downtunen vivacity

jan1963

Well-Known Member
m'n zoon heeft een snorfiets vivacity gekocht. Het kreng loopt echter 70 per uur en da's niet direct de bedoeling. Ik heb een ring tussen de vario geplaatst, nu loopt hij nog ong 40 km/u. Hij maakt nu wel eigenlijk te veel toeren om maar 40 te rijden. krijg ik dit op een andere manier opgelost? Andere plaat in de vario? Begrensde uitlaat?
Er zit denk ik overigens wel een bromblok onder
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

standaard onderdelen er terug op leggen.

Snorfiets is niet tot 70 op te voeren zonder de standaard onderdelen te vervangen voor tuning parts.. Als je die getunede zooi nou weer veranderd in standaard spul loopt hij dus ook automatisch zachter.

Ik gok dat er een snellere cilinder op is gelegd. Ik zou er eerst zorgen dat je weer een std cilinder ergens kan krijgen. Desnoods breng je hem naar de dealer, die kan dat ook wel afvoeren.

Heb overigens helemaal geen verstand van snortuning, wil ik graag zo houden, maar dit is nogal logisch geredeneerd.

Succes iig ;)
 
een snorcilinder is anders dan een bromcilinder ,en zou er een bromcilinder op zitten zou het betekenen dat er ook een andere uitlaat op zit.

om het terug te krijgen naar 25km/h en ook fatsoenlijk lopen zou ik kijken of er een std bromcilinder op zit of een snor , ook zal de uitlaat anders zijn dan , snor heeft een erg dunne pijp aan het begin , brom niet.

in peugeot zit origineel een plaat achter op de variateur die in verschillende diktes is te krijgen ,hierdoor kun je de vario min of meer afwegen op snelheid/trekkracht (tot in zekere mate)

ook zit er in een snorpeugeot blok een kortere drukveer ,en 13 gram variogewichten.
 
Bedankt voor de reply's. Het blok is zo goed als zeker een brom, en ik denk de volledige aandrijflijn ook. Ws vervangen door de vorige eigenaar. Wordt dus een beetje kunst- en vliegwerk om de boel een beetje deftig op 30-35 km/u te krijgen. Ik ben denk ik niet van plan om er een snorcilinder en uitlaat op te zetten. Ik dokter wel wat uit met de overbrenging of desnoods zet ik een rem in de uitlaat.
 
het punt van Peugeot met de andere cilinder en uitlaat etc. is dat het gewoon niet zoveel vermogen afgeeft onbegrensd en dat is een snor in feite, dus dat er gewoon nooit meer uit kan komen , niet perse om te zorgen dat het niet sneller kan lopen maar zodat het goed loopt op zulke lage snelheden. (lage poortiming van de cilinder e.d.)

een brommer die bij 45km/h is geknepen loopt al eigenlijk niet zoals het hoort te lopen , dus nog meer begrenzen valt tegen en zal met meer problemen gaan meestal.
 
onderussen loopt de snorfiets ong 35 km/u. Dit kan volgens mij nog net door de beugel voor de lange arm der wet.
Ik heb een andere plaat in de vario gestoken en een begrenzer in de uitlaat gelast. Ik vreesde dat dit laatste alle kracht uit het blokje zou wegnemen, maar al bij al valt ook het optrekken nog mee.
 
dus als ik het goed begrijp doe je een snor zonder veel moeite 70-75 rijden? Al wat ik veranderd heb om de snelheid naar beneden te krijgen is een rem in de uitlaat gelast en de plaat achter de vario vervangen (op deze plaat staat '25', op de vorige niks, maar die was wel hoger of dieper, naargelang hoe je hem bekijkt). Hij loopt nu zo'n 35 en het toerental lijkt me normaal
 
hoe platter de plaat hoe minder hoog de snaar komt , hoe minder snel de scooter loopt , maar hoe hoger het eind toerental.

de nummers op de plaat geven aan hoe schuin de plaat is.

er zijn dan ook verschillende platen te verkrijgen.

een snorbrommer zal niet 70/75 zomaar lopen.
 
Back
Top