Dragen van niet goedgekeurde helm

tjerk

Well-Known Member
8PWie kan mij het antwoord geven op de volgende vraag?

Als ik een niet goedgekeurde helm draag krijg ik dan een boete.

Laat ik het anders zeggen zijn alleen goed gekeurde toegestaan
 
Advertisement - register to remove this

ja dan krijg je een boete.
en ja als je dan een helm bij de aldi of lidl koopt
kun je natuurlijk zelf wel raden of die goed gekeurd zijn of niet.
koop een degelijke helm bij een erkende scooter zaak en je hebt die problemen niet.
 
Er is denk ik geen 1 agent in heel Nederland of Belgie die daarnaar kijkt, omdat je alleen jezelf ermee te pakken hebt. Maar goed daar zie je het al, de vraag is natuurlijk of jij het wil. Is maar net waar je op wil besparen, gekeurde helmen zijn er ook al heel goedkoop. Of het wat uitmaakt bij een ongeluk, geen idee (wel/niet keurmerk)
 
ja dan krijg je een boete.
en ja als je dan een helm bij de aldi of lidl koopt
kun je natuurlijk zelf wel raden of die goed gekeurd zijn of niet.
koop een degelijke helm bij een erkende scooter zaak en je hebt die problemen niet.


Dat is echt bullshit, ook die zijn gewoon gekeurd....
 
idd..

anders mogen ze niet eens op de markt komen...

Elke helm mag op de markt komen.
Enkel zijn de helmen zonder keuring gewoon niet toegstaan om te dragen
op een bromfiets/motor.

Een helm kan je ook voor andere doeleinden gebruiken he.

P.S.: ik heb al mensen weten joggen met een helm.
Dan wel zo een licht fietshelmje maar toch...
 
Afgekeurde, niet goed passende helm = 50 euro boete.
Heb hem toen gehad omdat ik onder mijn helm me pet droeg.
Komt ook nog 6 euro administratie kosten bij.

Daarbij zijn de helmen van Aldi allemaal met een E-keur.
Verder moet je je zelf zoals Lodyx al zei, toch af vragen of je met een stuk plastic van 30 euro rijd, of gewoon een goede degelijke helm.
En dat hoeft niet persé te zijn voor als je valt, maar ook luchtdoorlaat, of de binnekant wasbaar is, of je scharnieren soepel gaan maar toch stug blijven staan, je vizier goed vastzit, etc, etc.

Ikzelf rijd met een potje omdat ik dat gewoon heerlijk vind, niks om je kin, wind in je bek, petje eronder, sjaaltje om, en gaan met die banaan.
Natuurlijk als je recht op je smoel valt ken je beter een integraal helm op hebben, maar als jij achter op je hoofd klapt, dan kan dat kin stuk heel vernauwend in je keel zijn! (spreek uit ervaring)
Ik kreeg er geen lucht door, weliswaar was de helm iets te groot, niet veel, maar wel wat.

Kortom: liever 75 euro voor een helm, dan een 25 euro helm van de Aldi.
Ik heb een Tornado Integraal gehad van 30 euro, en als je dan 40 km/u reed hoorde je een hele windhoos door je helm komen.
 
ik heb zelf een helmpje van de lidle gekocht om eens te testen , en ja ff het fabeltje uit de lucht halen : ze zijn gewoon goed gekeurd anders zouden ze idd dus niet verkocht mogen worden omdat er foto's opstaan van brom fiets rijders, anders moet er een waarschuwing op de doos zitten.

verder heb een cross helm en een potje gehaalt en koste toen 40 euro en 35 euro iets in die richting. allebei degelijke kwaliteid maar natuurlijk niet al te confortabel, maar wle draag baar , cross helm gebruik ik nogsteeds en kwa wind vind ik het wel mee vallen. het potje daarintegen vind ik dan weer erg slecht, dus altijd eerst ff proberen denk ik zo maar
ofc. niks beters dan een helm die iets duurder is aangezien je je hoofd toch wel wat meer wilt beschermen in een ongeval
 
Er is denk ik geen 1 agent in heel Nederland of Belgie die daarnaar kijkt, omdat je alleen jezelf ermee te pakken hebt. Maar goed daar zie je het al, de vraag is natuurlijk of jij het wil. Is maar net waar je op wil besparen, gekeurde helmen zijn er ook al heel goedkoop. Of het wat uitmaakt bij een ongeluk, geen idee (wel/niet keurmerk)

dus automobielisten moeten ook niet gecontroleerde worden om de gordel ... :S maar toch ik heb liever een degelijke helm die wat duurder is dan dat me kop weg is ... (daar bedoel ik mee nek gebroken hersenletsel8P) ik zit bijna in het leger dus mag niks missen :D +ralf+
 
zelfs een degelijke helm beschermd je niet tegen nek letsel !
alleen he schedel word beschermd de rest licht aan goede kleding, maar je bent altijd heel kwetsbaar , dus beter krijg je geen ongeluk ;)
 
