Dr70RPM of S6pro

DR70RPM of S6pro

  • Stage 6 pro

    Votes: 28 45.2%
  • DR70rpm

    Votes: 34 54.8%

  • Total voters
    62

ArkTjuned

Well-Known Member
Hallo,

Ik zit nu (weer) te twijfelen tussen cilinders. Ik woon in een stad, dusja 70cc is al een risico. Maar ik ga het toch doen. Alleen ik weet niet welke.x|

Wil een top van 100~110 echte halen.

Het komt op:
-Beta ark lc 2006
-Yasuni R
-p1 krukas (p12)
-17.5mm DO
-MHR torque driver
-MHR delta clutch
-p1 vario
-Hebo race membraan

En ik ben er van plan om een begrenzer op te doen. Denk een eurobegrenzer. Weetiemand een goed plekje op een Beta Ark ? (PM ofzo)


Mvg,:)
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

stage6 pro is een alu cilinder
DR een gietijzer..

wat is je doel? hoeveel km ga je rijden?
wil je betrouwbaarheid?

de s6p rij ik zelf ook :) na een beetje afstellen is deze ook betrouwbaar alleen de slijtage is wat meer.
DR is wat slijtvaster, ook voor de andere onderdelen..
 
Jup, ik weet het alu/giet

-Doel 100+ echte km's
-KM's- per week? uhm 20~30? ligt eraan of ik iets geks doe ofzo, maar meestal zoiets:rolleyes:
-Betrouwbaarheid, tja moet niet na 500km de geest geven, wil er wel een paar duizend km van kunnen genieten ja.9||6

:W
 
BTW,

Stel al neem ik een dr70rpm, dan moet ik nog een andere zuiger gaan kopen. Omdat ik een p12 asje heb gekocht... Bij de s6pro hoeft dat niet.
 
Goeje plek voor de begrenzer op een beta is
als je op het zadel zit
moet je met je vinger voelen, tussen het zadel en de kappen
precies in het midden, bij je kruis zegmaar, zit een gleuf,
zo goed als niet zichtbaar maar ruimte egenoeg voor een begrenzer.
 
Maar, 1 ding snap ik niet kijk

Nicasil is harder als gietijzer. Dus al zou hij goed afgesteld zijn enzo zou alu(nicasil) toch langer mee moeten gaan?

Mvg,
 
maar als het goed is draait je alu cilinder meer toeren :)
en heeft maar 1 zuigerveer.. en dat slijt natuurlijk harder dan 2 zuiververen..

meer toeren = meer slijtage
 
Is dat nou echt VEEL harder slijten

Dus ik zeg maar wat:

Dr70rpm gaat 20.000 km mee
S6pro gaat 10.000km mee

Of is het meer van

Dr70rpm 20.000
s6pro 17.000
 
Ik denk zelf toch echt het bovenste. Hij zal niet echt sneller dan bijv een speed slijten, maar zeker wel een stuk meer tegenover een giet cilinder.
De wand zal nog wel mee vallen bij de pro, het zijn eerder de zuigers die steeds vervangen moet worden. Wellicht kan je er een zuiger erin zetten met 2 zuigerveren. Weet alleen niet of het veel ten koste gaat van de prestaties.
 
Zou het echt nou ZOVEEL schelen :eek:

Dat kan toch haast niet, waarom zou dan iemand uberhaupt een alu cil kopen? Behalve dat je het niet hoeft in te rijden, eerder warm is
 
Zo`n zuiger van een alu cilinder heeft maar 1 zuigerveer. Dus als die slijt dan heb je eerder compressie verlies en zal je moter slechter / trager gaan lopen.
Als er in de alu cilinder een nicasil wand inzit dan zal de cilinder amper slijten maar het zuigertje moet zeker wel om de zoveel km toch echt vervangen worden. Een gietijzer cilinder zal minder compressie verliezen omdat de zuiger daarvan 2 veren heeft. Nadeel van de alu wand is, als de wand krassen heeft kan je hem meteen weg gooien. Bij een giet cilinder zou je de wand nog kunnen poetsen / honen.

Waarom mensen een alu cilinder nemen? Omdat die wel iets sneller is, en daarin tegen zijn er mensen die het niet intresseren als ze om de zoveel km weer een nieuwe zuiger moeten plaatsen. Kijk als je veel km maakt zou ik zoiezo zorgen dan je een cilinder neemt die niet zo snel slijt, schilt je namelijk ook veel onderhouds uren die je nodig hebt om je scooter een reparatie te geven. Denk als je veel km maakt, dat je daar geen zin in hebt omdat je vaak moe thuis komt. En als je dan nog moet gaan reparen lijkt me niet echt handig.
 
Ik zou zeker voor Stage 6 gaan die cilinder zal super lopen icm de rest van je Setup! Ik heb die cilinder ook gehad.. en er valt nog aardig wat km's mee te rijden en er valt ook nog aardig wat power uit te halen eigenlijk:p

vind de DR70 maar niks.. leuk als je iets sneller wil zijn en veel km's maakt, maar je bent ook opzoek naar wat snelheid nja ga dan voor de s6pro..
 
Ik zou zeker voor Stage 6 gaan die cilinder zal super lopen icm de rest van je Setup! Ik heb die cilinder ook gehad.. en er valt nog aardig wat km's mee te rijden en er valt ook nog aardig wat power uit te halen eigenlijk:p

vind de DR70 maar niks.. leuk als je iets sneller wil zijn en veel km's maakt, maar je bent ook opzoek naar wat snelheid nja ga dan voor de s6pro..

Haal dan gelijk de s6racing
 
Back
Top