif


------------------
Benelli 491GT (AC) met: Gianelli Metal, DR70, Dell'Orto 17,5mm en Malossi Fly Clutch
 
als het de ene keer heel anders is dan de ander heb je een veroote koppeling (hebo kab je gewoon bestellen) of een drukveer die klemt door warmte (was bij evorunner mat malossi blau drukveer, klemde in gootje dat je er gewoon uit kan laten) of wat dan ook(drukveren hebben weldegelijk invloed op het aangrijpmoment).

je kunt nog zwarte mhr trekveertjes pakken ,maar ik zou eerder echt een adnere koppeling nemen.

je stottert niet? (vulling/mengsel en dergelijke is in orde?)

Originally posted by Nan-Z:
idd. Bij het wegrijden vanuit stilstand grijpt de koppeling te vroeg aan waardoor het wegrijden niet echt vlot gaat. Strakkere veertjes zouden uitkomst moeten bieden maar ik kan volgens mij nog maar een stapje hoger wat sterkte betreft.

Daarom hoopte ik dat er misschien wel een "standaard" keuze zou zijn waarop ik voort zou kunnen breien...

iig. bedankt!

Doei

Nancy





------------------
Runner,polini alu W tuned/evo70 tuned, yasuni c20, 25mm dellorto, 25 malossi recht spruitstuk + hyperreed, getuned carter, mhr sec vertanding, polini evovario, polini speeddrive, yamashikrukas, braking oversized schijf, RAM AIR INTAKE, tp schokbreker, mhr deltaclutch, michelin dexters, goddridge stalen remleiding, yamashi pulleyhelft, sigma bc1200, hpi temp/rpm meter enz enz...
 
Originally posted by Ufo:
als het de ene keer heel anders is dan de ander heb je een veroote koppeling (hebo kab je gewoon bestellen) of een drukveer die klemt door warmte (was bij evorunner mat malossi blau drukveer, klemde in gootje dat je er gewoon uit kan laten) of wat dan ook(drukveren hebben weldegelijk invloed op het aangrijpmoment).

je kunt nog zwarte mhr trekveertjes pakken ,maar ik zou eerder echt een adnere koppeling nemen.

je stottert niet? (vulling/mengsel en dergelijke is in orde?)

Erhm... wat je met vulling bedoelt is mij niet helemaal duidelijk... maar ik denk dat mijn mengsel in orde is. Zou bovendien niet weten hoe dat te veranderen, behalve dan door zelf te gaan mengen.

Een klemmende drukveer door warmte lijkt me niet het geval, wanneer ik al wat langer rij dan "lijkt" het probleem van slecht optrekken verdwenen te zijn.

Welke koppeling zou ik dan moeten laten monteren? Hebo, Polini, Malossi???


Doei!

Nancy
wink.gif



------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Malossi trekveertjes blauw - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -

[This message has been edited by Nan-Z (edited 31 January 2001).]
 
Originally posted by Nan-Z:
Erhm... wat je met vulling bedoelt is mij niet helemaal duidelijk... maar ik denk dat mijn mengsel in orde is. Zou bovendien niet weten hoe dat te veranderen, behalve dan door zelf te gaan mengen.

Een klemmende drukveer door warmte lijkt me niet het geval, wanneer ik al wat langer rij dan "lijkt" het probleem van slecht optrekken verdwenen te zijn.

Welke koppeling zou ik dan moeten
confused.gif
laten
confused.gif
monteren? Hebo, Polini, Malossi???


Doei!

Nancy
wink.gif




laten?! ik denk dat zat gasten hier wel ff willen helpen met monteren
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif


[This message has been edited by Jasper (edited 31 January 2001).]
 
Bedankt voor jullie aanbod!
wink.gif


Maar ik denk niet dat één van jullie in de buurt van Breda woont... en om alleen maar een koppeling af te stellen/monteren...

Nah! dat kan ik jullie niet aandoen
tongue.gif


iig. heel lief dat jullie het aanbieden


Doei!

Nancy
wink.gif



------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Malossi trekveertjes blauw - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -

[This message has been edited by Nan-Z (edited 31 January 2001).]
 
Heb race-koppeling bij schietekat gehaalt. Die had hem op vooraad.

Nan-Z Waar heb je die 19mm carb gehaalt?
Zat er een spruitstuk bij?
ik ben namelijk ook op zoek naar een 19mm Delórto
 
Originally posted by Micky:
Heb race-koppeling bij schietekat gehaalt. Die had hem op vooraad.

Nan-Z Waar heb je die 19mm carb gehaalt?
Zat er een spruitstuk bij?
ik ben namelijk ook op zoek naar een 19mm Delórto

Ik heb de Dellorto bij van Nispen gehaald, zonder spruitstuk. Spruitstuk is in bestelling daar.

Doei!

Nancy
wink.gif




------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Malossi trekveertjes blauw - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Back
Top