dr70 op me zip loopt niet helemaal lekker

maartenna

Well-Known Member
ik heb een probleempje

ik krijg me zip sp met dr 70 niet helemaal lekker lopend...

ik heb er een 21mm carb met onbegrenst orgineel luchtfilter op

en er hangt een sito plus onder

kan het niet zijn dat de carb gewoon iets te groot is voor deze setup ? en misschien een 19 beter zou lopen ....
 
Advertisement - register to remove this

ok heb je misschien enig idee waarom die niet lekker loopt dan ?

misschien toch sproeier te klein ? of gasnaald in de verkeerde stand ofzo ?

er zit nu een sproeier 80 in
 
Carb is naar mijn mening wel wat te groot voor een DR70 met een sito, dit draait slechts 9000 rpm, dus een 17.5 is prima.

Je zou de orginele piaggio 17.5 kunnen monteren met dat messing plaatje(met die gaatjes er in) er in, dan met sproeier 64/66, clipje van de gasnaald in de bovenste stand, luchtschroef op 1.5 slag open.
Als je dit doet in combi met een orgineel luchtfilter (dus met dat buisje er in) moet het zeker goed lopen.

Als je een aftermarket dell'orto 17.5 zou gebruiken kan je die het beste monteren met een bewerkt luchtfilterhuis.
In de deksel van je luchtfilter zit een tussenschot met 1 of 2 kleine gaatjes er in, neem een frees/dremel en maak in dat tussenschot een groot gat.
Monteer een luchtprop (dat buisje) van een Aerox (die is iets groter qua binnendiameter)
Sproeier zal dan rond de 76/80 moeten zijn, clipje van de gasnaald in de middelste uitsparing, lucht schroef op 1.5 slag open.

Ik heb bovenstaande combi's al vele malen toegepast op mijn werk.

Succes
 
Last edited:
RPM heeft weinig met carb grootte te maken lijkt me..

Verder zal het prima lopen,
omdat mijn carb kapot was heb ik ook een tijdje met een 21mm DO BE gereden @ originele cilinder.
 
ik heb net een nieuwe 19mm carb gehaalt

en het is een gewone dr 70 geen rpm

moet hier ook gewoon het clipje van de gasnaald in de middelste stand staan ?
 
Maakt geen zak uit, zet hem gewoon in de middelste, het maakt in ieder geval geen verschil in of je scooter wel / niet lekker loopt.
 
ok

nou ik ga morgen denk ik maar ff die 19 er onder hangen

ik hoop dat ie wat beter en lekkerder loopt als met de 21 die er nu onder zit
 
Maakt geen zak uit, zet hem gewoon in de middelste, het maakt in ieder geval geen verschil in of je scooter wel / niet lekker loopt.

waarom zou die anders verstelbaar zijn?

als je gasnaald te laag zou staan zou die bijv te arm kunnen staan in het deellast gebied waardoor je een dip krijgt.

dat is hetzelfde als je zou zeggen dat draaien aan de luchtschroef geen invloed op wel/niet lekker lopen heeft.
 
Gasnaald werkt alleen bij halfgas - 3 kwart gas, dus daarom zei ik dat
voor het afstellen van zn scooter heeft het geen nut.
Daar hoeft ie zich pas mee bezig te houden als ie met vol gas lekker loopt.
 
Rond de 85 echte moet wel te doen zijn..

@Smonjirez, vergeet niet dat je eigenlijk eerst je carburatie moet afstellen voor je de rest gaat afstellen. ;)
 
Last edited:
ok ben er helaas vandaag nog niet aan toegekomen maar ga er zeker morgen aan werken

maakt het nog wat verschil wat voor uitlaat er onder hang ? ik heb er nu een sito plus onder maar wil wel een soort van standaart uitlaat teminste model dan want ik wil geen herrie zoals bij een terugloop bijvoorbeeld
 
@spNk: uiteraard, sproeier eerst afstellen voordat je met je overbrenging aan de gang gaat. Maar gezien je voor het afstellen van je overbrenging ook bij het testen eigenlijk alleen maar vol-gas response test maakt ook daarbij de gasnaald niet echt uit ;). Dat vind ik eerder fijn-afstelling voor na de overbrenging :p.
 
is het ook beter een andere drukveer te monteren bij de overrange set zat een paarse druk veer die zit er nu in maar hij voelt vrij slap aan

kan de poulies vrij simpel naar uit elkaar knijpen
 
Back
Top