Dr / Malossi Sport 70cc

Sjeng

Well-Known Member
Ey mensen, hier een vraag waar ik toch wel eens wat goede antwoorden op hoop te krijgen, in de search kon ik er in ieder geval niet al te veel over vinden. Ik wil me binnenkort een 70cc gaan halen voor dagelijks gebruik. Rest van mijn setup is:

Yamaha Aerox
Gianelli Shot
Malossi Multivar
Hebo Verstelbare koppeling

Nu zit ik te twijfelen tussen een DR 70cc en een Malossi Sport 70cc, mijn vraag is nu wat de echte verschillen tussen deze cilinders zijn. Welke cilinder is standaard sneller, hoeveel scheelt het, welke meer tuningspotentie, welke cilinder beste kwaliteit enz enz. Eigenlijk alles z'on beetje Ik wil er dan een 17,5 mm cabarateur bijkopen, zal deze maat voldoen of ga ik er echt veel op vooruit als ik een 19 mm erbij pak? Wil namelijk ook niet z'on benzinemonster hebben aangezien de scooter voor dagelijks gebruik is. Of zal het verschil in gebruik tussen een 17,5 en 19mm net niks zijn omdat het maar 1,5 mm verschil is??
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat ik t er toch maar op ga wagen, dr en 17,5 mm cabarateur erbij en dan ff rijden. Dan zou ik in december als ik weer geld heb ( verjaardag, werk, kerst enz :D ) eventueel mijn krukas kunnen laten vervangen bij de dealer. Moet toch wel goed gaan denk k ofnieT?
 
als je genoeg karakter hebt om niet teveel volle gas door te rijden moet dat zeker gaan

hou je gewoon wat in dan komt het in orde
maarjah daar moet je wel enorm sterk karakter voor hebben, ik had er persoonlijk toch heel moeilijk mee, vooral als er zo van die johniiee's mij kome voorbij gerede waarvan ik zeker weet dat ik ze er met gemak eraf trek :| om dan je zelf in te houden en er niet achter te vliegen :| het is hard heel hard
 
Originally posted by Timo-Aerox
Ik zou echt wel voor de DR gaan,

mijn setup (aerox):
dr70cc
dr vario
tp krukas
malossi kevlar v-snaar
terug std uitlaat

en top is 95 en trekt toch wel zeer goed op. en is in mijn geval heel laag toerig, wat ook zeker niet negatief kan zijn voor belasting van krukas en lagers enz.


enneuh kevin?! meen je dit dat je top slechts 95 is met deze setup? lijkt me toch geen hoge top voor jou setup hoor.

om nog even terug te vallen op deze reactie.
nee idd das niet echt snel.. mijn setup:

malossi 50 sport
rito krukas
malossi multivar
technigas next

stelt weinig voor.. weet ik, maar rij me teller er wel vet af (teller loopt tot 90)
 
Originally posted by Timo-Aerox
als je genoeg karakter hebt om niet teveel volle gas door te rijden moet dat zeker gaan

hou je gewoon wat in dan komt het in orde
maarjah daar moet je wel enorm sterk karakter voor hebben, ik had er persoonlijk toch heel moeilijk mee, vooral als er zo van die johniiee's mij kome voorbij gerede waarvan ik zeker weet dat ik ze er met gemak eraf trek :| om dan je zelf in te houden en er niet achter te vliegen :| het is hard heel hard

En wat versta je onder niet de hele tijd volgas? Bedoel je niet hele lange stukken volgas, kan toch zeker een keer het gas openrijten ofniet? Dopje olie bij de tank voor betere smering zal toch ook wel helpen?
 
Absoluut DR

laatst nog een meting gedaan met een 17,5dell, dr 70 std,en laser x-pro (die niet echt veel voorsteld)op een aerox.

Resultaat 10,5 pk.

Dit zal de malossi nooit halen om over de kwaliteit nog maar te zwijgen. Malossi cilinders hoon ik het liefst als het om geld verdienen gaat, snel klaar en dure zuigers. Dit is dan ook NIET mijn advies. Ook zijn deze de meerprijs t.o.v. de DR niet waard, beoordeeld op: vermogen, kwaliteit van de materialen, timing.

Na tuning is het wel mogelijk tot over de 13 PK te gaan, maar dan niet meer geschikt voor vele duizenden km's.
 
Kijk daar heb ik wat aan :)
Ik ga me dus gewoon die DR halen met 17,5 DO en mijn Shot. Deze gaat er dan gewoon standaard, met standaard as en lagers onder en als ik em daarna nog zou willen tunen laat ik een nieuwe krukas erin zetten.
 
Ja maar dan komen we weer op dezelfde discussie waarover het al het hele topic gaat. Ga het gewoon proberen en naar mijn mening moet het toch ook wel lukken met niet te lange stukken vol gas en een flinke dop olie bij de tank :) Bovendien gaat die krukas laten vervangen me dan klauwen vol geld kosten, krukas/lagers enz. kopen en dan ook nog eens laten monteren bij de dealer :(
 
zou het mogelijk zijn om de malossi sport op zon zelfde manier te tunen als bij de DR en wat zou dit dat opleveren los dr van een nog legere portemonee maar kwa snelheid? of is de stage 6 streetrace een nog veel betere optie?
 
Back
Top