DR70 afstelling

marcthetuner

Well-Known Member
Heey

Ik heb een vraag.

Ik heb nu een DR70 home tuned onder me earox zitten.
De uitlaatpoort heb ik naar 67%boring gebracht, dus alleen in de breedte, En ja Ik wist wat ik deed ik heb het berekend en alles netjes uitgetekend. en met een dremel gedaan(ziet er ook netjes uit).
Nou mijn vraag. Me earox loopt wel lekker enzo.. maar niet genoeg vermogen. Hij trekt wel sneller dan me oude cilinder(std50).
Dit is me setup:

DR70
12mm carb
rollen 4.7gram
sproeier 85
ixil uitlaat
omega zilveren trekveren
witte malossi drukveer

Hij loopt wel heel lekker alleen niet zo heel veel trekkracht(wel stuk meer als voorheen). ik zie filmpjes op internet dat mensen met een dr70 uit stilstand, dat het voorwiel een beetje van de grond komt. Maar dat is bij mij echt niet het geval. De sproeier is goed want ik ben bij 90 begonnen, en toen stotterde die en die 88 liep al beter, en zit nu op 85 en rijd lekker.
Zou een 17.5mm carb echt zo`n verschil zijn? of ligt het ook aan iets anders?

MVG Marc
 
Advertisement - register to remove this

een uitlaat brede maken heeft ook weinig tot geen zin ,hij word er alleen maar onbetrouwbaarder op 8P

wat voor ixil uitlaat heb je?

kan aan de uitlaat liggen , en tja , afstellen..
 
Mwa bij een 70cc kan dit nog wel redelijk wat schelen. Verder denk ik gewoon dat je hem beter moet afstellen. Vergis je verder niet dat een Aerox zwaar is, en dat je daar niet zomaar een "auto" wheelie mee maakt. Je moet wel een beetje moeite doen ;).
 
Tja het zal vooral aan de afstelling liggen (overbrenging)
Zou beginnen met een gele drukveer plaatsen

Verder is het breder maken van je uitlaatpoort idd niet goed voor de begrouwbaarheid. Je zuigerveren gaan nu meer "happen" achter de uitlaatpoort.

Ook is het alleen breder maken van de uitlaatpoort niet slim. Weet niet zeker maar volgensmij word de powerband daar ook smaller van (moeilijker af te stellen dus)
 
Mwa bij een 70cc kan dit nog wel redelijk wat schelen. Verder denk ik gewoon dat je hem beter moet afstellen. Vergis je verder niet dat een Aerox zwaar is, en dat je daar niet zomaar een "auto" wheelie mee maakt. Je moet wel een beetje moeite doen ;).

tja , met een std setup kun je ook wheelies maken ;)
 
je zou eigenlijk je cilinder ff moeten opsturen naar revolution70 daar tunen ze hem rpm voor je voor 30eu en ik zou als ik jouw was een 17,5 cab nemen daar gaat je trekkracht echt op vooruit hoop dat je er nog iets aan hebt
 
Heey
bedankt voor je reactie!
Nu ik er zo overna denk, 30 euro is het denkik wel waard.
Ik ga er eerst een 17.5mm carb opzetten, en dan kijk ik hoe dat rijd. Rijd dat nog niet hard genoeg laat ik hem tunen.
Nu nog ff wachte. Tot de albert hein uitbetaald:p haha

Marc
 
Nee dat denk ik niet. Een getunede cilinder geeft zijn vermogen hoger in de toeren af, en dat gaat dus niet samen met een standaard look pijpje.
 
Back
Top