Ik heb 3 helmen in totaal en 1 tje van de aldi, die is gewoon met een E-3 keurmerk.
Is niks mis mee, zit lekker, geen last van wind, de vorm is alleen een beetje raar..
Maargoed, iemand die ik ken is dus gecrashed met een helm van de aldi en de helm heeft zijn werk gewoon goed gedaan.
Punt.
+ralf+
 
Iemand die jij kent is dus op ze smoel gegaan met een Aldi helm?
Wat een coureur..

Maar die helmen zijn gewoon goed, alleen zal je met hardere vallen toch liever een goede helm hebben.
 
hij zat achterop en is met 75 onderuit gegaan.
die helmen zijn idd gewoon goed hoor ;). misschien als je 110 beunt bij een sbo sprint dat je een goed helm wilt hebben, maar voor op de straat zijn de aldi op lidl helmen ook gewoon goed.
 
Wat is dat nu voor flauwe zever.
Als die helm van de aldi of wat dan ook een KEURmerk heeft
Zal die zeker voldoen.

Anders zal die nooit het keurmerk krijgen!

Het keurmerk staat wel los van comfort natuurlijk.
 
idd, echt van die mensen die denken dat alles van de aldi en lidl kut is omdat het goedkoop is :L
Hoe komen die helmen anders aan een keurmerk?
Comfort is een ander punt wat hier nu even niet ter sprake komt.
het antwoord op zijn vraag heeft hij al, dus niet verder gaan lopen zeiken over met je leven spelen +ralf+
.
 
Mijn Sahrk helmpje was aardig aan de prijs. En dat kan ik zeker merken.

De helm is lichter dan mijn helmpje die meer dan de helft goedkoper was. Hij is stiller, kwalitatief veel beter. En de helm zit vele malen beter op mijn hoofd dan de goedkope.

Die goedkope dingen zorgen er gewoon voor dat je hoofd beschermd is, maar ze zullen als een baksteen op je kop zitten. Zit gewoon voor geen meter. Ook kwalitatief met de kleine dingen zul je eerder irritaties mee hebben. Vizier dat niet meer goed in zijn klik systeem zit zeg maar. Waardoor hij snel zal dichtwaaien. Allemaal kleine dingen.

Maar zoals eerder vermeld heeft die E keur en voldoet hij dus aan de strenge eisen.
 
Mijn Sahrk helmpje was aardig aan de prijs. En dat kan ik zeker merken.

De helm is lichter dan mijn helmpje die meer dan de helft goedkoper was. Hij is stiller, kwalitatief veel beter. En de helm zit vele malen beter op mijn hoofd dan de goedkope.

Die goedkope dingen zorgen er gewoon voor dat je hoofd beschermd is, maar ze zullen als een baksteen op je kop zitten. Zit gewoon voor geen meter. Ook kwalitatief met de kleine dingen zul je eerder irritaties mee hebben. Vizier dat niet meer goed in zijn klik systeem zit zeg maar. Waardoor hij snel zal dichtwaaien. Allemaal kleine dingen.

Maar zoals eerder vermeld heeft die E keur en voldoet hij dus aan de strenge eisen.

ja ik heb ook nog een gmac liggen, je merkt het verschil wel met die van de aldi, maar ze beschermen je alletwee ;)
 
Mijn Sahrk helmpje was aardig aan de prijs. En dat kan ik zeker merken.

De helm is lichter dan mijn helmpje die meer dan de helft goedkoper was. Hij is stiller, kwalitatief veel beter. En de helm zit vele malen beter op mijn hoofd dan de goedkope.

Die goedkope dingen zorgen er gewoon voor dat je hoofd beschermd is, maar ze zullen als een baksteen op je kop zitten. Zit gewoon voor geen meter. Ook kwalitatief met de kleine dingen zul je eerder irritaties mee hebben. Vizier dat niet meer goed in zijn klik systeem zit zeg maar. Waardoor hij snel zal dichtwaaien. Allemaal kleine dingen.

Maar zoals eerder vermeld heeft die E keur en voldoet hij dus aan de strenge eisen.

Strenge eisen valt nog te betwisten natuurlijk. Vaak moeten ze aan een aantal zaken voldoen (test op 3 plekken oid) en als die daar doorheen komt is het goed. Het daadwerkelijk goed zitten van de helm etc zit daar allemaal niet bij in..
 
Back
Top