dr70 op me zip loopt niet helemaal lekker

dr 70, met een 21mm en dan sito plus lijkt mij dat dat niet echt lekker werkt..

zou dan een C16 er onder gooien nog ;) dan heeft die 21 mm wel nut ;)
 
heb in middels het hele probleem gevonden............. het probleem was het het standaart lucht filter huis gewoon niet genoeg lucht doorlaat

ik heb er nu zo''n schuimen powerfilter op en nu loopt ie helemaal perfect :) maar toch wil ik wel het orginele luchtfilter huis er opzetten want hij maakt nu best wat meer geluid door het open filter ik had gehoort dat je een tussen schotje ofzo van het filterhuis moet aanpassen ofzo.... wie kan me hier meer over vertellen
 
zowiezo sproeier 80 is aardig groot..

maar ik vind die carb best groot voor je set up
althans met een sito plus dan dan kon je gwn beter die 17.5 houden knalt veel beter.
 
iemand zij me dat ie met een 17,5 mm carb misschien wel veel beter zou lopen en nog beter zou optrekken.....

ik heb net een nieuwe 17,5 gehaald en ga die er morgen maar eens even onder zetten ben benieuwd
 
ik heb ook een probleem ik weet trouwens niet hoe ik een nieuwe post moet maken ben hier nieuw. maar ik heb vandaag me zuigerveertjes ( ringen ) vervangen nu is de scooter raar aan het doen setup 70cc giet polini, 17.5 carb, 80 sproeier, sito plus, rollen 6.5gr, zwarte drukveer, std luchtfilter, trekveetjes weet ik zo ff niet.

maakt niet uit op welke snelheid of toeren dan begint ie te happeren/stotteren alsof ie te weinig lucht kreeg.

toen maar doorgezet want ik dacht ja echt niet %$##% toen PLOFJE uit me uitlaat en toen was het goed en reed ie normaal. beetje rijden toen was ie warm en weer stotteren en sloeg ie af.

weer starten, stotteren, en was het weer weg... bobiene vervangen toen was het weg me top ligt ook niet hoger dan 70 echte km vindt het ook een beetje laag als iemand hier iets op weet hoor ik het graag.

ben daarna nog ff wezen toeren niks aan de hand. maar rij ik van stilstaand naar de top en laat me gas los en geef weer gas dan stottert ie weer. en ja ik weet eerst in rijden die veren maar ik moest ff weten waarneer de problemen begonen. me licht doet het ook gewoon.

dus hoop niet op me onsteking o ja daarvoor reed ik met veels te versleten veren toen had ik dat probleem niet. en toen reed ik ook maar 70/75km
geen begrenzers erop ivb met varioring enz

sorry als ik hier verkeerd post Rillera runner trouwens met nrg mc3 blok



edit volgens mijn is me probleem opgelost, heb net me gasnaald 2standjes omlaag gezet hij stond op het bovenste dingetje.
maar nu lijkt het alsof hij te weinig lucht krijgt, als ik half gas rijd dan doet ie rrrrrrrrrrrrrrrrrrr vol gas dan is het weg. als ik dan zeg maar een kleinere sproeier erin doe trekt ie dan ook minder? want hij trekt als een zieke nu. ik heb google geprobeerd maar blijf maar op de zelfde copy past dingen uit komen.

maar het probleem van boven hoor ik graag nog reacties op want ik weet niet zeker of dat probleem is opgelost
 
Last edited:
wie kan me uitleggen hoe ik het standaart piaggio luchtfilter huis kan aanpassen zodat ie toch wat meer lucht doorlaat

want ik krijg me scooter maar niet lekker lopend met het standaart filter
 
Dan doe je er een kleinere sproeier in? Een ander luchtfilter of een ontgrensd luchtfilter gaat je echt niet helpen, het zal er hoogstens moeilijker om af te stellen van worden.
 
jawel want met het orginele luchtfilter huis wil die niet goed lopen..........ook niet met een kleinere sproeier..... maar met het powerfilter wel.....
 
Back
Top