Drag-Racer, Dijkman

Frame zit wel strak in elkaar..
normaal zie je een framepje licht krom buigen als hij op de bank staat, door de kracht die vrij komt..

deze blijf stijf staan... ben echt benieuwd of hier normaal mee te rijden is ! :+
 
hoe zorgen ze er voor als er dik vermogen op zit dat de v snaar niet slipt ? verder een zeer vet project, miss nog 3x 2f4r ipv evo of zo een nx kitje zou het ook niet verkeerd doen denk ik 8P
 
Klopt, kettingaangedreven.

Die video is inderdaad al (heeeel) erg oud.
Deze foto is ook oud, ik weet niet hoe oud, maar om een beeld te geven:

Foto-W8QABGQS.jpg


Verder zei hij tegen me toen ik er was dat hij 20pk per blok wou halen; dus 60 in totaal. Met een eind resultaat van 50 pk (dus 10pk verlies) was hij erg blij. Als ik me niet vergis moest dit ding ook 'in no time' de 200 halen.
 
Ja de 3 cilinder's zijn "verbonden" met kettingen..

Maar het achterste (4e) 180cc blok zit gewoon een vario, snaar en poulies in ;) zoals op de filmpjes van paar post terug ook te zien is

anders zou je hem nooit stationair kunnen laten draaien met achterwiel op de grond.
omdat je dan wss geen koppeling zou hebben.. en dus auto. gaat rijden.

[ir]http://www.josdijkman.nl/images/project/22203project022.jpg[/ir]
 
Klopt, kettingaangedreven.

Die video is inderdaad al (heeeel) erg oud.
Deze foto is ook oud, ik weet niet hoe oud, maar om een beeld te geven:

Foto-W8QABGQS.jpg


Verder zei hij tegen me toen ik er was dat hij 20pk per blok wou halen; dus 60 in totaal. Met een eind resultaat van 50 pk (dus 10pk verlies) was hij erg blij. Als ik me niet vergis moest dit ding ook 'in no time' de 200 halen.

Om een goede tijd te rijden (buiten dat je het ding moet kunnen beheersen) denk ik dat het gewicht vies tegen gaat vallen. Ik schat het ding rijklaar op ongeveer 150 KG inclusief rijder zou dit ongeveer 220 KG zijn. 0.22 PK per KG

Als je naar Heiko kijkt bijvoorbeeld denk ik dat hij ongeveer 30 PK heeft en 140 KG aan rijklaar gewicht inclusief bestuurder, dat zou 0.21 PK per KG zijn, dus zou de dijkman dragracer geen hele seconde ofzo sneller kunnen zijn op 150 meter...

Maja eigenlijk slaat mijn vergelijking nergens op omdat ik geen harde feiten heb :p en ik weet ook niet of ze er uberhaubt een 150 meter sprint mee zullen trekken, zou wel ubervet zijn, en ook de nodige (media) aandacht krijgen denk ik!

Ben erg benieuwd wanneer er getallen tevoorschijn komen!
 
Maar ik meende dus dat alles was aangedreven met ketting, alle 3-pk blokken om ze zo maar te noemen, en dan het aandrijvingsblok ook nog (dat 180cc blok wat je hierboven ziet).

Wat ze dus niet gebruiken is dus een vario + koppeling, maar een 'sprocket system', dus tandwielen + ketting om de boel aan te drijven.
 
als je leest wat er bij de foto staat van de ketting in het 180 carter staat er dat het tijdelijk is om de blokken af te stellen en dat ze daarna gewoon weer een vario overbrenging monteren.
 
De foto die fredzz laat zien was om te kijken of het allemaal werkte.
De uiteindelijke overbrenging word dmv een vario overbrenging gedaan in het 180 blok.Zoals in het filmpje op de vorige pagina te zien is.

Verder was het filmpje 1 van de 1e testbankruns, de grafiek loopt al redelijk, en hij houd vermogen mooi vast.
Nu is het zaak om de overbrenging(kettingen en snaar) onder de knie te krijgen.
JE hebt natuurlijk te maken met hele andere krachten op de krukassen als bij een normaal blok.
Het middelste blok moet bv de andere 2 blokken of afremmen of meetrekken( afhankelijk van het toerental), terwijl het voorste blok dat maar bij 1 ander blok hoeft te doen enz.

Hier gaan de komende tijd veel afsteluurtjes inzitten.

Zo zie je maar weer als jos iets wil dan gebeurt het ook, koste wat het kost!

Veel respect voor hem en de monteurs.
 
Back
Top