Dr70 met sito plus

Mdj004

Polini race vonkjes.
Goedemorgen, de naaldlager van mijn aerox is recentelijk ontploft dus ik moet een nieuwe cilinder. Deze aerox is voor mij meer voor in mijn vrije tijd dan om van a naar b te komen dus ik wilde wel wat sneller gaan. Nou heb ik mijn oog laten vallen op een dr70 cilinder, schijnt erg slijtvast te zijn met veel koppel onderin. Nu vroeg ik mij af of er mensen met ervaring met deze cilinder zijn. Ik hoef geen autowheelies of een topsnelheid van boven de 100, ik wil gewoon iets meer vermogen en koppel dan een standaard cilinder. De setup die ik dan zou willen zou zijn:
-dr70
-sito+
-17,5mm
-malossi vario heb ik er al in
Nu weet ik dat de sito eigenlijk een 50 pijp is maar ik heb liever geen terugloop.
Dus de vragen opgesomd:
Hoe bevalt deze cilinder?
Kan mijn standaard krukas dit hebben?
Hoe is het vermogen van zo’n setup?
Zijn er alternatieve cilinders die ik beter kan kiezen?
 
Advertisement - register to remove this

Je krukas zou het gewoon aan kunnen t is een laagtoerige cilinder al zou je een alu cilinder hebben maakt meer toeren kan je beter race krukas erop zetten , gewoon niet te hoogtoerig afstellen en het is prima
 
Hoe bevalt deze cilinder?

Ik heb de cilinder zelf op peugeot vertikaal gehad, maar daar kan ik verder niks over zeggen omdat deze op minarelli anders presteerd.

Kan mijn standaard krukas dit hebben?

Ligt eraan hoeveel kilometer die al gelopen heeft. Op zicht zou het moeten kunnen. Alleen de standaard minarelli asjes kunnen nog wel een kapot lopen als er toch een iets pittiger 70cc erop zit. Maar een gelijk lijkende Top performance krukas kan dat prima hebben.

krukas_minarelli_horizontaal_top_performance_a-kwaliteit_4.jpg


Hoe is het vermogen van zo’n setup?

Zal wel rond de 6-7 PK uitkomen denk ik zo.

Zijn er alternatieve cilinders die ik beter kan kiezen?

Er zijn altijd wel betere cilinders te vinden dan de DR70. Zoals een top performance thropy) deze zijn een beetje pittiger dan de DR

Anders kom je al sneller bij polini corsa / stage 6 street / top performance due plus. En daarna is alles aluminium.. Due plus is de snelste gietijzeren cilinder.

Malossi sport is volgens mij minder krachtig dan de DR , hoe de polini het doet geen idee.
 
Hoe bevalt deze cilinder?

Ik heb de cilinder zelf op peugeot vertikaal gehad, maar daar kan ik verder niks over zeggen omdat deze op minarelli anders presteerd.

Kan mijn standaard krukas dit hebben?

Ligt eraan hoeveel kilometer die al gelopen heeft. Op zicht zou het moeten kunnen. Alleen de standaard minarelli asjes kunnen nog wel een kapot lopen als er toch een iets pittiger 70cc erop zit. Maar een gelijk lijkende Top performance krukas kan dat prima hebben.

krukas_minarelli_horizontaal_top_performance_a-kwaliteit_4.jpg


Hoe is het vermogen van zo’n setup?

Zal wel rond de 6-7 PK uitkomen denk ik zo.

Zijn er alternatieve cilinders die ik beter kan kiezen?

Er zijn altijd wel betere cilinders te vinden dan de DR70. Zoals een top performance thropy) deze zijn een beetje pittiger dan de DR

Anders kom je al sneller bij polini corsa / stage 6 street / top performance due plus. En daarna is alles aluminium.. Due plus is de snelste gietijzeren cilinder.

Malossi sport is volgens mij minder krachtig dan de DR , hoe de polini het doet geen idee.
Hoeveel toeren loopt een standaard 50cc van Peugeot verticaal Vivacity. Ik zag laast namelijk iemand die zei nog geen 8000 en ik zie nu een 70cc van polini die 7,9k toeren maakt. Zou mijn standaard krukas dit aan kunnen
 
Denk zo rond de 7000 - 8000 toeren range. Als het geen Polini corsa is moet dit gewoon kunnen..

Alleen je moet er wel even rekening mee houden dat je smering verhouding aanpast.. Want op een schrale smering gaat eerder je krukas van kapot.

Dus zeker wat rijker mengen.
 
Denk zo rond de 7000 - 8000 toeren range. Als het geen Polini corsa is moet dit gewoon kunnen..

Alleen je moet er wel even rekening mee houden dat je smering verhouding aanpast.. Want op een schrale smering gaat eerder je krukas van kapot.

Dus zeker wat rijker mengen.
Okey dankuwel. Gaan krukassen ook eerder kapot met een grotere cilinderinhoud.
En wat is een goeie samen stelling 1-40?
 
Okey dankuwel. Gaan krukassen ook eerder kapot met een grotere cilinderinhoud.
En wat is een goeie samen stelling 1-40?
Ze gaan niet perse eerder kapot, maar het slijt wel harder omdat het wat meer toeren draait. 1op40 is voor op straat met een simpele setup helemaal goed. Sommige rijden 1op50 want dat kun je bij sommige shell pompen nog tanken als brommix. Maar 1 op 40 zitnje in elk geval goed
 
Back
Top