Drukveer probleem

aaron010

Well-Known Member
hellow everybuddy!

heb eeen probleempje met men drukveer....
geel is me iets te zwaar, en wit iets te licht.....

setup: (ovetto ,neos)
orig. cilinder, ontsteking , vertanding ,krukas
yasuni r
17.5 dellorto
delta clutch
p1 vario

afstelling:
witte drukveer
4.7 rollen
witte trekveren sterkste stand...
top 75...
trekt goed (tot 65,70 toch)

nou 2 vraagjes....

zou ik stukje kunnen doen van men gele drukveer?
hoe komt het dat ik men top niet omhoog krijg


originele vario is sowieso kut, is die koelvinplaat tegenover vario dan ook beter aan vervanging toe?

heb al zoveel geprobeert
is ook geshimd hieraan ligt het ook niet


mvg,
 
Advertisement - register to remove this

haal die laatste eens weg en zet m achter de vario , en dan een gele drukveer

dan ligt men snaar niet meer onderaan.. en trekt dan slecht
achter vario nog 1 bij plaatsen lukt ni krukas te kort daarvoor

wat heeft het eigelijk voor nut en effect om achter de vario te plaatsen?
 
Dit is meestal om je overgrening op 1 lijn te zetten (dus vario en koppelingspoelies). Ander kan de boel onnodig gaat slijten of trillen. Is dus zo gezegd in onbelans.

Dit lijkt me trouwens een duidelijk probleem van je drukveer af te stellen op je rollen, zou juist andersom moeten. Gebruik hier de weg van de minste weerstand (lichtste drukveer dus). Op die manier gebruik je het meeste vermogen. Probeer je rollen eens af te stellen op de witte drukveer. Probeer je rollen eens te verlagen naar 4,5gr oid met de witte drukveer en kijk eens hoe dit loopt.
 
dan ligt men snaar niet meer onderaan.. en trekt dan slecht
achter vario nog 1 bij plaatsen lukt ni krukas te kort daarvoor

wat heeft het eigelijk voor nut en effect om achter de vario te plaatsen?

zo doe ik het vrijwel altijd , dus dat gaat gewoon...

zet m nu maar gewoon eens naar achter...
 
zo doe ik het vrijwel altijd , dus dat gaat gewoon...

zet m nu maar gewoon eens naar achter...

juist gedaan!
gele drukveer en 5.2gr rollen
2shims achter vario..
rijd wel beter en trilt niet meer op snelheid...
alleen het optrekke is wat minder nu.
van stilstand dan...
 
of de trekveren aan de slappe kant , of de rollen moeten net een 10e of iets meer lichter..

het voordeel van een iets zwaardere veer en de ring erachter is IMO dat ie vaak stabieler loopt en minder overtoeren draait op top..

mja , dat is afstellen , proberen, proberen , proberen..
 
of de trekveren aan de slappe kant , of de rollen moeten net een 10e of iets meer lichter..

het voordeel van een iets zwaardere veer en de ring erachter is IMO dat ie vaak stabieler loopt en minder overtoeren draait op top..

mja , dat is afstellen , proberen, proberen , proberen..

ga nu 5 gr rolle en sproeier eens afstellen
zit in garage nu, ik laat spoedig iets weten ;)
mvg
 
van sproeier 74 naar 78
en rollen van 5.2 naar 5
alsmaar beter en beter maar toch... moet sneller kunnen....
met overtoeren trok hij wel beter... maar toen voelde ik aan dat hij veel slijtage had, dat is nu compleet weg!
wss nog ietsie lichter in rollen,?
vant weekend eens goed proberen proberen proberen ;)
tnx hé melf ;)
 
Back
Top