Dr70

H

Huugje14

Guest
Beste allen,

ik krijg mijn scooter maar niet sneller. Het is een gilera runner rst.

setup:

Volledig ontgrensde standaard terugloop uitlaat
carb ontgrensd(dat koperen plaatje), 17.5 dell
dr70
std koppeling/vario
rito krukasje

sproeier 94(bougie is volgens mij koffiebruin, heb er een foto van)
rollen 6.0
malossi rode drukveer

het blok is zojuist volledig gereviseerd, maar het klinkt beroerd en rijd maar 80 op de teller...

iemand advies?
 
Advertisement - register to remove this

Sowieso een slappere drukveer, gewoon origineel aanhouden. Sproeiermaat lijkt mij ook vrij groot ? Zo groot als jij zat ik nog niet eens met mijn DR70 met Yasuni R en bewerkt luchtfilter.
 
hmm, een rode drukveer op een 70cc dr ? is iets te strak ik zal eens een gele drukveer gebruiken voor betere afstelling het zal je snelheid wel wat aanpassen en ook het rijden van de scooter maar wat bedoel je met beroerd klinken ?
 
Oja, de scooter rijd het beste met het luchtfilterkapje eraf wel de houder en dat foam ding erin maar zonder het kapje. Ja maar dat zou toch niet heel veel uitmaken voor top? Maargoed ik ga ernaar kijken! En als de bougie een goeie kleur heeft dan is er toch niks mis met de sproeier?

Maargoed een kleinere sproeier dus? 85 eens proberen ofso?
 
Als je dat kapje eraf laat, krijgt je mengsel meer lucht en word het dus armer. Als hij dan wel goed loopt, betekend dat dat hij nu te rijk loopt. Probeer dus inderdaad een kleinere sproeier.

De rode drukveer is waarschijnlijk te slap. Hierdoor hou je minder vermogen over richting je topsnelheid. Als je een slappere drukveer erin zet zul je zien dat hij meer vermogen overhoud op hogere snelheden, en daardoor heeft je blokje dus net wat meer kracht om die laatste km/s eruit te persen.
 
Paarse drukveer + torsion controller + 6,5 gram rollen.
Rijdt perfect.

Heb je ook het plaatje tussen je spruitstuk en membraan verwijderd?

jazeker , jij garandeerd dat??

@ arne , 76 is wel heel erg klein meteen , ik zou even wat minder grote stappen nemen , bijv naar 86 eerst eens en dan per 2 maten naar beneden!

luchtstelschroef op 1,5 slag uit zetten en naald in het midden (2e gleufje van onder)
 
nou , ik heb ze ook wel groter meegemaakt , rond 82 , dit ligt maar net aan het type filter en hoe het filter is.

straks zet hij er 76 in terwijl het toch te klein blijkt te zijn , loopt de boel kapot , zou zonde zijn , en dat alleen om 1 of 2 keer extra sproeier wisselen te voorkomen eventueel..

dan zeg ik op mijn beurt , ga niet meteen teveel onderuit en heb mischien IETS langer werk maar je houd de boel wel heel , en zoveel meer werk is het ook niet bij een piaggio.
 
jazeker , jij garandeerd dat??

@ arne , 76 is wel heel erg klein meteen , ik zou even wat minder grote stappen nemen , bijv naar 86 eerst eens en dan per 2 maten naar beneden!

luchtstelschroef op 1,5 slag uit zetten en naald in het midden (2e gleufje van onder)

Dat staat er niet.

Er staat dat deze afstelling op de bovengenoemde setup perfect rijdt. Ik weet dit omdat een aantal maanden geleden ook deze afstelling op een soortgelijke setup heb gebruikt. Het enige verschil was dat de krukas niet van Rito was.

Hoop dat het duidelijk is.

Groetjes.
 
Dat staat er niet.

Er staat dat deze afstelling op de bovengenoemde setup perfect rijdt. Ik weet dit omdat een aantal maanden geleden ook deze afstelling op een soortgelijke setup heb gebruikt. Het enige verschil was dat de krukas niet van Rito was.

Hoop dat het duidelijk is.

Groetjes.

maar wat heeft dat met dit topic te maken?
 
Back
Top