Koen321

New Member
Hoi ik had een vraag.
Een monteur zei laatst tegen mij dat ik met snorvertanding, dr70 en yasuni met varioring en begrenzers in uitlaat gewoon 54 kan rijden. Zal dit ook echt lukken?
 
Advertisement - register to remove this

Ja zeker iets dikkere vario ring en ringetje in de uitlaat. Kan prima lukken.

Over welke motor heb je het trouwens, niet dat dat uitmaakt want het moet lukken, je gaat met 54/vol gas wel meer toeren maken dan nodig en zuinig is ook een ander verhaal.

Wat wil eigenlijk en waarom?
 
Ja zeker iets dikkere vario ring en ringetje in de uitlaat. Kan prima lukken.

Over welke motor heb je het trouwens, niet dat dat uitmaakt want het moet lukken, je gaat met 54/vol gas wel meer toeren maken dan nodig en zuinig is ook een ander verhaal.

Wat wil eigenlijk en waarom?
Ik heb net een vespa s 2 takt blok onder mijn zip gebouwd. Ik wil vooral echt veel trekkracht. Maar ik moet ook nog wel is door de stad vandaar de lage top snelheid.
 
Want opzich kan je een cvt prima laten trekken maar je krijgt er gratis en voor niks een hoge topsnelheid bij, waarom?

Je motor vermogen is wat het is, of wat je er van maakt.

Je cvt vertaald deze geleidelijk naar je transmissie van je achter wiel.

Je kan hier bij een goeie afstelling niet kiezen voor meer optrekken of hogere top zonder concessies te maken die in je nadeel werken.

Dus gegeven is goed optrekken is mogelijk maar met een hoge top.

Of je rijdt net overtoeren, erg veel brandstof verbruik, etc.

Ik zou een begrenzer ook niet aanraden, eigenlijk wil ik je vertellen dat wat je wil niet gaat.

Goed optrekken en maar 54 rijden.
Post automatically merged:

Ik heb altijd gewoon max gereden en netjes de boetes betaald.

Er is in mijn ogen geen shortcut.
Post automatically merged:

Je kan opzich wel gaan zoeken en spelen met dingen om te kan van optrekken te optimaliseren en je top beperkt te houden.

Maar het zal altijd zo zijn dat beide toenemen.

En dan denk ik aan carburateur grote, lengte van je inlaat, uitlaat type, membraanklep dikte, squish, overrange, ontstekings momentum, wat je zelf al zei ratio van je overbrenging en zo zijn er vast nog meer dingen waar je wat meer spelen kan.
 
Last edited:
Want opzich kan je een cvt prima laten trekken maar je krijgt er gratis en voor niks een hoge topsnelheid bij, waarom?

Je motor vermogen is wat het is, of wat je er van maakt.

Je cvt vertaald deze geleidelijk naar je transmissie van je achter wiel.

Je kan hier bij een goeie afstelling niet kiezen voor meer optrekken of hogere top zonder concessies te maken die in je nadeel werken.

Dus gegeven is goed optrekken is mogelijk maar met een hoge top.

Of je rijdt net overtoeren, erg veel brandstof verbruik, etc.

Ik zou een begrenzer ook niet aanraden, eigenlijk wil ik je vertellen dat wat je wil niet gaat.

Goed optrekken en maar 54 rijden.
Post automatically merged:

Ik heb altijd gewoon max gereden en netjes de boetes betaald.

Er is in mijn ogen geen shortcut.
Post automatically merged:

Je kan opzich wel gaan zoeken en spelen met dingen om te kan van optrekken te optimaliseren en je top beperkt te houden.

Maar het zal altijd zo zijn dat beide toenemen.

En dan denk ik aan carburateur grote, lengte van je inlaat, uitlaat type, membraanklep dikte, squish, overrange, ontstekings momentum, wat je zelf al zei ratio van je overbrenging en zo zijn er vast nog meer dingen waar je wat meer spelen kan.
Want opzich kan je een cvt prima laten trekken maar je krijgt er gratis en voor niks een hoge topsnelheid bij, waarom?

