Dr / Malossi Sport 70cc

Sjeng

Well-Known Member
Ey mensen, hier een vraag waar ik toch wel eens wat goede antwoorden op hoop te krijgen, in de search kon ik er in ieder geval niet al te veel over vinden. Ik wil me binnenkort een 70cc gaan halen voor dagelijks gebruik. Rest van mijn setup is:

Yamaha Aerox
Gianelli Shot
Malossi Multivar
Hebo Verstelbare koppeling

Nu zit ik te twijfelen tussen een DR 70cc en een Malossi Sport 70cc, mijn vraag is nu wat de echte verschillen tussen deze cilinders zijn. Welke cilinder is standaard sneller, hoeveel scheelt het, welke meer tuningspotentie, welke cilinder beste kwaliteit enz enz. Eigenlijk alles z'on beetje Ik wil er dan een 17,5 mm cabarateur bijkopen, zal deze maat voldoen of ga ik er echt veel op vooruit als ik een 19 mm erbij pak? Wil namelijk ook niet z'on benzinemonster hebben aangezien de scooter voor dagelijks gebruik is. Of zal het verschil in gebruik tussen een 17,5 en 19mm net niks zijn omdat het maar 1,5 mm verschil is??
 
Advertisement - register to remove this

Je wilt een scooter voor dagelijks gebruik, waar je dus veel kilometers mee kunt maken en die betrouwbaar is. Ik zou er niet lekker op rijden als ik zo'n cilinder had, 1000-en kilometers maakte en een std. krukas had.

Zeker als je aerox al wat meer gelopen heeft... mijn aerox was nog helemaal goed toen ik m verkocht, dude had er niets mee gedaan en na 1 maand draaide krukas naar de klote met 17500 km. En dat was zelfs std cilinder ...
 
Koop een Dr 70 en laat hem door 3 BR voor 50 euro tunen, je cilinder is dan prima bijgewerkt en zal heel wat sneller, beter en soepeler draaien, en de slijtage zal meevallen omdat je poorten dan prima zijn bijgewerkt, kwa prijs zal het niks verschillen. Dr 70 is incl tuning ongeveer even duur als malossi sport, alleen de DR zal veel beter presteren.
 
hoeveel km heeft je scoot gelopen ?

met DR kan je gewoon met je std krukas blijven rijen als je maar goed smeert ( scheutje olie bij het tanken bij de benzine doen )

en als je het echt niet vertrouwd moet je toch maar ff je krukas vervangen, mja hij kan het hebben DR 70 cc, dus ik zou het gewoon proberen want anders met je je hele blok weer opentrekken
 
ik heb wel voor klanten scooters klaargemaakt met std mina as en dr tuned en tot nu toe is er nog geen 1 krukas vastgelopen(ook nog geen een cil btw, en de eigenaren zijn echt geen lieverdjes..)
maar dat waren allemaal vrij jonge scooters met zeg 4k, 5k op de teller..
 
Ja kweet t, mja ik heb eigenlijk geen geld om ook nog een andere as en lagers te gaan kopen. Dit moet ik dan ook nog door de dealer laten doen omdat ik het zelf niet kan. Bovendien heeft een vriend van mij er nare ervaringen mee.
 
waar dan wel? zelf? ik denk niet dat iedereen daar het materiaal voor heeft en de kennis, en daar handig genoeg voor is.

ik bv zou het dus niet zelf kunnen ook al geef je me een manual, alleh ik heb het nog niet zelf geprobeerd maar ik heb niet al teveel vertrouwen ivb met het opwarmen en afkoelen van je blok om je krukas en lagers erin te krijgen enz. of erop zitten kloppen om het erin te krijgen :s mjah dat vind ik toch ook maar niets,

maarjah het zal wel aan mij liggen dat ik gewoon ongelooflijk dom en onhandig ben he !
 
de snelste gietijzeren cilinder is over het algemeen de dr70 getuned [wel de juiste tuner en uilaat uiteraard]
de langzaamste 70cc die ik ken is de dr70 [daarom is hij zou enorm snel te maken door tuning]

slijtvastheid is bij vrijwel alle gietijzeren cilinders hetzelfde dus daar zou ik geen acht op slaan.
en zo hard slijt een toeren makende gietijzer nou ook weer niet, de 10.000 km haalt een 12k rpm makende gietijzer nog wel.

een andere krukas zou ik zowieso wel nemen, ik heb er al voldoende gehad die de gok wel hebben gewaagt. De ene rijdt nog 5000km zonder problemen de andere loopt al in de soep na 100km.

het laten zetten van nieuwe krukas en lagers kan je ook bij goedkopere adresjes doen hoor.
 
ja man, waar woon je? misschien datk ook me asje wil vervangen over maandje


als je ut niet vertrouwd te zeggen waar je woont (snap ik best met zo'n scoot) dan zeg alleen omgeving van....
 
Originally posted by Gomer_pyle
omg beter gaan mensen zich niet aanprijzen sorry hoor joost. Zeg dan ook dat het bij gs-tuning, xsh-tuning, koopmanstuning, twins noem maar op kan. Voor weinig.

Originally posted by Joost@aerox
afhankelijk van waar je woont kan je vast wel iemand vinden die dat voor je kan doen.

verder weet ik dat hij bij hen ook ongeveer zoiets kost dus dit lijkt me niet echt aanprijzen?
 
Back
Top