Dr70 A-C stottert

Status
Not open for further replies.

Ramosszz

Member
Hoihoi,
Eergisteren een dr70 gemonteerd 5 gram rollertjes , sproeier 84 met een Gianelli extra V2 uitlaat.

Liep prima , ben er sochtends rustig mee na me werk gereden , Niks aan de hand.

Eenmaal toen ik weer weg wou gaan ( middag ) Stotterde de scooter als n gek toen die koud was , Even warm laten draaien niks aan de hand meer , Toen ree ik verder naar huis en kwam erachter dat de scooter begint te stotteren / inhouden rond de 60 kmpu? , Dit had ik pas op de helft van de rit ? Toen ik een paar keer hem naar de 65 70 trok .


Vroeg me af of dit de sproeier is?
 
Advertisement - register to remove this

Hi

Je type blok Minarelli-Horizontaal?
Carburateur type?

Ik had exact zelfde symptomen met sproeier 84 op een Giannelli Shot.
Dus vermoed te grote hoofdsproeier...
Maat 80-82 is voldoende op Minarelli-Horizontaal, Dellorto 17.5 carburateur met begrenst luchtfilter.

Check je bougie na een ritje

bougietabel-sh-rox-nr1-1.jpg
 
Hi

Je type blok Minarelli-Horizontaal?
Carburateur type?

Ik had exact zelfde symptomen met sproeier 84 op een Giannelli Shot.
Dus vermoed te grote hoofdsproeier...
Maat 80-82 is voldoende op Minarelli-Horizontaal, Dellorto 17.5 carburateur met begrenst luchtfilter.

Check je bougie na een ritje

View attachment 49976
Gaat om een piaggio blok , Sorry vergeten te melden! , Ik dacht inderdaad ook een te grote of te kleine sproeier , Hij loopt tot de 60 fantastisch trekt m lekker door maar daarna houdt hij enorm in en stottert ie , Ga vanavond eens proberen om kleinere te monteren gezien ik toch een set van 80 tot 109 heb , Anders ga ik even prutsen met het luchtfilter , misschien dat deze wel verstopt zit doordat ie teveel benzine en olie in t filter gepropt heeft
 
Aha ok

Voor Piaggio liggen de verhoudingen anders dan Minarelli...

Succes
Zojuist andere sproeier gemonteerd draaide weer ff goed toen weer niet , Probleem mogelijk al gevonden ; Zit een scheurtje in me spruitstuk ( zie n stukkie ijzer van de carb door t spruitstuk heenzitten ) Kreeg m ook al niet met een stelschroef afgesteld dus ik denk dat het Problem solved is als ik dat vervangen heb.
 
Hoe krijg je dat voor elkaar??

Maar mooi dat je 't probleem nu waarschijnlijk achterhaalt hebt :)
Denk dat bij t beunen ik t rubber iets kapot getrokken heb omdat t zo oud is is t gescheurd , Heb m met pakkingsdichtener ingesmeerd maarja dat helpt niet , Zuigt gewoon valse lucht gezien het even werkte daarna niet meer , Dus morgen even bij de scooterboer wat ophalen
 
Vervangen stotteren is minder maar doet het nogsteeds , Tis ook ineens komen opzetten , Bougie is zwart en heel erg oliezwart nat , Zou t komen doordat ik teveel olie gebruik?
 
Oliepomp al gecheckt? Dat ie niet zomaar blijft lopen o.i.d.
En hoe oud is die bougie... Misschien gewoon een nieuwe proberen?

Je zou ook die carburateur eens grondig kunnen schoonmaken en opnieuw afstellen.
Is het filterelement ook verder niet nat door benzine / olie?
 
Oliepomp al gecheckt? Dat ie niet zomaar blijft lopen o.i.d.
En hoe oud is die bougie... Misschien gewoon een nieuwe proberen?

Je zou ook die carburateur eens grondig kunnen schoonmaken en opnieuw afstellen.
Is het filterelement ook verder niet nat door benzine / olie?
Filter ook direct schoongemaakt en dat is het niet , Misschien dat ik sproeier 80 eens ga monteren , Bougie zojuist ook nog veranderd zelfde probleem hij doet t rond de 50 tot 65 kmpu daarna trekt ie goed


Ik gebruikte de oliepomp en ik deed er n klein scheutje olie bij de benzine , Misschien komt t omdat de oliepomp teveel olie gaat doorgeven omdat ie op me gas staat aangesloten met n kabel , waardoor ik op n bepaald punt veelste veel olie doorlaat , Heb iig nu schone 95 getankt en zullen t gaan zien


Toen ik daarbij gisteren me grotere sproeier monteerde liep ie even 5 minuten goed , Daarna begon de ellende weer dus ik ga mooi naar maat 80 en dan zal ie misschien beter lopen
 
Luchtschroef ook niet aan gezeten?

1.5 slag open

Trouwens wat voor carburateur zit er nu op, standaard?
 
Denk dat je 65 bedoelt met de restrictie plate erin ja.. Ik denk niet dat Ramosszz die restictie plate er nog erin heeft zitten met een dr70..

Zou zelf ook rond de 80 proberen dan. Maar beter bouw je het gewoon af.. En dan weet je snel waarmee hij wel goed loop..

Sproeier 65 zonder restrictie plate lijkt me nogal onwaarschijnlijk.. Van 84 naar 65 is nog al wel een groot verschil..
Hij zegt dat hij af en toe wat stottert.. Nou dat is het vaker het geval met een iets te grotere sproeier.. Zeker als de bougie er ook wat nat eruit ziet.
 
Ben wss achter t hele ei , Sproeier 80 gemonteerd liep wat lekkerder door maar nog steeds niet optimaal , Misschien bied sproeier 78 of 76 uitkomst
 
Even proberen en je weet het.. Vermoed zelf dat 76 wel een beetje klein word.. Maar het zou kunnen.. Probeer beter dan eerst 78.
 
Probleem nu echt gevonden , Sproeier 84 , Alleen wat blijkt , Nu alles gemaakt is blijkt het plugje vanuit de koelkap naar me kabelboom sluiting te maken ( Hierdoor stottert hij dus zo erg ) Heb dus nu ervoor geprobeerd te zorgen dat ik een tijdelijke oplossing heb ( Een tyrip om de kabel hene , En nu loopt ie als n trein , Ga van de week even zorgen dat er een nieuwe kabelboom opkomt ! Deze kan dicht .
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top