This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

DR70 RPM, zelfde bougie?

hermaneos

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil binnenkort een DR70 RPM-cilinder monteren op een Runner uit '99 met 12 mm carb. en std. onbegrensde uitlaat.

Vraag 1: Kan ik gewoon blijven rijden met de standaard bougie.

Vraag 2: Ik heb een Weber carburateur (standaard sproeier maat 80), maar de sproeiers van Dell'orto (groot) passen er ook in. Het enige optische verschil is dat Weber sproeiers een zeskant als kop hebben en dat Dell'orto sproeiers rond zijn. Weet iemand of de maten wel hetzelfde zijn (dus of maat 80 bij Weber ook maat 80 bij Dell'orto is)??

Vraag 3: Naar welke sproeier zou ik ongeveer moeten (84-86)??

Alvast bedankt,

Herman

1: neem een NGK B9ES
2: std sproeiermaat van een Weber is niet 80 , kleiner iig..
de std weber sproeiers zijn niet zeskant , dat wat er nu bij jou in zit zijn oude Puch sproeiers.
Dell'orto sproeiers zijn absoluut niet hetzelfde , het schroefdraad is anders , van weber is grof draad , dat van DO is fijn draad , en de maatvoering kun je ook niet vergelijken.

3: koop meteen een 17,5mm DO , dan kun je normale sproeiers gebruiken en scheelt ook nog weer wat , ook makkelijker/mooier af te stellen imo..

Mja, maat lijkt me altijd hetzelfde toch? het cijfer staat gewoon voor de maat in 10den van een millimeter oid.

Nee is nooit hetzelfde,

Bij sommige mikuni's is er een sproeier 220 nodig terwijl er met een keihin op dezelfde setup een 145 in zou moeten,

Die maten zijn nooit met elkaar te vergelijken,

Maar dat heeft meer te maken met hoe de hele carb werkt lijkt me, volgens mij is namelijk de maat altijd in 100sten van een mm aan gegeven.