dr, corsa, airsel T6????

impact

3br-tuning.nl
welke zal ik nemen????
dr corsa of de T6
ik laat ze tunen
en er komt een yasuni r onder of zoits
welke cilinder zou het beste zijn???
ik wel heel snel trekke en ook een aardige snelheid hebben!!
:D
 
Advertisement - register to remove this

DR lijkt me zo ie zo af te vallen als je gaat tunen tis en blijft een giet. T6 is Alu en heeft vlinderpoort dus aardig wat tuningspotentie en hij zal zeer goed lopen icm shot/yas r/c16, hij heeft alleen een gare zuiger maar ik geloof dat het opgelost kan worden met evo zuiger (corect me if im wrong).
corsa weet ik verders weinig van...
 
Een DR maak je in een wip beter dan een standaard Corsa, terwijl je aan een ruim 2x zo dure Corsa weinig meer moet gaan veranderen aangezien het een gietijzertje is.
Als je toch aan de slag gaat kan je beter de T6 halen, die zal het het langst uithouden en de meeste PKs persen.

Prijs/kwaliteit verhouding van een Corsa is echt zo zwaar str*nt, dat is wel de allerlaatste cylinder die je ooit zou moeten kopen.
 
Als je toch aan de slag gaat kan je beter de T6 halen, die zal het het langst uithouden en de meeste PKs persen.

Prijs/kwaliteit verhouding van een Corsa is echt zo zwaar str*nt, dat is wel de allerlaatste cylinder die je ooit zou moeten kopen. [/B][/QUOTE]


Zwaar geblaat , De Corsa zal het het langst uithouden (eigen ervaring) en de Corsa is zeker geen stront voor je geld ( ! )
Zeer goede prestaties met bijv : 21mm + C-16.

De Airsal is sneller en goedkoper maar cker minder betrouwbaar.
 
Originally posted by PaulPhantoM


Zwaar geblaat , De Corsa zal het het langst uithouden (eigen ervaring) en de Corsa is zeker geen stront voor je geld ( ! )
Zeer goede prestaties met bijv : 21mm + C-16.

De Airsal is sneller en goedkoper maar cker minder betrouwbaar.

Chris had het over de prijs/kwaliteit verhouding en die is dus zwaar stront. Op de prestaties van een Corsa is natuurlijk niet zoveel aan te merken. Beter lees je eerst wat er gezegd wordt!!!
Een Corsa kost bij scootparts notabene 246,95 en een DR70 109,95. Zie je het verschil?


8)
 
Last edited:
Dan luister je slecht naar ons :)

Het enige voordeel van een Corsa is eigenlijk de zuiger... Je kan dan nog beter een Malossi 47,6mm gietijzer nemen, laten tunen, en daar een gesmede [Evo/MHR] zuiger in knallen... Snap sowieso niet, dat je voor het geld van een getunede gietijzer geen ongetunede Alu neemt [Athena?]...
 
Bedenk eerst eens goed wat je wilt en wat je te besteden hebt! Het moet blijkbaar goedkoop, dan is het gelijk al aan te raden om iets te halen dat lang meegaat. Een Corsa is een echte Slijtijzer cylinder, die nog veel sneller gaat slijten als je hem gaat tunen. Je komt dan op een bedrag van tweedehandz Corsa + Tuningskosten uit (en dus ook een hoop verzendkosten!)= al snel een eurotje of 170. Geen hond zal zijn Corsa verkopen voor 80 euro als die hem voor 240 euro heeft moeten aanschaffen tenzij die echt totaal versleten is, dus je haalde ook meteen een nieuwe zuiger a een eurotje of 30. (Laten we ff uitgaan van een LC blok...)

Dus doe net of je slim bent, en pak het anders aan. Voor 156euro heb je een Athena alu70 op je deurmat die standaard net zo goed loopt als een Corsa, 90 euro goedkoper is en het veel langer uit zal houden als je hem gaat tunen. Ik vond het een erg fijne cylinder.

Moet het een stuk harder dan haal je beter een athena racing van € 213,95 dus zoals je ziet is die Corsa zelfs dan nog 30 euro duurder.
 
Back
Top