dringend vraagje over afgebroken tandjes

Status
Not open for further replies.

Pronk

Pronk Racing Service
Me broer heeft 250KX kawasaki crosser, en gister is met het crossen ze ketting dubbelgeslagen, en geknapt. Probleem is dat er nu 3 tandjes half zijn afgebroken. Morgen gaan ze weer crossen, tenminste, dat is de bedoeling, maar nu wil hij weten of hij gewoon met 3 half afgebroken tandjes nog een dagje kan rijden? Wat is het gevaar ervan? Breekt de ketting sneller, zullen de andere tandjes sneller breken? (dat lijkt mij namelijk)Of kan er nog wel een dagje mee gereden worden?
 
Advertisement - register to remove this

Als het vanaf je voortandwielgebroken is lijkt het me niet zo slim om te rijden, maarjah het kan opzich nog wel, als het vanaf je achtertandwiel afgebroken is kan je zekerweten nog rijden, alleen het is wel uit kijken want als hij er nog ene keer afsgiet gaat er misschien nog meer verrot.
 
Ja moet makkelijk mogelijk zijn voor een dagje. En er moet zowiezo een nieuw tandwiel op, dus ik zou er gewoon nog op rijden.
 
xite said:
Ja moet makkelijk mogelijk zijn voor een dagje. En er moet zowiezo een nieuw tandwiel op, dus ik zou er gewoon nog op rijden.

Ok, dan weet ik genoeg, thanx :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top