dr50 vastgelopen, kan ik met mijn setup nr dr70??

Booster

Well-Known Member
Hoi,

Ik had mijn mbk booster ng mooi afgesteld en ingereden maar na 2 dagen crossen in de bos zat de carb vol slijk en hij is dan ook vastgelopen ;(
Zo off road gaan doe ik ook al niet meer 8P

Nu omdat de trekkracht van de dr50 mij nogal tegenviel wil ik nu iets sterkers, mijn eerste gedacht was een mhr50 ofzo mr heb ik gelezen dan een dr70 minder opvalt dan een mhr50 of s6 50

Daarom wil ik nu een dr70 proberen maar kan gewoon met mijn sito uitlaat, std krukas en std carb??
Mits aanpassing van de sproeier en overbrenging natuurlijk...

bedankt!!
grts
 
Advertisement - register to remove this

Zou op Minarelli zeker een andere krukas plaatsen hoor, sowieso met 70cc, en als je zegt dat er slijk in is gekomen en een vastloper heeft gehad zou ik sowieso alles nieuw erin doen want grote kans dat onderin je carter/tussen je lagers ook zand zit. Dus dan loopt je nieuwe cilinder net zo hard vast.
 
Wat voor carb heb je? Op mina hori is het advies 17,5 of 19
Sito plus kan volgens mij ook wel op dr70, is juist handig heb je wel trekkracht en je valt niet op bij wouten.
 
en een nieuwe krukas en nieuwe lagers plaatsen is dan moeilijk?
of laat ik dit best professioneel doen?

een krukas van Top Racing is da goed genoeg?
of toch maar beter een Doppler?
 
Last edited:
Top Racing krukas is goed.

Maar als je nog nooit een krukas hebt vervangen en niet weet of het wel/niet moeilijk is dan zou ik er niet aan beginnen. Haal gewoon je carter helemaal leeg, totdat je alleen een carter met krukas heb (en vertanding, die kun je ook laten zitten) en ga dan naar een scooterzaak en laat hun de krukas vervangen. Dan zijn hun er maar even mee bezig en kost het je niet zoveel. Zou de krukas en lagers + keerringen ook gewoon daar kopen, dan doen ze er meestal niet zo moeilijk over.

17,5mm carburateur is groot genoeg, echter kan een 12mm ook prima.

Sito plus is ook prima op een DR, lekker veel koppel.
 
goed idee! ga ik doen!
cilinder plaatsen en overbrenging afstellen enzo kan ik toch zelf :)

is het voordelig de vertanding te vervangen door een kortere?
gaat dit veel trekkracht opbrengen of is het weggegooid geld?

het is een sito mr is het een sito plus op deze foto?
 
Last edited:
Dat is een sito plus idd,

Vertanding zou ik niet korter doen, juist langer, omdat de standaard vertanding al vrij kort is met 70cc.

Snelheid zal niet veel hoger worden hoor. Zou gewoon de vertanding houden die er nu in zit.
 
thanx!

Dan ga ik mijn vertanding gewoon houden
het is me ook meer om de trekkracht te doen, zoals bij iedereen :D
Is het voordelig de vertanding ook eens open te halen en proper te maken om er dan nieuwe carter olie in te laten doen?

en dan nog 1 vraag :) ,
zijn std lagers een keerringen goed genoeg of moet ik er betere laten steken?

bedankt eh!
 
Vertanding van Mina Vert. is veelste kort.
Alleen met wegtrekken heb je hiervan profijt, voor de rest zul je alleen verlies in trekkracht hebben met deze korte vertanding
 
idd , de vertanding is HEEL erg kort , met std cilinder al , en een 70cc kan MAKKELIJK langer trekken en verlies je dus niks in trekkracht , en vanaf het middengebied zul je zelfs beter trekken!!

ik zou een Doppler krukasje nemen , is een ZEER goed asje en niet duur.

lagers en keerringen moet je sowieso vervangen , ik zou gewoon C3 lagers nemen van Fag of SKF , niet de goedkoopste lagers nemen en degelijke keerringen ,dat zijn meestal de blauwe keerringsetjes , zwarte en groene zitten vaker slechte keerringen tussen..
 
zorg zeker dat je een goed luchtfilter krijgt.
dr70 is niet bepaald snel, wel koppel. deze belast je krukas minder dan een snelle cilinder als een mhr! (de std krukas kan de kracht wel aan, maar niet de hoge toeren)
 
Back
Top