Dr70RPM of S6pro

DR70RPM of S6pro

  • Stage 6 pro

    Votes: 28 45.2%
  • DR70rpm

    Votes: 34 54.8%

  • Total voters
    62
beetje oud topic, en ik weet niet of je de cilinder al hebt, maar ben ik nu de enige die denkt dat de s6pro slijtvaster is ?

de DR70 rpm is van slijtijzer én draait meer toeren.

overigens zou ik in de stad (met waarschijnlijk veel kleine afstanden) toch de dr70 nemen, scheelt een hoop warmrijden.
 
Stage 6 pro , waarom ? voorliefde van alu cilinders , kben niet zo voor giet ( te alledaagse cilinder ) , je wil waarschijnlijk ook dat ie hard trek en daarmee denk ik dat de stage 6 meer zal trekken , kzou gewoon voor stage 6 gaan en niet over na denken
 
Zo`n zuiger van een alu cilinder heeft maar 1 zuigerveer. Dus als die slijt dan heb je eerder compressie verlies en zal je moter slechter / trager gaan lopen.
Als er in de alu cilinder een nicasil wand inzit dan zal de cilinder amper slijten maar het zuigertje moet zeker wel om de zoveel km toch echt vervangen worden. Een gietijzer cilinder zal minder compressie verliezen omdat de zuiger daarvan 2 veren heeft. Nadeel van de alu wand is, als de wand krassen heeft kan je hem meteen weg gooien. Bij een giet cilinder zou je de wand nog kunnen poetsen / honen.

Waarom mensen een alu cilinder nemen? Omdat die wel iets sneller is, en daarin tegen zijn er mensen die het niet intresseren als ze om de zoveel km weer een nieuwe zuiger moeten plaatsen. Kijk als je veel km maakt zou ik zoiezo zorgen dan je een cilinder neemt die niet zo snel slijt, schilt je namelijk ook veel onderhouds uren die je nodig hebt om je scooter een reparatie te geven. Denk als je veel km maakt, dat je daar geen zin in hebt omdat je vaak moe thuis komt. En als je dan nog moet gaan reparen lijkt me niet echt handig.


krassen in een alu wand = weggooien ? niks van waar ,kheb athena Racing 70cc , 2x vaste gelopen , uitgepoest met schuurpapier ,piston derin en broem liep nog een mooi 105 km/h en zeg nu niet dat dit toeval is of niet kan kloppen want cilinderke ligt nog atlijd in de kast
 
bij mijn stage6 racing heb ik 4 keer vastgenaaide zuigers gehad ,ik werd gek van steeds een nieuwe athena zuiger bestellen .

heb het ook altijd goed gesmeerd maar toch raar eigelijk,ik heb in de garage van mij een hele athena zuiger collectie ,maar de wand van de cilinder was gewoon perfect en had nog altijd redelijk power en wheelies natuurlijk

heb ook de dr70 gehad was me eerste cilinder was ook een leuke cilinder zeer fijn kwaliteit,maar ik vind onderhoud van gietijzer makkelijker dan alu voor op straat .

verder zijn de cilinder bijna even snel ,dus hij zal met s6 pro ook leuk lopen maar ik zou voor op straat een gietje kopen ,en daar vind ik de dr70 de beter voor .
 
Nope, ik heb nog geen cil gekocht.

Ik ben er bijna zeker van dat ik de s6pro ga nemen. Om nou om de +- 8000km ofzo een zuigertje te vervangen. Nou daar zakt mijn broek niet van af ;). En aan de ene kant, dr70rpm lijkt zo gewoon tegenwoordig. Dit is ook wat "origineler".

Mwah kleine afstanden.., dagelijks ga ik er mee naar me werk dat is ong 2~3 km heen en terug.

Alu hoef je toch juist heel even warm te laten draaien, en dan is hij gelijk warm? Alu geleid beter als giet?, dus word snelelr warmer toch?
 
Last edited:
alu geleid beter dan ijzer, daarom koelt hij beter en moet je iets langer warmdraaien.
30-60 seconden stationair en 500-1000 meter rustig rijden is vaak al voldoende.
 
ja idd zoals "aerox-evo70" zegt .. zo draai ik mijn s6 pro ook altijd warm ..

ik heb ze trouwens beide liggen .. ( dr70 en de s6Pro ) en ik vind de s6 Pro toch veel fyner om mee te rijden .. al vind ik het wel een nadeel dat je hem warm moet laten draaien ..

maar ik zou toch voor de s6 Pro gaan !
 
Ik zou voor de DR gaan... Lekker gietijzer houden voor op straat. Slijtage ligt hiervan aanzienlijk lager dan zon Nicasil ( zoiets ) wandje. :)

Je moet niet heel lang blijven volgas rijden met je getjoende arkje. ;)

1; je hebt er niets aan
2; kan is groot op warmlopers / vastloper

Niet doen dus.
 
Ben, nicasil wandje is harder als gietijzere want, is enkel de zuiger(veren) die dan slijt. En om de +- 8000 km zuigerveren verwisselen vind ik opzich niet zo'n ramp.(vind ik namelijk al best veel)

En al koop ik dr70rpm die pen10 is, en ik heb krukas p12. Dus moet of s6 naaldlager kopen, of p12 zuiger (bestaat die?). Liever p12 zuiger omdat ik al p12 MHR naaldlager heb.

BTW,

Ik bedoel als hij koud is he, als ik hem dus heb gestart. En niet warm laat draaien met alu cil. Dan heb ik nogsteeds kans op warm/vastlopers?
 
Ja dan heb je er nog altijd kans op.

Motortje zal hoge toeren draaien, je zuigertje gaat sneller warm worden als je wand waardoor de vorm gaat verschillen (marginale hoeveelheid, maar toch NIET gezond voor je cc en je zuiger) Gevolg is dat hij lekker hard gaat slijten.

Ik heb:
- Polini evo 2 70cc gehad onder watergekoeld, die was na 2 weken harstikke dood (135km/u een half uurtje lang van ned nr belgie :winner: )
- nu een dr 70, heeerlijk betrouwbaar, geen autowheelyding maar wel lekker en je kan er mee rijden tot je een ons weegt.

Voor mij geen alu meer +ralf+
 
135km/h half uur lang hahah.Vindt je het ERRUG gek ;), maarja dat houden veel cilinders niet vol hoor.

Denk dat het toen meer aan je eigen lag dan aan je evotje :)
 
oftewel ,wil je voor snelheid gaan maar wel warm laten lopen van te voren en niet gelijk vollegas rijden en om de 10000 km zuigertje vervangen dan voor stage 6 pro gaan als je al dat geen problemen vindt. vindt je dit wel een probleem . dan moet je voor een dr70 rpm gaan. wel minder snelheid maar wel veel slijtvaster en betrouwbaarder voor dagelijks gebruik.
 
als je zit te twijfelen tussen een Dr70 en stage6 pro zou ik ook voor de dr70 gaan, deze hoef je tminste niet warm te draaien, maar ik denk idd ook dat een dr70 rpm niet veel minder toeren draait dan de stage6 pro aangezien die cilinder ook niet egt hoogtoerig is...

maar waarom maak je je zorgen om de zuiger van de dr70, koop gewoon een dr70 RPM Pen 12, ben je van 't gezeik af...

ik zou ook is nadenke over de motoforce70 aangezien dit ook een ZEER leuke cilinder is, maar deze draait wel redelijk wat toeren dus zal ook zeker meer slijten..
 
Back
Top