Draadloze tv/tv anywhere

Status
Not open for further replies.

Pronk

Pronk Racing Service
Hoi,

Ik zit te kijken naar opties om draadloze tv in huis te nemen. Ik heb een slaapkamer zonder kabelaansluiting en als ik daar een kabel wil krijgen moet ik door 2 betonnen muren heen en een kabel van een metertje of 10 gaan trekken. Aangezien ik dat niet zo zie zitten ben ik een beetje aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Digitenne zie ik niet echt zitten vanwege de kwaliteit en storingsgevoeligheid.

Ik heb nu nog een kabelaansluitingen maar dit wordt binnenkort digitaal. Zijn hier mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld dit soort setjes :

http://shop.conrad.nl/audio-tv-vide...ratuur/draadloze-signaaloverdracht/45827.html

Is de kwaliteit goed of blijft draadloze tv gewoon bagger? Het gaat niet om een heel groot beeldscherm (53cm lcd)...geen HD ready oid.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oi Pronk,
Je linkje geeft een error.
Waarom zie je een kabel van 10 meter trekken door 2 muurtjes niet zitten?
Ik heb echt geen goede ervaringen met draadloos, bv. lag met spelletje :) Gewoon oud en vertrouwd kabeltje.
 
hhmmm weet neit of deze link het dan wel doet? Heb wat reviews gevonden en als ik dat lees zie ik het niet echt meer zitten eigenlijk haha!

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/045827/reviews.htm

Probleem van boren is dat ik dan eerst door de muur van me keuken heen moet (incl luchtafvoerschacht van de flat) vervolgens moet ik onder/achter me keukenblok door als dat uberhaupt nog mogelijk is, en dan moet hij weer door een betonnen muur heen om eindelijk in de slaapkamer uit te komen. Misschien denk ik er te moeilijk over, maar mij lijkt het een beetje omslachtig :)
 
Ik heb ook zo'n setje, werkt gewoon perfect. :D

Wat echt wel enorm KUT is aan zo'n set is dat het via AV werkt, dus je moet tv kijken op AV, de normale afstandsbediening werkt dus ook niet meer.

Ik zou toch snel die kabel door het huis trekken. :)
 
hhmmm weet neit of deze link het dan wel doet? Heb wat reviews gevonden en als ik dat lees zie ik het niet echt meer zitten eigenlijk haha!

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/045827/reviews.htm

Probleem van boren is dat ik dan eerst door de muur van me keuken heen moet (incl luchtafvoerschacht van de flat) vervolgens moet ik onder/achter me keukenblok door als dat uberhaupt nog mogelijk is, en dan moet hij weer door een betonnen muur heen om eindelijk in de slaapkamer uit te komen. Misschien denk ik er te moeilijk over, maar mij lijkt het een beetje omslachtig :)

Plint even van de keuken aftrekken, even kijken naar het leidingwerk wat eventueel in de weg zit, opmeten welke plek veilig is, vanuit de slaapkamer een gat boren, kabel erdoorheen, plintje erop, klaar? :p
 
Door een luchtafvoerschacht van een flat boren? :+ WTF, dus als je het gat te groot maakt ruik je de brokkenpap van je 10 onderburen??
 
Door een luchtafvoerschacht van een flat boren? :+ WTF, dus als je het gat te groot maakt ruik je de brokkenpap van je 10 onderburen??

Haha, dat zal wel meevallen, maar ik heb een roostertje in de muur van me keuken zitten voor de afzuiging (geen afzuigkap oid) en precies in dat deel van de muur moet de kabel er ook doorheen. Ik verwacht dus idd dat daar een soort van schacht loopt voor de afzuiging. Maargoed...door dat roostertje heen komen ook geen nare geuren etc dus dat lijkt me het probleem niet.

@ Arne...misschien moet ik dat idd maar gewoon doen. Dat is wat ik al zei...misschien denk ik gewoon te moeilijk.

@ Sandor...dat klinkt niet heel erg handig idd, denk dat ik toch maar ga boren dan!
 
Mijn digitenne werkt echt perfecto, en dat terwijl de randstadrail zo wat door me tuin heen rijd. In een flat moet het al helemaal werken lijkt me, je kan altijd kastje van mij ff proberen heb er toch 1 over.
 
maar digitenne is toch een compleet pakket wat je aan moet vragen? Dat is toch weer iets heel anders dan zo'n tv anywhere setje van bijvoorbeeld Marmitek of niet? Leg eens uit :p
 
Heb t verder niet doorgenomen maar ik bedoel dan sluit je je huidige abbo af en betaal je 8,50 per maand voor digitale tv. Nu betaal je waarschijnlijk meer, aangezien je het overal kan gebruiken kan je eht dus zo aansluiten op jou tv om te testen.
 
Heb t verder niet doorgenomen maar ik bedoel dan sluit je je huidige abbo af en betaal je 8,50 per maand voor digitale tv. Nu betaal je waarschijnlijk meer, aangezien je het overal kan gebruiken kan je eht dus zo aansluiten op jou tv om te testen.

Mja ik wil dus niet compleet overstappen op digitenne. Ik heb veel liever de kwaliteit van een kabel en zeker op mijn grote tv in de huiskamer. Alleen zoek ik nu dus een oplossing voor een klein tvtje in de slaapkamer. Maar na een beetje verder gezocht te hebben ga ik waarschijnlijk gewoon gaten in de muur beunen :)
 
Als abbonnee van digitenne mag je 3 ontvanger gebruiken op 1 abbo toch?
Dus iemand een abbo heeft er er maar 1 of 2 gebruik dan kan jij.....

Toch?
 
Als abbonnee van digitenne mag je 3 ontvanger gebruiken op 1 abbo toch?
Dus iemand een abbo heeft er er maar 1 of 2 gebruik dan kan jij.....

Toch?

Klopt zo doe ik t ook met een vriend. Even een tunertje van marktplaats plukken voor 2 tientjes, klaar.
 
Want je krijgt dan een Smartcard van KPN?
want dat heb ik dan met een antenneding ism zo`n anysee ding toch alleen nodig?
 
Ik heb volgens mij een van de eerste serie die je net linkde, een verdieping beton en je houdt geen signaal meer over.
 
Ik heb volgens mij een van de eerste serie die je net linkde, een verdieping beton en je houdt geen signaal meer over.



Ik weet genoeg, ik gooi hier een slotje op als jullie het niet erg vinden. Als er iemand over wil doorpraten hoor ik het wel :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top