Je motor vermogen is wat het is, of wat je er van maakt.

Je cvt vertaald deze geleidelijk naar je transmissie van je achter wiel.

Je kan hier bij een goeie afstelling niet kiezen voor meer optrekken of hogere top zonder concessies te maken die in je nadeel werken.

Dus gegeven is goed optrekken is mogelijk maar met een hoge top.

Of je rijdt net overtoeren, erg veel brandstof verbruik, etc.

Ik zou een begrenzer ook niet aanraden, eigenlijk wil ik je vertellen dat wat je wil niet gaat.

Goed optrekken en maar 54 rijden.
Post automatically merged:

Ik heb altijd gewoon max gereden en netjes de boetes betaald.

Er is in mijn ogen geen shortcut.
Post automatically merged:

Je kan opzich wel gaan zoeken en spelen met dingen om te kan van optrekken te optimaliseren en je top beperkt te houden.

Maar het zal altijd zo zijn dat beide toenemen.

En dan denk ik aan carburateur grote, lengte van je inlaat, uitlaat type, membraanklep dikte, squish, overrange, ontstekings momentum, wat je zelf al zei ratio van je overbrenging en zo zijn er vast nog meer dingen waar je wat meer spelen kan.
Erg bedankt. Je denkt dus dat ik het beste 50cc kan houden en een beetje spelen met bovenstaande dingen?
 
Orgineel verder?
Ik zou gezien je wens, hard optrekken en niet harder dan 54 km/u de cilinder lekker orgineel laten.

Eigenlijk wil je meer vermogen maar niet echt veel meer toeren draaien.
Dit vloekt behoorlijk met elkaar maar je kan met die gedachten wel dingen gaan proberen met bovengenoemde dingen.
 
Orgineel verder?
Ik zou gezien je wens, hard optrekken en niet harder dan 54 km/u de cilinder lekker orgineel laten.

Eigenlijk wil je meer vermogen maar niet echt veel meer toeren draaien.
Dit vloekt behoorlijk met elkaar maar je kan met die gedachten wel dingen gaan proberen met bovengenoemde dingen.
Top dankje
 
Je kan ook een dr70 erop zetten en gewoon met std uitlaat rijden als een sleeper en dan gewoon bijna nooit boven de 54 rijden want als je niet te hard rijd is er geen reden om je te stoppen
ja ik moet zegmaar elke dag door de stad en ik heb paar keer gehad dat ze gwn grote controle deden en iedereen van de weg plukten.
Post automatically merged:

Je kan ook een dr70 erop zetten en gewoon met std uitlaat rijden als een sleeper en dan gewoon bijna nooit boven de 54 rijden want als je niet te hard rijd is er geen reden om je te stoppen
Ik doe wss gw een 50 snel met toerenbegrenzer
 
ja ik moet zegmaar elke dag door de stad en ik heb paar keer gehad dat ze gwn grote controle deden en iedereen van de weg plukten.
Post automatically merged:


Ik doe wss gw een 50 snel met toerenbegrenzer
Ja als ze die controles vaak doen is dat beter ja bij mij doen ze dat bijna nooit en anders kan ik omrijden alleen gaat een 2 takt niet sputteren als hij toerenbegrensd is
 
Bedoel je een begrenzer met afstandsbediening of gewoon anders cdi, want ik heb altijd begrepen dat begrenzers met afstandsbediening niet goed werken op 2 takt en dat hij dan gaat sputteren en dan meegenomen wordt voor technisch onderzoek, ik weet niet hoe dat met orginele begrensde cdi’s zit
Ik had iets gezien op begrenzers.nl met een kabeltje met zo’n jackie die je dan gw in plugt enz
 
Back
Top