Dr70 gaat traag.

Jonas2000

Member
Beste leden

Heb week of 3 geleden mijn dr70 gemonteerd ect op mijn aerox watergekoeld.

Maar hij gaat maar 68per u even snel als mijn 50 cc dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Mijn setup is
-17.5mm carbu sproeier 76
-Yasuni z uitlaat
-Malossi multivar met 3.7g
-Blauwe malossi trekveren
-Witte drukveer
(Maar koppeling segmenten bijna zo goed als niks van over ga nieuwe bestellen)
-Snelgas
-ik meng 1l op 20ml
-orginele v-snaar

Wat kan het probleem hiervan zijn?

Mvg
Jonas
 
Advertisement - register to remove this

Beste leden

Heb week of 3 geleden mijn dr70 gemonteerd ect op mijn aerox watergekoeld.

Maar hij gaat maar 68per u even snel als mijn 50 cc dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Mijn setup is
-17.5mm carbu sproeier 76
-Yasuni z uitlaat
-Malossi multivar met 3.7g
-Blauwe malossi trekveren
-Witte drukveer
(Maar koppeling segmenten bijna zo goed als niks van over ga nieuwe bestellen)
-Snelgas
-ik meng 1l op 20ml
-orginele v-snaar

Wat kan het probleem hiervan zijn?

Mvg
Jonas
dacht dat yasuni z voor 50cc beter was ik denk dat je naar de yasuni r zou moeten
 

Schotten zijn zeg maar `wanden` of muurtjes of plaatjes die in de uitlaat gelast zijn. In het midden zit vaak een gat of een pijpje die het uitlaat gas van de ene kamer naar de andere laat gaan.

Ze zitten er soms ook met redenen erin.

1. Om het geluid naar beneden te krijgen (werkt als een demper dan) (zelfde als een DB killer wat normaal in de demper zit)

2. Schotten houden wel hoge uitlaat gas stromen tegen.. Bij te hoge stromen werkt het meer remmend, en daardoor gaan de prestaties naar beneden.

3. Schotten hoeven niet altijd slecht te zijn.. I.c.m 49,9cc die niet heel veel uitlaat gas uitvoert is het niet perse een probleem. Een schotten uitlaat kan dus op lagere toeren veel meer koppel leveren.

Heb je een 70cc dan wil je eigenlijk liever een schotten loze uitlaat hebben zodat de vorm van de expansie `belly` mee gaat helpen in positieve zin aan de prestaties van de gebruikte cilinder.


Daarom is een yasuni Z meer een uitlaat voor op je standaard 49,9cc cilinder. Heb je iets snellers of beters kan je beter een R nemen (is een prestatie pijp)

82486-leovince-scoot-sp3-m-4253-piaggio-sfera-50-2.jpg


Die ronde schijf waar dat buisje door gaat in de uitlaat zelf is een schot. Een uitlaat kan zeker 2 of 3 schotten hebben.
 

Schotten zijn zeg maar `wanden` of muurtjes of plaatjes die in de uitlaat gelast zijn. In het midden zit vaak een gat of een pijpje die het uitlaat gas van de ene kamer naar de andere laat gaan.

Ze zitten er soms ook met redenen erin.

1. Om het geluid naar beneden te krijgen (werkt als een demper dan) (zelfde als een DB killer wat normaal in de demper zit)

2. Schotten houden wel hoge uitlaat gas stromen tegen.. Bij te hoge stromen werkt het meer remmend, en daardoor gaan de prestaties naar beneden.

3. Schotten hoeven niet altijd slecht te zijn.. I.c.m 49,9cc die niet heel veel uitlaat gas uitvoert is het niet perse een probleem. Een schotten uitlaat kan dus op lagere toeren veel meer koppel leveren.

Heb je een 70cc dan wil je eigenlijk liever een schotten loze uitlaat hebben zodat de vorm van de expansie `belly` mee gaat helpen in positieve zin aan de prestaties van de gebruikte cilinder.


Daarom is een yasuni Z meer een uitlaat voor op je standaard 49,9cc cilinder. Heb je iets snellers of beters kan je beter een R nemen (is een prestatie pijp)
Kan je ook de (soort van prop) uit de demper verwijderen ?
 

Schotten zijn zeg maar `wanden` of muurtjes of plaatjes die in de uitlaat gelast zijn. In het midden zit vaak een gat of een pijpje die het uitlaat gas van de ene kamer naar de andere laat gaan.

Ze zitten er soms ook met redenen erin.

1. Om het geluid naar beneden te krijgen (werkt als een demper dan) (zelfde als een DB killer wat normaal in de demper zit)

2. Schotten houden wel hoge uitlaat gas stromen tegen.. Bij te hoge stromen werkt het meer remmend, en daardoor gaan de prestaties naar beneden.

3. Schotten hoeven niet altijd slecht te zijn.. I.c.m 49,9cc die niet heel veel uitlaat gas uitvoert is het niet perse een probleem. Een schotten uitlaat kan dus op lagere toeren veel meer koppel leveren.

Heb je een 70cc dan wil je eigenlijk liever een schotten loze uitlaat hebben zodat de vorm van de expansie `belly` mee gaat helpen in positieve zin aan de prestaties van de gebruikte cilinder.


Daarom is een yasuni Z meer een uitlaat voor op je standaard 49,9cc cilinder. Heb je iets snellers of beters kan je beter een R nemen (is een prestatie pijp)

82486-leovince-scoot-sp3-m-4253-piaggio-sfera-50-2.jpg


Die ronde schijf waar dat buisje door gaat in de uitlaat zelf is een schot. Een uitlaat kan zeker 2 of 3 schotten hebben.
hey dat is een leovince sp3 die heb ik ook onder mijn zip er zit toch een begrensde prop in die heb ik er al uit of moet ik nu ook nog die schotten gaan verwijderen?
 
Dat is een uitlaat speciaal alleen voor originele 49,9 cc cilinders.
Op hoge toeren doet het ding amper wat. Presteert het beter op lagere toeren, gaat meer om koppel.. Snelheid blijft hetzelfde als met originele uitlaat.
 
Beste leden

Heb week of 3 geleden mijn dr70 gemonteerd ect op mijn aerox watergekoeld.

Maar hij gaat maar 68per u even snel als mijn 50 cc dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Mijn setup is
-17.5mm carbu sproeier 76
-Yasuni z uitlaat
-Malossi multivar met 3.7g
-Blauwe malossi trekveren
-Witte drukveer
(Maar koppeling segmenten bijna zo goed als niks van over ga nieuwe bestellen)
-Snelgas
-ik meng 1l op 20ml
-orginele v-snaar

Wat kan het probleem hiervan zijn?

Mvg
Jonas
Yasuni z is laagtoerig 70 maar misschien moet je wat zwaardere rollen proberen
 
Back
Top