dr50 reviseren

Brommertfanaat

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
hoi, vandaag weer mijn runner project opgepakt en na 3 a 4 maanden zonder carb in de regen te staan gekeken of het blokje nog te redden valt, in de eerste instantie dacht ik dat hij compleet afgeschreven was agz ik dacht dat krukas lagers kapot waren omdat de krukas muur rn muur vast zat, toch ff cilindertje eraf gehaald en ben dit tegengekomen


1601933445803.png


zuiger compleet vastgeroest aan de cilinderwand, na het nodige geklooi heb ik de cilinder van de zuiger afgekregen en zo goed mogelijk schoongemaakt, de zooi weer gemonteerd en het lijkt soepel in elkaar te lopen (cilinder is gloed gloed nieuw nog 0 km mee gereden) maar nu zit er dus ook super veel roest in de koel kamer iemand een idee of deze cilinder uberhaupt nog te redden valt? en zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder in een bak met anti roest vloeistof leggen.

Cilinder wand had ik persoonlijk licht een hoontool door heen gehaald.
 
Tsop, had hem eerst in een dweilbak met kokend water gelegd en voorzichtig schoongemaakt met een zachte tandenborstel dit had de cilinderwand wel goed schoongemaakt maar koelkamerzat nog veel roest en troep dus met die antiroest ga ik ook ff proberen kijken of ik daarmee de boel beter schoon kan maken, had hem gemonteerd en leek wel goede compressie te hebben dus das een goed teken. Honen heb ik nog nooit gedaan dus ga ff beetje research doen, tips over dingen waar ik op moet letten als ik dit doe? tnx voor het meedenken!
 
Back
Top